VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Ing.Mirjam Civínová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10C_18_Tlak_plynu_z_hlediska_molekulové_.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_52_INOVACE_560 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Základní pojmy z optiky
VY_52_INOVACE_566 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
„Svět se skládá z atomů“
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektrické spotřebiče
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Úvod do fyziky opakování
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
JÁDRO ATOMU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_32.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elementární částice uvnitř atomu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
jako děj a fyzikální veličina
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Měrná tepelná kapacita látky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzájemné silové působení těles
Paprsková optika hanah.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Závislost elektrického odporu
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace Jméno autora Mgr. Pavel Koudelka Datum: 1. 9. 2012 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Opakování učiva fyziky Téma: Souhrnné opakování učiva fyziky ZŠ (31/76) Metodický list/Anotace Opakování, procvičování a rozšiřování učiva různými formami + řešení Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9-Antoine_Ferchault_de_R%C3%A9aumur http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Reaumur_1683-1757.jpg

kolikrát se necháš nachytat?) … je to pravda nebo lež? … (následuje 10 výroků, kolikrát se necháš nachytat?)

1. Výkon P vypočítáme, když práci W dělíme dobou t, za kterou byla tato práce vykonána.

PRAVDA

2. K ovládání reaktoru slouží regulační tyče, k zastavení řetězové reakce havarijní tyče.

PRAVDA

Počet protonů udává P-číslo, počet nukleonů N-číslo. 3. Počet protonů udává P-číslo, počet nukleonů N-číslo.

LEŽ

Jak to teda mělo být správně?

Počet protonů udává protonové číslo, počet nukleonů nukleonové číslo. 3. Počet protonů udává protonové číslo, počet nukleonů nukleonové číslo.

4. Doba T, za kterou se průběh střídavého proudu opakuje, se nazývá perioda střídavého proudu.

PRAVDA

5. Při tání látka odevzdá teplo, při tuhnutí naopak látka přijme teplo ze svého okolí.

LEŽ

Jak to teda mělo být správně?

5. Při tání látka přijme teplo, při tuhnutí naopak látka odevzdá teplo svému okolí.

6. Postupuje-li paprsek do prostředí, ve kterém se světlo šíří větší rychlostí např. ze vzduchu do skla nebo do vody, nastane lom paprsku ke kolmici (α > β).

LEŽ

Jak to teda mělo být správně?

6. Postupuje-li paprsek do prostředí, ve kterém se světlo šíří menší rychlostí např. ze vzduchu do skla nebo do vody, nastane lom paprsku ke kolmici (α > β).

Rovnovážná poloha těles může být stálá, volná nebo vratká. 7. Rovnovážná poloha těles může být stálá, volná nebo vratká.

PRAVDA

Látky, které jsou složeny z atomů jednoho druhu, jsou prvky. 8. Látky, které jsou složeny z atomů jednoho druhu, jsou prvky.

PRAVDA

9. Polohová energie tělesa, které je na povrchu Země (h=0), je nulová (EP=0).

PRAVDA

10. Jestliže došlo k úrazu, poskytneme první pomoc, a to rychle, účelně a uváženě, bez vlastního ohrožení.

PRAVDA

A nyní si chvilku započítáme, máme tady dva jednoduché příklady, pojďme se hned mrknout na jejich zadání: (následovat bude samozřejmě řešení, pro názornost vše „růčo“, komplet bez použití kalkulaček).

55. - B Urči odpor Chozého žárovky, jejíž příkon při napětí zdroje 230 V je 45 W.

4. - A Rony má problém: neví, jakou hmotnost má dubový kmen o objemu 4,2 m3 a smrkový kmen o stejném objemu?

To musí mít každý už dávno hotovo. Čistě jen pro kontrolu:

55. - B Urči odpor Chozého žárovky, jejíž příkon při napětí zdroje 230 V je 45 W.

4. - A Rony má problém: neví, jakou hmotnost má dubový kmen o objemu 4,2 m3 a smrkový kmen o stejném objemu?

… nyní následuje bleskovka, základ základů:

… najde se tu snad bábovka, která by tohle nezvládla…? …

fyzikální veličina značka základní jednotka hmotnost R délka I čas elektrický náboj U síla elektrické napětí Ω tlak elektrický odpor kg A elektrický proud s V p N C F Pa m t Q d

… čistě jen pro kontrolu: ( p. s. jinak by snad musel být obnoven trest smrti ).

fyzikální veličina značka základní jednotka hmotnost m kg čas t s síla F N tlak p Pa elektrický odpor R Ω elektrický proud I A elektrické napětí U V elektrický náboj Q C délka d

… nejen ve fyzice, … ale hlavně v každodenním, běžném životě je zkrátka potřeba umět správně a výstižně definovat pojmy. Učíme se tak přesnému vyjadřování a samozřejmě tím i bystříme svůj mozek…

… tak jako má ruka pět prstů…

… tak jako má ruka pět prstů…

… tak bude následovat pět pojmů…

… dokážete výstižně říct, co znamenají?

Rovina odrazu Polovodičová dioda Radioaktivní přeměna Meziplanetární látka Kosmická rychlost

Rovina odrazu

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN.

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením.

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě.

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě. Kosmická rychlost

Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem. Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě. Kosmická rychlost – rychlost, která charakterizuje pohyb kosmického tělesa v centrálním gravitačním poli při zanedbání rušivých sil.

… a teď malá soutěž na závěr: poznáte našeho neznámého? …

(28. února 1683, La Rochelle - 17. října 1757, Saint-Julien-du-Terroux) byl francouzský vědec.

Proslavil se v mnoha oblastech vědy.

Objevil důležitost uhlíku při výrobě oceli, publikoval rozsáhlé šestisvazkové dílo o hmyzu a vynalezl umělou líheň.

Jeho nejznámější objev je lihový teploměr se stupnicí, která nese jeho jméno.

René-Antoine Ferchault de Réaumur

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9-Antoine_Ferchault_de_R%C3%A9aumur http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Reaumur_1683-1757.jpg

Červená – hlavní město; Ať si na chvilku odpočineme od fyziky a logického uvažování vůbec, máme tady na odreagování pár jmen z celého světa. Jedná se buď o hlavní město, jiná města, nebo řeku. Fialová – zadání; Červená – hlavní město; Černá – jiná města; Modrá – řeka. (Všechno nepozná asi nikdo, ale v kolika jménech uspějete? Jak velký máte přehled? …)

jméno země světadíl Kotto Kouilou Kragujevac Krakov Kranj Krishna Kristiansand Krivoj Rog Kuala Lumpur Kuan-čou Kuito Kumasi

jméno země světadíl Kotto Kouilou Kragujevac Krakov Kranj Krishna Kristiansand Krivoj Rog Kuala Lumpur Kuan-čou Kuito Kumasi

jméno země světadíl Kotto Středoafrická republika Kouilou Kongo Kragujevac Srbsko Krakov Polsko Kranj Slovinsko Krishna Indie Kristiansand Norsko Krivoj Rog Ukrajina Kuala Lumpur Malajsie Kuan-čou Čína Kuito Angola Kumasi Ghana

jméno země světadíl Kotto Středoafrická republika Afrika Kouilou Kongo Kragujevac Srbsko Evropa Krakov Polsko Kranj Slovinsko Krishna Indie Asie Kristiansand Norsko Krivoj Rog Ukrajina Kuala Lumpur Malajsie Kuan-čou Čína Kuito Angola Kumasi Ghana