Jana Zelená, 392100 Klára Jašková, 392294 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

DOMOV HÁJ LEDEČ NAD SÁZAVOU
Rok s kocourkem Matyášem
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Plenér 2006 Výstava výtvarných prací žáků I. a II. stupně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Výtvarné setkání v MŠ II.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malba akrylovými barvami
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/40 Název materiálu:Koláž - kuchyně Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
ARTETERAPIE.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Motorické schopnosti.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Pracovní výchova (ZŠ Praktická)
Práce s papírem a barvami
Rok s kocourkem Matyášem
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výtvarná výchova – 1. ročník, Návrh látky
PŘÍRODA JAKO VÝTVARNÁ DÍLNA
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Velikonoční ovečka VY_32_Inovace_04MD-2
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
Autor výukového materiálu:
Domaluj druhou polovinu
Ochrana životního prostředí
Výtvarné umění starověkého Egypta
Strom a jeho využití PODOBLAST.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jana Zelená, 392100 Klára Jašková, 392294 1

Rehabilitační vzdělávací program pomocné školy Dobíhající program (platný od roku 2003) 2

Časová dotace: 3 hodiny týdně, 99 hodin ročně Výtvarná výchova: rozvoj tvořivých schopností a dovedností za využívání různých technik a materiálů Časová dotace: 3 hodiny týdně, 99 hodin ročně 3

Práce s barvami Práce s pískem, kostkami, stavebnicemi Modelování Zpracování modelovací hmoty oběma rukama. Trhání hmoty na malé kousky a rovnání na plochu. Tvarování kuliček Práce s barvami Hra s prstovými barvami Zapouštění barvy do klovatiny. Otisk dřevěného nebo bramborového tiskátka. Muzikomalba 4

Práce s textilními materiály Práce s papírem Mačkání, trhání, lepení rolování papíru Práce s textilními materiály Navíjení vlny, provázku Navlékání korálů na šňůrku. Koláž. Šití jehlou s tupým hrotem. Práce s přírodními materiály Lisování listů, lepení do podzimních motivů Figurky z přírodnin 5

rozvíjet estetické cítění, vkus a tvořivost žáků Vzdělávací program pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy – pracovní a výtvarná výchova Cíle školy: rozvíjet estetické cítění, vkus a tvořivost žáků Učební plán Pracovní a výtvarná výchova Počet hodin týdně Počet hodin za rok Nižší stupeň (1. – 3. ročník) 4 132 Střední stupeň (4. – 6.) 5 165 Vyšší stupeň (7. – 8.) 6 198 Pracovní stupeň (9. – 10.) 11 363 6

Přípravný stupeň Utváření dovedností v práci s papírem, textilními materiály, přírodninami, modelínou.... Práce s materiálem : 1. s pískem: stavění bábovek, tunelů, kopců, opracování rukama i nástroji 2.se stavebnicí : Postav co chceš a co umíš, dům, most, řezní (vodorovně, svisle) a uklízení do krabice Práce s modelínou: zpracování oběma rukama, trhání, krájení, tvarování (kuličky, válce), vykrajování „cukroví“ z placky

Práce s papírem: mačkání do kuliček, trhání – rovnání a uklízení, lepení do plochy, jednoduché origami – čepice, trhání na proužky – výroba řetězu na stromeček Práce s textilem: překládání, stříhání, nalepování navíjení vlny do klubka, na cívku, navlékání korálků, práce s vatou – sněhulák, práce s jehlou s tupým hrotem – stehy prováděny na cvičící desce Práce s přírodním materiálem: sběr kaštanů, žaludů, ovoce, fazole, čočka, kukuřice – třídění, uklízení, rovnání List – trhání dle žilnatiny, otisky Napichování jeřabin

utváření základních manuálních dovedností Hlavní cílem je: utváření základních manuálních dovedností rozvíjení estetického cítění a vyjadřování žáků a jejich tvořivost Obsah učiva: výtvarná výchova (kresba křídami, malba, barevné skvrny vodovými nebo temperovými barvami), práce se stavebnicemi, pěstitelské práce (zalévání, hrabání listí) 9

opakuje se a rozšiřuje učivo nižšího stupně Cíle: opakuje se a rozšiřuje učivo nižšího stupně základy vaření a práce se dřevem, montážní a demontážní práce Obsah učiva - výtvarka: kresba křídami, voskovkami, kresba lidské postavy a zvířat, malování vodovými nebo temperovými barvami, koláž, seznámení s obrazy J. Lady, M. Alše,… 10

co nejsamostatněji se zapojit do každodenního života Obsah učiva: Cíle: co nejsamostatněji se zapojit do každodenního života Obsah učiva: výtvarka: spontánní kresba a malba s náměty ze života, vyjadřování vlastních pocitů kresbou a malbou, ukázky ilustrací 11

součástí jsou exkurze na různá pracoviště (f-ce poznávací a motivační) Cíle: nácvik dovedností a umožnění přípravy k vykonávání jednoduchých pracovních činností součástí jsou exkurze na různá pracoviště (f-ce poznávací a motivační) Obsah učiva - výtvarka: kreslení kruhů, čtverců, obdélníků a oválu, kresby vycházející z barevných skvrn, rozlišování odstínů a ladění barev, užití různých výtvarných technik, návštěva výstavy výtvarného umění 12

RVP pro obor vzdělávání základní škola speciální Díl II. Vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami Platný od školního roku 2010/2011 13

Vzdělávací oblast Umění a kultura Rozvoj tvořivých schopností a dovedností Poznávání prostředků výtvarného jazyka Prohlubování senzibility žáka Pomáhá vyjadřovat emoce Podporuje přirozenou aktivitu a fantazii Třeba uskutečňovat činnosti, ve kterých budou žáci úspěšní Minimální časová dotace – 10 hodin týdně 14

rozlišování základních barev a jejich používání ve výtvarném vyjádření rozvíjení individuálních schopností při vlastní tvorbě, vnímání a komunikaci rozlišování základních barev a jejich používání ve výtvarném vyjádření vyjadřování vlastních zkušeností přiměřenými prostředky a postupy (RVP ZŠS, str. 85) 15

základní dovednosti pro práci v ploše a prostoru uplatnění vlastního těla, manipulace s objekty malba různými nástroji, malba na různorodý materiál prostorová tvorba a modelování (papír, textilie, stavebnice, hlína, modelovací hmoty) využití různorodých tradičních i netradičních materiálů a jejich kombinací vyjádření vlastních vjemů, zkušeností, fantazijních představ, pocitů a emocí vybranými prostředky a postupy netradiční výtvarné techniky (RVP ZŠS, str. 86) 16

RVP pro obor vzdělávání základní škola speciální DÍL I – VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE STŘEDNĚ TĚŽKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM Platný od školního roku 2010/2011 4.12.2012

rozvíjení grafomotoriky Učivo rozvíjení grafomotoriky prostředky a postupy pro vyjádření emocí, pocitů, nálad a fantazijních představ vnímání a hodnocení výsledků tvůrčích činností prezentace výsledků vlastních tvůrčích činností ve třídě i ve škole (pracovní prezentace za pomoci učitele pro spolužáky, prezentace školy v rámci výstav či dalších akcí školy) netradiční výtvarné techniky 18

Učivo prostředky a postupy pro vyjádření vjemů, emocí, pocitů, nálad, prožitků, představ a zkušeností rozlišování, třídění a hodnocení výsledků tvůrčích činností, běžné a umělecké produkce výběr a třídění výsledků vlastních tvůrčích činností pro prezentaci (podle vlastní potřeby, před spolužáky, rodiči, pro prezentaci školy), vnímání, porovnávání vlastních výsledků s výsledky ostatních 19

Téma: „Jak se dnes cítím?“ Praktická část Téma: „Jak se dnes cítím?“ Materiál: Velké plátno/papír, barvy, staré oblečení, vlastní tělo, smajlíky Práce: Pomocí vlastního těla vytvořit obraz. Necháváme na dětech výběr barev, a jak budou tvořit. Alternativa: Pro ty, kteří se nechtějí, nebo z  nějakého důvodu nemohou, můžeme dodat houbičky, válce, štětce, gumové rukavice apod. 20

Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. 1. vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2008. 110 s. [cit. 2012-11-24]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp- content/uploads/2009/12/RVP-ZSS_kor-final.pdf>. ISBN 978- 80-87000-25-0. Rehabilit.program.pdf. Metodický portál [online]. 2003 [cit. 2012-11-28]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp- content/uploads/2009/12/Rehabilit.program.pdf ŠVARCOVÁ, Iva. Vzdělávací program pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy. Praha: Septima, 1995. ISBN 8085801434. 21