Ing. Martina Juříková, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Seminář k bakalářské práci
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ KONZULTACE: DLE DOHODY Seminář k bakalářské práci.
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Seminář k bakalářské práci
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co má obsahovat prezentace
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
Seminář k bakalářské práci
Seminář k bakalářské práci
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR2 a KROP2 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr
Disertační práce MPA Michal Radvan
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ Seminář k bakalářské práci.
ING. MARTINA JUŘÍKOVÁ, Ph.D. LIDE.FMK.UTB.CZ KONZULTACE METODIKY: V ÚTERÝ OD 9 DO 11 H NEBO DLE DOHODY
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracování ročníkových prací – zimní semestr Ing. Martina Juříková, Ph.D. Konzultace metodiky PS: úterý 9 – 11 h KS: po dohodě em
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Zpracování ročníkových prací – letní semestr
Vzor individuální prezentace
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Citační a bibliografické databáze:
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Ing. Martina Juříková, Ph.D. Jurikova@fmk.utb.cz Metodika disertační práce Ing. Martina Juříková, Ph.D. Jurikova@fmk.utb.cz

Cíle Hlavní cíl předmětu: připravit podklady k VK I Dílčí cíle TOHOTO semináře: „oživit“ znalosti metodiky tvůrčí práce, doporučených citačních norem konzultovat průběh zpracování disertační práce

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA DSP OBSAH – disertační práce prezentuje původní badatelské / tvůrčí / inovační výsledky dosažené studentem během doktorského studia. Může mít podobu: samostatné monografie o rozsahu cca 120 normostran, praktického tvůrčího počinu s písemnou dokumentací o rozsahu cca 60 – 100 normostran, v jejímž rámci student vědeckým způsobem pojednává o teoretických, společenských a technických východiscích, týkajících se tématu tvůrčí části. JAZYK, STYLISTIKA: Ne „volná tvorba“, ale odborný vědecký text v TRPNÉM RODĚ (práce pojednává, cílem práce je…) ÚPRAVA: dle Směrnice rektora č. 15/2013 - Vědecké spisy a Směrnice rektora č. 20/2016 (budou aktualizovány v dohledné době) ROZSAH: 120 stran v šabloně UTB (od úvodu po konec závěru) NEBO 60 – 100 stran + praktický výstup

ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA VK I OBSAH VK je skupinovou ústní zkouškou, na které doktorand předloží rozpracovanou část DSP s vyjádřením školitele k jeho metodické, obsahové a formální stránce. Před školiteli a členy oborové rady prezentuje a obhajuje svůj dosavadní postup při plnění studijního plánu, výsledky řešení tvůrčích úkolů a výsledky, konkrétní stav rozpracovanosti teoretické a praktické části DSP. Šablona: http://www.utb.cz/file/51096

Postup zpracování DSP

Teoretická východiska práce (současný stav zkoumané problematiky) Struktura DSP Úvod Teoretická východiska práce (současný stav zkoumané problematiky) Metodika práce (cíle, VO, příp. hypotézy, účel, přínosy, metody práce na tématu) II. Výzkumná část (aplikace metod, analýzy, interpretace) Závěr Seznam literatury Seznam příloh, obrázků, grafů

ve školních pracích dáno šablonou Zpracování bakalářské práce Obsah – zásady: standardně se používá desetinné číslování, zvykem je používat maximálně tři úrovně; za poslední číslicí se nedělá tečka (nejde o pořadí); oddíl římskou číslicí ve školních pracích dáno šablonou jedna kapitola by měla mít vždy více odstavců

Úvod nečíslovaná kapitola, rozsah cca 1 strana Odůvodnění volby, zajímavosti, aktuálnosti tématu Formulace hlavního cíle (kam práce spěje?), za jakým účelem (k čemu budou využity výsledky?) Nástin, jak se bude práce odvíjet (co bude součástí jednotlivých částí, příp. kapitol, jaké zdroje a analýzy budou použity…) Tzn. Úvod = odpovědi na otázky: proč jste zvolili téma, čeho hodláte dosáhnout a jak budete postupovat.

Úvod Cílem NEMŮŽE BÝT: Seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti XY Seznámit se (tedy sám sebe) s problematikou XY Cílem MŮŽE BÝT: Porovnat teoretické koncepce nějakého jevu Ověřit teoretické předpoklady na praktické situaci Analyzovat ….. Na základě rešerše a analýz navrhnout ………

Bakalářská práce Teoretická část teoretická východiska SPECIFICKY, KONKRÉTNĚ k tématu NIKOLIV OBECNĚ, čerpat z více zdrojů v rámci 1 kapitoly NEJEN CITACE, autorský (parafrázovaný) text by měl převažovat, uvádět PŮVODNÍ zdroje Teoretická část odpovídá na otázky: kdo již o daném problému psal? Necitovat „dámy X a Y“, autory netitulovat jaké různé přístupy k řešení problému je možné v literatuře najít? který z vymezených teoretických přístupů využíváte ve své práci? Hlavní prameny informací 1) knihy (sborníkové práce a monografie), 4) internetové zdroje 2) časopisecká literatura a jiné zdroje (skripta), 5) normotvorné zdroje 3) databáze, HELP: Služba knihovny UTB: IVA

Metodika práce – tj. formulace: Cíle práce – resp. jeho upřesnění, odpověď na otázku: Kam práce spěje?, příp. účel práce – K čemu budou sloužit výstupy práce? Výzkumné otázky Pokud práce obsahuje analýzu / výzkum, stanovují se výzkumné otázky. Na výzkumné otázky odpovídá daná analýza / výzkum. Je třeba formulovat výzkumné otázky a zvolit metody analýzy / výzkumu tak, aby byly vzájemně kompatibilní Pokud se provádí kvantitativní výzkum, který se vyhodnocuje pomocí statistických ukazatelů, je možno stanovit také hypotézy. Hypotézy se stanovují na základě předběžné znalosti problému (např. teorie nebo předešlých výzkumů) a především zkoumají souvislosti dvou jevů Ve většině prací vystačíme s VO Metod: jaké konkrétní analytické či výzkumné metody budou využity a proč? (historická metoda, srovnávací analýza, textová analýza, rešerše médií, marketingový průzkum zákazníků či konkurence apod.)? proč si zvolil/a právě tyto metody, jaké jsou jejich výhody a omezení při řešení daného problému?

II. Výzkumná část objektivní (podložená) analýza dle nastavených kritérií a výzkumné otázky popis a interpretace výsledků návrhy a doporučení – východiska pro tvůrčí výstup, teoretický model

II. Praktická (analytická) část u srovnávací metody – nastavení kritérií a jejich objektivní hodnocení, např. posouzení komunikačních nástrojů dle zacílení, timingu, ek. efektivity, návratnosti, souladu s korporátním designem atd. U kvalitativního i kvantitativního výzkumu - metodika průzkumu - velikost vzorku, kde, kdy, jak a proč byl osloven + vyhodnocení stěžejních otázek Za každou analýzou dílčí závěr, na konci praktické části hlavní zjištění analýz(y) – např. shrnutí do SWOT problému, situace… vhodné je uvést i limity použitých metod (finanční, personální, jiné..) Výsledky analýz + interpretace! z OBJEKTIVNÍCH (podložených) analýz je třeba vyvodit závěry a doporučení

Závěr práce Dosáhli jste cílů, které jste si stanovili? Tj. odpovědi na otázky: Dosáhli jste cílů, které jste si stanovili? Co stěžejního (inovativního) navrhujete, doporučujete? Jaké jsou limity a možnosti realizace vašich návrhů? V čem přesně spočívá Váš osobní přínos k řešení problematiky? Co jste přinesli pedagogice, vědě a co praxi?

Seznam použité literatury soupis všech zdrojů, které byly při zpracování využity, dle příslušné normy (viz dále) zdroje, které jsou přímo citovány nebo parafrázovány zdroje, které byly využity, byť se na ně přímo neodkazuje (např. metodologická literatura k výzkumu) vše, na co se odkazuje v textu, zde musí být uvedeno

Seznam příloh příloha = to, co je nad rámec práce samotné, nedá se zařadit do textu, text rozšiřuje ALE je potřeba sem dávat opravdu jen to, co je k práci relevantní dotazník, scénář strukturovaného rozhovoru obrázky, grafy, tabulky, pokud je jich hodně a text by zatěžovaly dokumenty – smlouvy, formuláře – to, co se analyzuje přílohy nejsou povinné a u velké části prací je vlastně zbytečné je dávat

PARAFRÁZE X DOSLOVNÁ CITACE CO TO JE A JAK NA TO?

Práce se zdroji – doporučení: Věnujte dostatek času rešerším odborných zdrojů Dbejte na jejich pestrost (knihy, časopisy, internet, diskusní fóra, konference, sborníky, odborné databáze, TV, rozhlas, …) Inspirujte se v seznamu literatury v pracích na podobné téma www.knihovna.utb.cz (DSpace – úložiště kvalifikačních prací na UTB) Upřednostňujte ověřené zdroje (internet není všemocný, ne? Wikipedia) Dbejte na aktuálnost odborných zdrojů Nevyhýbejte se cizojazyčné literatuře 18

Metody citování literatury Přímá citace – Jedná se o doslovné převzetí části textu. Přímá citace se uvádí v uvozovkách nebo kurzivou. Parafráze – Jedná se o volně přeformulované myšlenky jiného autora. Dejte však pozor na to, abyste neuváděli převzaté myšlenky do zcela jiného kontextu. Parafráze je většinou oddělena odstavcem. Obecně známá informace – Obecně známé informace se citují pouze v případě, že doslovně přebíráte text z jiného zdroje. Příkladem obecně známé informace je např. “Evropská unie se 1. května 2004 rozrostla o 10 států na stávajících 25 členů.“ U každé citace i parafráze je třeba uvést zkráceně zdroj!!!!

Více na http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476 Typ Odkaz na bibliografickou citaci v textu Bibliografická citace v seznamu literatury 1 autor … tato teorie je stará několik desetiletí. (Weinberg, 1998, s. 25) Tuto teorii podporuje také Weinberg (1998, s. 25)… WEINBERG, Steven, 1998. První tři minuty: moderní pohled na počátek vesmíru. 2. aktualizované vydání. Přeložil Michal HORÁK. Praha: Mladá fronta. Kolumbus, sv. 138. ISBN 80-204-0700-6. 2 autoři … URI bylo poprvé představeno Timem Bernersem Lee v roce 1994. (Hilse a Kothe, 2006, s. 4) HILSE, Hans-Werner a Jochen KOTHE, 2006. Implementing persistent identifiers: overview of concepts, guidelines and recommendations. London: Consortium of European Research Libraries. ISBN 90-6984-508-3. 3 autoři … jak bylo dříve představeno. (Reid, Parsons a Green, 1989, s. 115) REID, Denis H., Marsha B. PARSONS a Carolyn W. GREEN, 1989. Staff management in human services: behavioral research and application. Springfield: Charles C Thomas. ISBN 978-0398055479. mnoho autorů … tímto je způsobena bolest za krkem. (Jull et al., 2008, s. 205) JULL, Gwendolen et al., 2008. Whiplash, Headache, and Neck Pain: Research-Based Directions for Physical Therapies. Edinburgh: Churchill Livingstone. ISBN 978-0443100475. bez autora … úpravy porostu jsou v takovém případě nutné. (Lesnický naučný slovník, 1994, s. 755) Lesnický naučný slovník, 1994. Praha: Agrospoj. ISBN 80-7084-111-7. více děl jednoho autora ve stejném roce … když se na to podíváme z geografického hlediska. (Dawkings, 1996a, s. 25-35; 1996b, s. 82-90) DAWKINGS, Richard, 1996a. Climbing Mount Improbable. New York: W. W. Norton. ISBN 978-0393316827. DAWKINGS, Richard, 1996b. River Out Of Eden: A Darwinian View Of Life. New York: Basic Books. ISBN 978-0465069903. Více na http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476

Citace odborných zdrojů Každý zdroj citujte! Doporučení: zaznamenávejte si použité zdroje průběžně Dodržujte jednotnou formu citování v celém textu Necitujte zdroje, které jste v práci nepoužili!  Generátor citací: http://www.citace.com/generator.php 6. prosince 2007 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 21 2

Citace – užitečné odkazy: Citační tahák: http://iva.k.utb.cz/?page_id=433 Odkazy v textu a bibliografický záznam: http://iva.k.utb.cz/?page_id=5476 Harvardský systém: http://iva.k.utb.cz/wp-content/uploads/harvardsky-system.pdf

Odbornost jazyka stylistika logická návaznost Neméně důležité: Odbornost jazyka stylistika logická návaznost

Dotazy, konzultace: Martina Juříková jurikova@fmk.utb.cz mobil: 725 549 822