MěÚ Benešov Management kvality a jeho využití v praxi MěÚ Benešov Mgr. Bc. Miluše Stibůrková tajemnice MěÚ Benešov E-mail: stiburkova@benesov-city.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Referenční model integrovaného řízení městského úřadu Roman Fišer, ATTIS SOLUTIONS Model je rozvíjen v rámci projektu ATTIS SOLUTIONS za spolupráce MÚ.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Řízení kvality ve veřejné správě
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Členská schůze MAS Nepomuk,
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
Hlavní město praha a integrace cizinců
Společenská odpovědnost ve školství
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Základní informace o poskytovateli
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Česká společnost pro jakost
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Klíčové aktivity projektu
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

MěÚ Benešov Management kvality a jeho využití v praxi MěÚ Benešov Mgr. Bc. Miluše Stibůrková tajemnice MěÚ Benešov E-mail: stiburkova@benesov-city.cz Telefon: 317 754 144, 317 754 145

Městský úřad Benešov MěÚ Benešov Budova A Radnice Počet zaměstnanců zařazených do úřadu: 168 Počet úředníků: 154 Obslužné profese: 14 Počet odborů: 9 Počet oddělení: 13 Budova B

Město Benešov a ORP Benešov Počet založených organizací: 4 Počet příspěvkových organizací: 15 Počet obyvatel v ORP: 58 981 Počet obcí v ORP: 51 Počet částí obce: 15 Rozloha správního obvodu: 68 999 ha

Kompetenční struktura managementu kvality na MěÚ Benešov Zastupitelstvo Rada Tajemnice úřadu Vedoucí Odboru vnitřních věcí Úsek managementu kvality a eGov Pracovní skupina managementu kvality Starosta Místostarostové

Současný stav – užívané metody kvality ISO 9001:2008 EFQM – model Start, Start Europe MA21 Benchmarking

Průběh implementace jednotlivých metod kvality Rok 2011 Benchmarkingová iniciativa Rok 2014 ISO Rok 2015 EFQM - START Rok 2016 MA21 EFQM – START EUROPE Rok 2017 Integrovaný systém managementu kvality

Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality zabývající se učením se od druhých a způsobem řízení změny. Tato metoda využívá strukturovaného porovnávání s cílem definovat a zlepšovat dobré praktické postupy. Benchmarking je tedy technika trvalé optimalizace, která porovnává a analyzuje procesy (služby) za účelem zjistit nejlepší praxe, s nimiž se pak organizace poměřuje.

Benchmarking – zavedení 2011 – vstup do Benchmarkingové iniciativy 2005 Každoroční sběr dat týkající se oblasti výkonu státní správy a samosprávy: celkem 56 agend cca 700 ukazatelů Ve většině srovnávaných ukazatelů se pohybuje Městský úřad Benešov nad mediánem nebo přímo v mediánu srovnatelné skupiny  Sdílení dobré praxe

ČSN EN ISO Standard ISO 9001 vnímáme jako standard, respektive normu, která stanoví zásady, principy pro nastavení základních řídicích procesů v organizaci, které pomáhají neustále zlepšovat kvalitu poskytovaných služeb a spokojenost zákazníka.

ČSN EN ISO 9001 – zavedení Tato metoda byla zavedena na úřadě od roku 2014. Městský úřad se tak od tohoto roku podrobuje každoročně dohledovým auditům. Tyto audity neprověřují pouze udržování nastaveného standardu kvality, ale i jeho zlepšování.

Kontrolní systém Kontrolní systém Vnější kontrola Pozice kontrolujícího Pozice kontrolovaného Vnitřní kontrola Řídící interní kontrola Interní audit Stížnosti

ČSN EN ISO 9001 – zavedení v datech 2014 – první certifikace – naplnění normy ČSN EN ISO 9001:2008 2015 – úspěšně absolvovaný dohledový audit 2016 –– úspěšně absolvovaný dohledový audit 2017 – audit k přechodu na normu ČSN EN ISO 9001:2016 ISO 9001:2016

ČSN EN ISO 9001 – naplňování požadavků v letech 2014 - 2017 zavedení kontrolního systému certifikace ČSN EN ISO 9001:2008 2015 procesního řízení řízení dokumentovaných informací řízení informací 2016 ELEKTRONIZACE STÁVAJÍCÍCH PROCESŮ integrovaný systém managementu kvality centrální místo pro vyřizování stížností řízení podle kompetencí (MbC) řízení rizik korporátní řízení širší pohled na zainteresované strany 2017 certifikační audit ČSN EN ISO 9001:2016

Postup v managementu kvality v roce 2016 Příručka integrovaného systému managementu kvality Řízení rizik: analýza rizik katalog rizik Řízení dokumentovaných informací Nasazení softwarové podpory – referenční model Rozšíření pohledu na zainteresované strany Integrovaný systém managementu kvality

EFQM Model excelence EFQM poskytuje ucelený pohled na organizaci a lze jej použít pro zjištění, jak jsou tyto jednotlivé metody vzájemně v souladu a jak se navzájem doplňují. Model lze tedy používat spolu s libovolnými dalšími nástroji jako zastřešující rámec pro rozvoj trvale udržitelné excelence.

EFQM – zavedení Tento model byl na úřadě aplikován poprvé v roce 2015 a rozšiřuje a navazuje na již zavedenou metodu ISO, Benchmarking a nově místní Agendu 21. V roce 2016 naplnil městský úřad další ze stupňů tohoto modelu. Tímto stupněm se stal START EUROPE, který spočíval v naplnění 3 projektů zlepšování, které byly hodnoceny externím validátorem z České společnosti pro jakost. MěÚ byl úspěšný a naplnil dne 20. září 2016 tento stupeň systematického sebehodnocení a zlepšování kvality, za což získal Národní cenu kvality.

EFQM – zavedení v datech EFQM – model Start 2015 – naplnění požadavků modelu Start objektivní ověřování efektivnosti a kvality procesů v organizaci zaměřeno na plnění požadavků občanů sledována byla i  ekonomická kritéria EFQM – model Start Europe 2016 – naplnění požadavků Zaměřeno na: klienta – mystery client zaměstnance – popis potřeb zaměstnanců úřad – audit

EFQM – výsledky 2015 – Národní cena kvality za model Start 2016 – Národní cena kvality za model Start Europe

Místní Agenda 21 Místní Agenda 21 (MA21) vychází z mezinárodního dokumentu OSN, nazvaného Agenda 21, který byl přijat na summitu OSN v Rio de Janeiru v roce 1992. MA21 je nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy, strategického řízení, zapojování veřejnosti a budování místního partnerství, s cílem podpořit systematický postup k udržitelnému rozvoji na místní či regionální úrovni.

MA21 – zavedení MA21 přijalo město 1. 2. 2016 na základě usnesení Zastupitelstva města Benešov. Přijetím související deklarace potvrdilo město svůj zájem o naplňování zásad a cílů základních dokumentů EU a OSN, které se zabývají oblastmi udržitelného rozvoje, zdraví a kvality života. Město Benešov naplnilo v roce 2016 kritéria kategorie D místní Agendy 21.

MA21 – výhled do roku 2017 Zavedení udržitelného rozvoje do strategického řízení města: Revize strategie města (audity 10 oblastí udržitelného rozvoje). Naplnění kritérií kategorie C – již implementováno do Příručky integrovaného systému managementu kvality. Spolupráce s Národní sítí Zdravých měst ČR na projektu – „MOZAIKA“ Spolupráce obcí ke zvýšení kvality veřejné správy za pomoci metody MA21.

Co nám přináší metody kvality Management kvality - nástroj k uchopení, revizi a zlepšování všech procesů a výstupů naší práce, tedy i těch, které jsou v organizaci patrné na první pohled, ale stejně tak těch, které nejsou hned zřejmé, ale jsou stejně potřebné a důležité. Pomáhá nám směřovat k profesionalitě úřadu, pozici prestižního zaměstnavatele, ale i perspektivního partnera." Kvalita znamená dělat to dobře, i když se nikdo nedívá.“ „Henry Ford“

Integrovaný systém řízení kvality BI EFQM ISO MA 21 Referenční model Model 5U

Metody kvality ve vztahu k zainteresovaným stranám ISO 9001 MA21 EFQM Občan Hodnocení a zlepšení kvality všech služeb Zlepšení komunikace Transparentnost fungování úřadu Dlouhodobé zlepšování kvality života Vyšší míra zapojení do věcí veřejných Vedení města Komplexní systémový přístup k řízení města Externí zpětná vazba Snížení rizik statutárního zástupce Transparentní informace o kvalitě prostředí Zpřístupnění špičkové dobré praxe Doplnění systému řízení a služeb úřadu Porovnání interní a externí zpětné vazby k fungování úřadu Vyšší motivace zaměstnanců ke zlepšování Zastupitel Jasně definované a hodnocené služby, které mu úřad poskytuje Transparentnost a stabilita úřadu Průběžné informace o klíčových preferencích voličů Lepší znalost problematiky řízení a zlepšování úřadu, lepší orientace v rozvojových aktivitách Úředník Jasné pracovní úlohy a hodnocení Dlouhodobá motivace – politiky, cíle Zlepšení personálních služeb Vyšší smysluplnost práce – podíl na zvyšování kvality života ve městě Vyšší možnost zapojení do zlepšování úřadu – motivace Vyšší znalost komplexního fungování úřadu Stát Transparentnost Připravenost na standardizaci agend a modernizaci VS Vyšší schopnost města implementovat cíle v oblasti rozvoje prostředí Vyšší schopnost trvalého zlepšování – rozvoj veřejné správy

Integrovaný systém managementu kvality – Příručka Revize Příručky kvality na Příručku integrovaného systému managamentu kvality Aplikované procesy Strategické řízení města Strategické řízení úřadu   Aplikované dokumentované informace (externí/interní) Strategie města Strategie městského úřadu Požadavky dalších aplikovaných metod řízení kvality Model excelence EFQM Kriterium 2 Strategie a plánování CP 2.1 Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran Kriterium 2 Strategie a plánování CP 2.2 Vypracování, rozvíjení, přezkoumávání a aktualizace strategie a jak plánuje s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje MA21 (C) – 2.1 Plánování s veřejností (akční nebo komunitní plánování) MA21 (C) – 4.1 Společné zapojení zástupců občanského sektoru a podnikatelského sektoru do aktivit v rámci MA21 MA21 (C) – 10.1 Pořádání veřejného fóra UR/MA21 k celkovému rozvoji města

Nástroje Integrovaného systému řízení Referenční model Systematizace pracovních míst Vytvoření lokálního registru práv a povinností Kompletizace katalogu služeb s vazbou na příslušnou legislativu Nástroj pro integrovaný systém řízení kvality Model 5U Uspořádání Ukazatelů Udržitelně Úspěšného Úřadu

Postavení metod BI MA21 EFQM ISO Kontrola Metoda pro procesy města Manažerský rámec pro implementaci metod Norma pro procesy úřadu

Co pro to děláme Sjednocujeme pojetí úřadu a města jako celku Zajišťujeme činnostem politickou podporu Spolupracujeme napříč úřadem i městem

Financování managementu kvality Dosud: Výhled: Aktivity financovány z vlastních zdrojů Vlastní zdroje Podána žádost do výzvy č. 33 OPZ: Řízení kvality na Městském úřadě Benešov Podány žádosti do výzvy č. 28 IROP: Efektivní a transparentní úřad Efektivní řízení organizací města Příprava žádosti do výzvy č. 4 IROP: Elektronické služby města Benešov Zapojení do projektu Národní sítě Zdravých měst ČR – „MOZAIKA“ Spolupráce obcí ke zvýšení kvality veřejné správy za pomoci metody MA21

Mgr. Bc. Miluše Stibůrková tajemnice MěÚ Benešov Děkuji za pozornost Mgr. Bc. Miluše Stibůrková tajemnice MěÚ Benešov E-mail: stiburkova@benesov-city.cz Telefon: 317 754 144, 317 754 145