Možnosti zaměstnávání propuštěných osob z pohledu zaměstnavatelů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
Advertisements

Management Ing. Jan Pivoňka.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Jak se uplatnit na trhu práce
Genderový audit Mgr. Tomáš Bitrich Společenská odpovědnost firem v Ústeckém kraji CZ.1.07/3.2.06/
Analýza a popis pracovního místa
1. Předmět mé činnosti je v oboru : Jsem: REGULACE PROFESÍ - NEZBYTNOST ČI PŘEKÁŽKA? (520 odpovědí) 1/14.
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 5. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Klíčová otázka č. 4 Zaměstnanost a práce Pavel Pěnkava 26. – 27. listopadu 2014.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Zaměstnavatelé jako spolutvůrci systému
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
První zaměstnání Petr Machala.
Každé povolání si žádá své
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
RECRUITMENT VSRR K.Doležalová, K.Coubalová
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Absolventi na trhu práce
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
Assessment centrum.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Flexibilní formy práce Aktivní politika zaměstnanosti – modul Ia.
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
PSA klientů ročně 50 % záznam v RT 50 % základní vzdělání Minimální praxe, problematická minulost, nereálné představy o trhu práce, potíže.
Postavení osob do 25 let, nad 50 let a absolventů a mladistvých na trhu práce 24. listopadu 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.
„Spolupráce v oblasti náboru nových zaměstnanců pro členy KZPS“
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Cacio Otázky z personalistiky pro IT Manažery: Jak vybrat vhodné pracovníky.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Přijímání zaměstnanců
Shrnutí hlavních zjištění
Z0027 Geografická analýza trhu práce
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Zaměstnání členů rodiny
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
1. Současný legislativní stav
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Assessment centrum.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
PBSNPB22 Probační a mediační služba
Práce, hledání zaměstnání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Možnosti zaměstnávání propuštěných osob z pohledu zaměstnavatelů Postavení osob propuštěných z výkonu trestu odnětí svobody na trhu práce a možnosti jejich pracovního uplatnění Praha 12.12.2016 Možnosti zaměstnávání propuštěných osob z pohledu zaměstnavatelů

Nejdůležitější hlediska při náboru pracovní síly Potřebuji nové zaměstnance? Na jaké pozice, na jaký úvazek a v jakém pracovněprávním vztahu? Co a jak by měl zaměstnanec dělat, co od něj očekávám? Jaké mu mohu nabídnout pracovní podmínky? Co očekává on, mohu to splnit a jak? Jsou nějaké překážky bránící jeho zaměstnání? Jaké? Jaké jsou možnosti jejich řešení? Který z uchazečů je nejvhodnější (tj. má nejlepší předpoklady pro výkon zaměstnání)? Jsem s výkony vybraného uchazeče spokojený? Je pro mě důležité jej i zaměstnávat i v budoucnu? Mám v případě problémů možnost, nějak jej podpořit k dosahování lepších výkonů? Nastala někdy situace, že zaměstnanec hrubě porušoval pracovní povinnosti nebo jiné předpisy? Měl by takovémto případě, nebo pokud dojde k reorganizaci společnosti, být pracovní poměr změněn nebo rozvázán?

Propuštěné osoby jako vhodná pracovní síla? Nutnost individuálního posouzení předpokladů uchazeče s trestní minulostí; Jak si „stojí“ z hlediska okolností relevantních při náboru pracovníků? Jak si „stojí“ ve srovnání s jinými uchazeči, respektive ve srovnání s dalšími zaměstnanci? Co lze od nich v tomto směru očekávat v budoucnu? Jaký význam ve vztahu k těmto otázkám a obecněji při zaměstnání propuštěné osoby mají (respektive mohou mít v budoucnu) trestní minulost a s ní související charakteristiky, případně další specifické skupiny propuštěných osob? Jaké okolnosti mohou zaměstnání těchto osob podporovat, a jaké jej ztěžují nebo mu brání? Jak lze nejlépe ty první využít a těm prvním se vyhnout nebo minimalizovat jejich vliv?

Propuštěné osoby jako vhodná pracovní síla Potenciálně atraktivní pro zaměstnance potýkající se se získáním pracovní síly; To se velmi často (ale ne výhradně) týká pozic, na které zaměstnavatelé nepožadují specialisty, neočekávají vysokou kvalifikaci, případně u nich požadují výkon manuálních činností; Zaměstnavatelé také oceňují některé vlastnosti těchto osob, které jsou u nich častější než u jiných uchazečů, jako např. větší motivaci, větší ochotu pracovat, nasazení, snaživost) nebo si cení  jejich předchozích pracovních zkušeností získaných v podobných oborech nebo na podobných pracovních pozicích.

Faktory formující představy zaměstnavatelů o propuštěných osobách Většina zaměstnavatelů nemá s touto skupinou osob přímou zkušenost, mají jen málo informací a ty nepocházejí od osob, které by měly přímou zkušenost se zaměstnáváním osob propuštěných z výkonu trestu; Díky tomu je pohled velké části zaměstnavatelů formován stereotypnímu představami; Tyto skutečnosti dokládají i lišící se pohledy zaměstnavatelů na základě toho, zda mají zkušenost se zaměstnáváním propuštěných osob; Pohled na propuštěné osoby dále formuje velká obezřetnost vůči nim, jež se odvíjí od obav z toho, že osoba může pokračovat na pracovišti v kriminálním jednání.

Dynamika představ zaměstnavatelů o propuštěných osobách I Představy zaměstnavatelů nejsou fixní a vyvíjejí se v reakci na společenské trendy nebo přímou zkušenost. Častější kontakt a interakce mezi propuštěnými osobami a zaměstnavateli může zlepšit informovanost, odbourat vzájemnou nedůvěru nebo korigovat některé předsudky. Představy se mohou, i velice výrazně, proměňovat také během pracovního pohovoru, kdy se určité stereotypní představy ukážou jako překonané. Přímý kontakt s těmito osobami totiž často zaměstnavatelům poměrně často přináší první přesnější informace o cílové skupině a mnohdy i překvapující zjištění a může se stát impulzem pro zásadní změnu pohledu zaměstnavatele: >>>

Dynamika představ zaměstnavatelů o propuštěných osobách II [...] musím říct, že kandidáti mě hodně překvapili svojí kvalitou a teď to neříkám, že bych sem přicházela s nějakým malým očekáváním, to vůbec ne, myslím, že jsem přicházela s naprosto normálním očekáváním, a i přesto jsem velmi mile překvapena [...] (personalistka, workshop 2)

Ilustrativní výběr okolností, jimiž uchazeči zaujali v pracovních pohovorech „Pohovor nanečisto“ aktivita, evidentní ochota pracovat; sympaticky prezentovaná představa o platu, již prvním dojem z osoby napovídá, že má problémy s alkoholem, kultivovaný projev, osoba je komunikativní, zdravě sebejistá, umí „prodat“ předchozí zkušenosti, odbornost ve stavebnictví, odvaha, pracovní zkušenosti, ochota pracovat i manuálně a učit se nové profesi; současně ale byly jako okolnosti ztěžující možnost pracovního uplatnění uvedeny zdravotní postižení a neochota odstěhovat se z Prahy, osobnost, znalosti, zkušenosti a přehled, otevřenost, představa o práci atd.

Doporučení pro uchazeče po pracovním pohovoru „Pohovor nanečisto“ (pouze vybraná) je složité s touto osobou hovořit a něco jí nabídnout, protože všechno hned posuzuje na základě svých zkušeností s armádou, komunikace - přehodnotit sdělované informace, mít realističtější požadavky na výdělek, při pohovoru se nedržet tolik faktů o profesní kariéře, nabídnout zaměstnavateli nějaké konkrétní kompetence spjaté s pracovní pozicí, navazovat oční kontakt, zvolit jiný přístup k sebeprezentaci a k prezentaci trestní minulosti; zestručnit CV, neměnit CV při pohovoru; vytvořit nové a zestručnit jej, opatrnější vyjadřování o předchozím zaměstnavateli, otevřeněji hovořit o trestní minulosti atd.

Hodnocení vybraných profesních předpokladů uchazečů „Pohovoru nanečisto“

Děkuji za pozornost pavel.bares@vupsv.cz