Regulace reklamy v památkově chráněných územích hlavního města Prahy Praktické poznatky MHMP OPP při výkonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Advertisements

Právní úprava regulace reklamy v ČR
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Můžou nás vybagrovat? Lukáš Matějka Arnika – Centrum pro podporu občanů StreetRadio, Praha října 2011.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Vykonavatelé vlastnického práva státu
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
Územní samospráva Obce
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
SPRÁVNÍ ŘÁD V PODMÍNKÁCH POŽÁRNÍ OCHRANY JUDr. Leona Ošlejšková Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje ČERVENÝ KOHOUT 2007, České Budějovice
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Novela zákona o místních poplatcích
Odbor životního prostředí MHMP
Umisťování staveb.
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
územního plánování na obcích v roce 2007
Územní plán Liberec.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Transkript prezentace:

Regulace reklamy v památkově chráněných územích hlavního města Prahy Praktické poznatky MHMP OPP při výkonu státní památkové péče Zpracovala: Ing. Ivana Síbrtová, Mgr. Petra Dušková Odbor památkové péče Magistrátu hlavního města Prahy

Pražská památková rezervace 1971 PPR 1992 UNESCO PPR totožná s UNESCO 8,95 km² 1,8 %, k celkové rozloze území hl. m. Prahy 496 km² Z celkové rozlohy PPR připadá 100 ha na řeku Vltavu Ochranné pásmo PPR 89,63 km. Počet památek v Praze 2344, NKP 41 (údaje NPÚ ke dni 16. 3. 2017) Odbor PP 45 lidí, Počet spisů 2016 - 8257 za rok, z toho 2610 PPR Přes 6,6 mil. turistů ročně

Další památkově chráněná území v hlavním městě Praze Vesnické památkové rezervace – 2 (Stodůlky, Ruzyně) Městské památkové zóny – 11 (Vinohrady, Žižkov, Vršovice; Nusle; Barrandov; Smíchov; Baba; Dejvice, Bubeneč, horní Holešovice; vilová kolonie Ořechovka; Staré Střešovice; Tejnka; Karlín; Zbraslav Vesnické památkové zóny – 7 (Buďánka; Střešovičky; osada Rybáře; Staré Bohnice; Staré Ďáblice; Královice; Stará Hostivař) Ochranné pásmo Pražské památkové rezervace - 89,63 km2

Filozofie MHMP OPP k umisťování reklam v památkově chráněných území Vzhledem k vysokému počtu provozoven na památkově chráněných území hlavního města Prahy, a tudíž velkému počtu žádostí o ZS k umístění reklamy a současně i ve vztahu ke kontinuitě a předvídatelnosti rozhodování správního orgánu, MHMP OPP zformuloval základní kritéria pro umisťování těchto reklam

Příručka „Firemní označení, reklamní a informační zařízení v památkově chráněném území hlavního města Prahy“ Vydána v roce 2013 v zájmu kultivace veřejného prostoru v památkově chráněném území - pro zvýšení povědomí širší veřejnosti o této problematice a také pro větší transparentnost celého procesu posuzování návrhů nových reklam. Veřejnosti je k dispozici jak v tištěné podobě, tak i v elektronické verzi ke stažení na internetových stránkách MHMP OPP. Materiál byl v rozpracovanosti připomínkován příslušnými odbory Magistrátu hl. m. Prahy (Odbor živnostenský a občanskoprávní, Odbor stavební), Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Národním památkovým ústavem, územním odborným pracovištěm v Praze a vyjádřila se k němu i část podnikatelské veřejnosti působící v centru Prahy, organizovaná v tzv. Sdružení Nového Města pražského.

Jde o stručný souhrn obecných principů a zásad, týkajících se velikosti, materiálu, počtu a umístění nejčastějších typů reklamních zařízení.   Příručka zohledňuje individuální odlišnosti u konkrétních posuzovaných návrhů (rozdíly v památkové hodnotě nemovitosti, charakteru dotčené lokality a typu provozovny). Přínosem příručky s jasnými základními pravidly je také legalizace procesu vydávání stanovisek a rozhodnutí k návrhům nových reklam. Všichni referenti MHMP OPP jsou s tímto materiálem seznámeni, což eliminuje výrazné odchylky při posuzování skutkově obdobných případů (rozdíly v osobním názoru a estetickém cítění jednotlivce).

http://pamatky.praha.eu/jnp/cz/pravni_predpisy_dokumenty/dokumenty_ke_stazeni/index.html

Snahy o regulaci reklamy na veřejných prostranstvích v rámci samostatné působnosti hlavního města Prahy zřízena pracovní skupina ke koordinaci reklamy v hlavním městě Praze v současnosti je již zpracován materiál ke schválení Radou hlavního města Prahy – Pravidla pro umisťování reklamních ploch na sloupech a stožárech na veřejných prostranství a sloupech trakčního vedení

Odbor památkové péče Magistrátu hlavního města Prahy (dále jen MHMP OPP) výkon státní památkové péče na úrovni krajského úřadu (§ 28 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů (dále jen PamZ)) i na úrovni obecního úřadu s rozšířenou působností (§29 PamZ) Oddělení státní správy památkové péče - vydávaní závazných stanovisek (dále jen ZS) dle PamZ Oddělení právní a administrativní - vede sankční správní řízení při porušení ustanovení PamZ

Spolupráce na úrovni MHMP OPP kromě vydávání ZS odborní referenti z oddělení státní správy památkové péče při výkonu dozoru dle PamZ zjišťují závadný stav na nemovitostech v památkově chráněných území při zjištění závadného stavu → podání podnětu právníkům v oddělení právním a administrativním k zahájení řízení z moci úřední vlastní podněty odborných referentů x podněty od NPÚ, občanů, spolků, atd.

Filozofie MHMP OPP při sankčním řízení týkající se reklamních a jiných zařízení zájem na dosažení nápravy závadného stavu, tj. stavu, který je v nesouladu se zájmy státní památkové péče v památkově chráněných územích vždy přednost před ukládáním sankcí! výzva k nápravě, tj. k odstranění zařízení

Poměr podaných podnětů a uložených pokut - umístěná zařízení Rok Podané podněty Uložené pokuty 2012 44 17 2013 89 16 2014 299 21 2015 61 7 2016 101 5

Odstranění reklamních zařízení 1

Odstranění reklamních zařízení 2

Odstranění reklamního zařízení 3

Odstranění reklamních zařízení 4

Problémy při vedení sankčního správního řízení v oblasti reklamy zaznamenané v praxi

Nemovitosti, které nejsou kulturní památkou, ale nachází se v památkově chráněném území umístění nebo odstranění zařízení na tuto nemovitost je omezeno zákonným požadavkem předchozí žádosti o vydání závazného stanoviska dle § 14 odst. 2 PamZ, podanou vlastníkem (správcem nebo uživatel) při provedení prací bez závazného stanoviska či při nedodržení podmínek závazného stanoviska následuje uložení sankce dle § 35 nebo § 39 PamZ nelze nařídit zařízení odstranit! (→ možná součinnost se stavebním úřadem)

Pojem zařízení pojem není uveden v PamZ Nejvyšší správní soud v rozsudku sp. zn. 8 As 63/2012 – 37 ze dne 6. 8. 2013, vyslovil právní názor a závěr, že pojem zařízení obsažený v památkovém zákoně je třeba, dokud tento zákon nebo jeho prováděcí předpisy nebudou obsahovat vlastní definici tohoto pojmu, vykládat ve shodě s definicí obsaženou v ustanovení § 3 odst. 2 stavebního zákona (tj. informační a reklamní panel, tabule, deska či jiná konstrukce a technické zařízení, pokud nejde o stavbu podle § 2 odst. 3. V pochybnostech, zda se jedná o stavbu nebo zařízení, je určující stanovisko stavebního úřadu. Zařízení o celkové ploše větší než 8 m2 se považuje za stavbu pro reklamu) ! problematické ! – do pojmu zařízení nelze zahrnout reklamní plachty umístěné tzv. horolezeckou technikou (soustava ok zavrtaných do nemovitosti, ke které je uchycena reklamní plachta), plakáty, plachty

Spolupráce se stavebními úřady v souladu s rozsudkem Nejvyššího správního soudu, v případě nejistoty, zda se jedná o zařízení dle zákona č. 183/2006 Sb., oslovuje stavební úřady v konkrétním památkově chráněném území (dále jen StavZ) stavební úřady při posuzování tohoto pojmu nejsou jednotné! (způsobeno i tím, že v hlavním městě Praze je 22 stavebních úřadů) ! problematické ! - reflektory, bannery, …

Spolupráce s odborem živnostenským a občanskoprávním Magistrátu hlavního města Prahy v případě reklamních plachet, polepů či plakátů podání podnětu odboru živnostenskému a občanskoprávnímu Magistrátu hlavního města Prahy, který je orgánem dozoru a provádí kontrolu dodržování regulace reklamy na území hlavního města Prahy postup dle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů a dle nařízení č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu, ve znění pozdějších změn

Kulturní památky jiná úprava (obnova) kulturní památky omezena zákonným požadavkem předchozí žádosti o vydání závazného stanoviska dle § 14 odst. 1, podanou vlastníkem při provedení prací bez závazného stanoviska či při nedodržení podmínek závazného stanoviska následuje uložení sankce dle § 35 nebo § 39 PamZ; v případě porušení povinností vlastníka kulturní památky i nápravné opatření k odstranění reklamy z nemovitosti! ! problematické ! – dveřnice

Možnosti nápravy sjednocení posuzování zařízení (metodické vedení nadřízeného správního orgánu) judikatura zákon o ochraně památkového fondu (nový zákon) rozlišuje zařízení dle StavZ a reklamní a informační poutač

Pozitivní příklady reklamy

Děkujeme vám za pozornost