Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Aritmetická posloupnost
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
„EU peníze středním školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_90.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Technická mechanika – Těžiště
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Závislost elektrického odporu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Analytická geometrie v rovině
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0779 Název projektu Škola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_MAT_2_TO_09 Tematická oblast (název sady) Posloupnosti a finanční matematika Název vzdělávacího materiálu Geometrická posloupnost - základní pojmy Autor Mgr. Petra Toboříková Předmět Matematika Ročník 2. ročník Obor vzdělávání Zdravotnický asistent vytvořeno Září 2013 Anotace včetně cílů Prezentace uvádějící učivo o geometrické posloupnosti se zaměřuje na zavedení pojmu geometrická posloupnost a pojmu kvocient. Je vhodná k podpoře přímé výuky či jako opora samostudia uvedeného učiva. Žák po absolvování výuky rozhodne, zda je daná posloupnost geometrická, a určí hodnotu kvocientu.

4.7 Geometrická posloupnost Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola Hradec Králové, Komenského 234

Př. A: HDP (hrubý domácí produkt) České republiky dosáhl v roce 2011 hodnoty 505 tisíc Kč na jednoho obyvatele. Jaké hodnoty by dosáhl v roce 2018, pokud by rostl stálým tempem 3% ročně? Př. B: V roce 2011 se v České Republice narodilo 109 tisíc novorozeňat. Tento počet se stále zmenšuje. Kolik dětí se narodí v roce 2018, pokud se jejich počet zmenšuje každý rok přibližně o 2 %? Geometrická posloupnost

Př. A: HDP (hrubý domácí produkt) České republiky dosáhl v roce 2011 hodnoty 505 tisíc Kč na jednoho obyvatele. Jaké hodnoty by dosáhl v roce 2018, pokud by rostl stálým tempem 3% ročně? rok 2011… tisíc Kč rok 2012… tisíc Kč rok 2013… tisíc Kč rok 2014… tisíc Kč rok 2015… tisíc Kč … rok 2018… tisíc Kč tisíc Kč Geometrická posloupnost

Př. B: V roce 2011 se v České Republice narodilo přibližně 109 tisíc novorozeňat. Tento počet se stále zmenšuje. Kolik dětí se narodí v roce 2018, pokud se jejich počet zmenšuje každý rok přibližně o 2 %? rok 2011… tisíc dětí rok 2012… tisíc dětí rok 2013… tisíc d. rok 2014… tisíc d. rok 2015… tisíc d. … rok 2018… tisíc d. tisíc dětí Geometrická posloupnost

Jaká je společná vlastnost obou posloupností? Př. A Př. B – každý další člen posloupnosti získáme vynásobením předchozího stále stejným číslem – podíl dvou sousedních členů je stále stejný (konstantní) Geometrická posloupnost

Číslo q se nazývá kvocient posloupnosti: Posloupnost se nazývá geometrická, právě když existuje takové číslo q, že pro každé přirozené číslo n platí: Číslo q se nazývá kvocient posloupnosti: Geometrická posloupnost

Př. 1: Urči, zda je posloupnost geometrická. Pokud ano, urči kvocient. Ano, posloupnost je geometrická. Ano, posloupnost je geometrická. Ne, posloupnost není geometrická. Geometrická posloupnost

Konec…

Zdroje: Všechny neocitované kliparty jsou součástí prostředků sw MS PowerPoint. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.