Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
9 Životní cyklus výrobku. Životní cyklus výrobku  sledují podniky při zpracování marketingových strategií,  na každém produktu rozeznáváme odlišná stádia.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Výroba lihovin Ročník / obor studia:2. a 3.. ročník.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Suroviny pro výrobu nealkoholických nápojů Ročník /
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena a její stanovení.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Produkt (výrobek,
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Autor: Ing. Alice Horáčková
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Mezinárodní hotelnictví
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Uhlovodíky s dvojnými vazbami.
Ekonomika– národní hospodářství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_I–04–10 Název a adresa školy:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Suroviny pro výrobu piva
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Organizace práce na prodejně
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název projektu: ICT ve výuce
Transkript prezentace:

Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti:  Životní cyklus výrobku Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 565 Klíčová slova: Životní cyklus, růst výrobku, zralost výrobku, úpadek výrobku. Anotace: Výkladová prezentace pro usnadnění výkladu učitele na téma životní cyklus výrobku s využitím grafického provedení.

Životní cyklus výrobku

Životní cyklus výrobku výrobky na trhu mají různou životnost a mění se objem prodeje, životní cyklus výrobku sleduje vývoj prodeje v čase, dá se rozdělit do 4 až 5 etap.

Etapy životního cyklu Uvedení nového výrobku na trh, Fáze růstu, Zralost, fáze dospělosti fáze nasycenosti Úpadek, útlum. Zdroj obrázku: http://ekonomie.topsid.com/index.php?war=prodejni_cinnost_podniku&unit=zivotni_cyklus_vyrobku

Uvedení nového výrobku na trh Zaváděcí cena bývá obvykle nízká, na druhé straně jsou v této etapě nejvyšší náklady, zisk velmi malý, reklama plní především informativní funkci, kupující, kteří nejčastěji nakupují od takového výrobce, se označují jako inovátoři, nebývá jich mnoho (2 – 3 %), jsou to lidé, kteří hledají změnu, mají rádi riziko.

Fáze růstu Jestliže byl výrobek na trhu příznivě přijat, začne růst objemu prodeje, je možno zvýšit tržní cenu, náklady mírně klesají, zisk prudce roste, reklama plní především funkce přesvědčovací a připomínací, typičtí kupující v této fázi tvoří tzv. počáteční osvojitelé, jsou to lidé se zájmem o novinky, avšak opatrnější, snaží se vyhýbat zbytečnému riziku.

Zralost Objem prodeje dosahuje vrcholu, trh bývá nasycen a objem prodeje začne klesat, tato fáze je obvykle nejdelší, i typičtí kupující se dají zařadit do dvou skupin: počáteční většina (obezřetní kupující, vylučující veškeré riziko, novinky přijímají poměrně brzo). pozdní většina (velmi opatrní a konzervativní kupující), v této fázi obvykle prudce roste konkurence, cena klesá.

Fáze úpadku Trh je už přesycen, zákazníci už nemají zájem, firmy se snaží rychle výrobek doprodat za velmi nízké ceny, typičtí kupující se zabývají opozdilci, jsou to buď velmi konzervativní lidé, nebo lidé s nízkými příjmy, pro které je motivem nákupu cena firma nejpozději v této fázi musí přijít na trh s novým inovovaným výrobkem, práce na inovacích musí začít nejpozději ve fázi zralosti.

Strategie produktu (PLC) Zisk v odvětví a životní cyklus výrobku zavádění růst zralost úpadek jednotka prodeje Kč/investice (zisk) křivka prodeje zisk rozvoj a engineering produktu investice čas 9

Kontrolní otázky Co je podstatou životního cyklu výrobku? Jaké etapy životního cyklu výrobku rozeznáváme? Stručně popište jednotlivé fáze životního cyklu výrobku.

Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. MOUDRÝ, Marek a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5.