Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti Autor: Eliška Tvarogová Vedoucí práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent: Ing. Jakub Hořický České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Znalost prostředí firmy Snaha o zlepšení postavení firmy na trhu Dostupnost zdrojů
Cíl práce Cílem práce je analyzovat jednotlivé nástroje marketingového mixu ve vybraném subjektu a na základě analýzy navrhnout doporučení na zlepšení marketingové komunikace.
Společnost Ocelit s.r.o. Obor podnikání – slévárenství a kovovýroba Rok a místo založení – 1996 ve Velkých Kuněticích Počet zaměstnanců – 64
Výzkumné problémy Zákazníci upřednostňují kvalitu výrobku před cenou. Více než 30% zákazníků se s firmou seznámilo na jejich webových stránkách. Zákazníci preferují převoz nakoupeného zboží vlastní dopravou. Více než 60% zákazníků by zvýšilo svůj odběr zboží při využití podpory prodeje.
Použité metody Sběr dat Dotazník Analýza dokumentů
Použité analýzy SWOT analýza Porterův model pěti sil Analýza portfolia matice BCG PEST analýza Metoda určení strategických alternativ Analýza konkurentů a strategické mapy
Portfolio matice BCG firmy Ocelit s.r.o. 1 – Trojkombinace, 2 – Přístřešek pro koně, 3 – Ohrady Texas, 4 – Dvojkombinace, 5 - Velká půlkruhová koryta
Návrhy opatření PRODUKT Nabídnout dosavadní výrobky novým zákazníkům Nabídnout stávajícím zákazníkům výrobky nové Zachovat kvalitu výrobků Opuštění trhu pro výrobek Přístřešek pro koně CENA Snížit cenu / Zvýšit cenu DISTRIBUCE spolupráce s mezičlánkem
PROPAGACE Osobní prodej – zvýšit počet obchodních zástupců, školení v oblasti komunikace - reprezentace firmy na veletrzích Reklama - kvalita webových stránek - propagace ze strany odběratelů - propagace firmy na webových serverech Podpora prodeje - slevy za odběr zboží v určité hodnotě
Seřaďte uvedené možnosti, od těch, které shledáváte nejvíce zajímavé po ty nejméně zajímavé.
Shrnutí Značně vysoká konkurence Zlepšení propagace Spolupráce s mezičlánkem
Doplňující dotazy vedoucího a oponenta Specifikujte přidanou hodnotu Vaši práce. Máte s odstupem času informaci, jestli některé z Vámi navržených opatření bylo ve společnosti Ocelit přijato a aplikováno v praxi? Pokud ne, u kterého si myslíte, že by to bylo nejsnazší a nejrychlejší?
Děkuji za pozornost.