Motivace podřízených a sebe sama

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Vize, Strategie, Cíle.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Efektivnost řídící práce
Jak se uplatnit na trhu práce
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
a jeho využití u klientů po CMP
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Didaktické prostředky
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Moderní personalistika DS 2009/
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Personální plán pro podnikatelský plán
KOUČOVACÍ PŘÍSTUP Mgr. Jana Kazíková Mgr. Andrea Baumannová.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Dobrý kurz první pomoci
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Práva dítěte Výchova k občanství
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Kariérové poradenství a podnikavost
Intenzivní podpora škol
Transkript prezentace:

Motivace podřízených a sebe sama 15.10.2017 MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131 Seminář: Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem Šternberk, 14. března 2017

Motivace podřízených a sebe sama 15.10.2017 OBSAH SEMINÁŘE Úvodní aktivizační technika Profesní cíle a očekávání v oblasti kariéry Identifikace aktuálních schopností a dovedností – dovednosti potřebné k práci Pracovní rozvoj Zvládání změn v práci a kariéře – očekávání v oblasti kariéry Sestavení vlastního plánu v oblasti kariéry Závěrečné shrnutí a zpětná vazba Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

PŘEDSTAVME SE Ing. Lenka Podmolíková Krajská ředitelka pro Jihomoravský kraj, Certifikovaná lektorka pro Českou a Slovenskou republiku, Autorizovaný zástupce pro profese: Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T), Personalista (62-007-N), Kariérový poradce pro vzdělávací a profesní dráhu 75-004-R + pro zaměstnanost (75-005-R) + pro ohrožené, rizikové a znevýhodněné skupiny 75-002-R Certifikovaná lektorka programu „Towards Successful Seniority TM peer-groups“ (FIOH) Absolventka FE VUT v Brně a Univerzity Palackého v Olomouci (pedagogika). Praxe v oblasti vzdělávání od roku 1998. Ve firmě se věnuji personalistice a vzdělávání dospělých se zaměřením na vnitrofiremní komunikaci, efektivní komunikaci, motivaci, hodnocení a přípravu lektorů dalšího vzdělávání, včetně přípravy obsahu a metodiky vzdělávacích programů v oblasti vzdělávání dospělých a zpracování výukových materiálů (textů, pracovních listů, …) Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Profesní cíle a očekávání v oblasti kariéry Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Motivace podřízených a sebe sama 15.10.2017 VÝZNAM CÍLŮ V ŽIVOTĚ - 1/2 My všichni si stanovujeme v kariéře i v osobním životě cíle, které ovlivňují to, čeho chceme v životě dosáhnout. Naše cíle ovlivňují naši duševní pohodu a kvalitu života. Měli bychom si stanovit takové cíle, které pro nás budou důležité, ale současně i splnitelné. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

VÝZNAM CÍLŮ V ŽIVOTĚ - 2/2 Ne vždy jsme schopni dosáhnout našich cílů, a to z nejrůznějších důvodů. Někdy se naše cíle průběžně mění, například z důvodu změny naší životní situace. Je-li cesta za dosažením cílů přerušena z důvodů, které jsou mimo naši kontrolu, nebo ztížena vnějšími podmínkami, je dobré naše cíle změnit. Je tedy lepší pozměnit naše směřování nebo stanovit nové, lépe dosažitelné cílem než na něčem pracovat donekonečna bez žádoucího efektu Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

S M A R T JAK STANOVIT CÍLE Cíle mají být specifické a konkrétní v množství, kvalitě a čase. Mělo by být jasné, čeho se cíl týká, co od něj očekávám, … Cíle mají být opatřeny měřitelnými parametry, podle nichž lze rozpoznat, zda bylo cíle dosaženo. Cíle mají být akceptovatelné. S cílem musím souhlasit a přijmout ho za svůj. Cíle mají být realistické a dosažitelné s použitím možných zdrojů (materiálních, fyzických, časových, …) Cíle mají být termínované. Je možno sledovat jejich postupné plnění, mělo by existovat kritérium pro sledování jejich plnění, např. v čase. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

PROFESNÍ CÍLE A OČEKÁVÁNÍ V OBLASTI KARIÉRY Cvičení č. 1: Jaká jsou moje očekávání v oblasti kariéry? Krátkodobé plány (do 1 roku) Dlouhodobé plány (1 rok, 2 roky, 5 let, ...) Jaká práce vás naplňuje, uspokojuje, … Jaké máte očekávání v souvislosti mezi rovnováhou mezi prací a vaším osobním životem … Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

JSOU MOJE CÍLE (CÍL) SMART? Cvičení č. 2: Vyberte si jeden profesní cíl a pokuste se jej rozepsat pomocí metody SMART. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Identifikace aktuálních schopností a dovedností – dovednosti potřebné k práci Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

IDENTIFIKACE AKTUÁLNÍCH SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ Cvičení č. 3: Co musím umět, abych mohl/a pracovat na dané pozici (místě)? Napište, co všechno musíte umět, abyste mohli vykonávat svoji práci. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

IDENTIFIKACE AKTUÁLNÍCH SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ Motivace podřízených a sebe sama 15.10.2017 IDENTIFIKACE AKTUÁLNÍCH SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ Cvičení č. 4: Kde a jak jsem se naučil/a to, co umím? Napište, kde a jak jste se naučili to, co umíte (škola, práce, organizované kurzy, samostudium, …) Jaká forma a způsob … Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Jaký způsob vlastního vzdělávání PRŮBĚH ŽIVOTA A UČENÍ VĚK Věk diferencovaný Věk integrovaný Volný čas Práce Vzdělávání seniorský Volný čas Práce Vzdělávání dospělý mladý Jaký způsob vlastního vzdělávání vám vyhovuje nejvíce? Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

JAKÉ JSOU MÉ SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY? Cvičení č. 5: Pokuste se identifikovat alespoň 4 silné a 4 slabé stránky, které souvisí s vaší profesí. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

PROFESNÍ CÍLE A OČEKÁVÁNÍ V OBLASTI KARIÉRY Co dělám? Co musím umět? (abych to mohl dělat) Kde jsem se naučil to, co umím? Jak v práci využívám to, co umím? (silné a slabé stránky) Co můžu ještě využít, z toho co umím, ve své práci? Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Pracovní rozvoj Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

JAK V PRÁCI VYUŽÍVÁM TO, CO UMÍM? Cvičení č. 6: Jaké silné stránky jste využili nebo využíváte nyní ve svém pracovním životě (např. co jste pomocí nich vytvořili, čeho jste dosáhli, …) Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

VYUŽITÍ SILNÝCH STRÁNEK A DOVEDNOSTÍ Cvičení č. 7: Zamyslete se nad tím, co ještě můžete využít, z toho co umíte, ve své práci? Které silné stránky a dovednosti byste chtěli rozvinout, aby se to pozitivně odrazilo na Vašem pracovním výkonu a v plánování Vašich profesních cílů a očekávání? Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Zvládání změn v práci a kariéře – očekávání v oblasti kariéry Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

ZVLÁDÁNÍ ZMĚN - NEJSME NA TO SAMI  Ano, skutečně nejsme na světě sami – pro náš život jsou velmi důležité pozitivní a kvalitní mezilidské vztahy, které nám jsou pro nás podporou a oporou a mohou být pro nás také zdrojem informací, např. jako pomoc při zvládání pracovních úkolů, ale i běžných životních situací. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

ZVLÁDÁNÍ ZMĚN Cvičení č. 8: Kdo jsou lidé, kteří Vám nabídnou podporu v obtížných životních situacích? S kým jste za posledních 6 měsíců hovořili o povinnostech spojených s vaší prací? O čem jste se bavili a jaký pozitivní vliv měla společná diskuse ba Vaši práci? Podpořilo a pomohlo Vám to, např. v řešení nějaké složité situace? Jakých dalších druhů pomoci nebo informací můžete dosáhnout pomocí spolupráce? Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

MOJE OSOBNÍ SOCIÁLNÍ SÍŤ Cvičení č. 9: Doplňte si schéma Vaší osobní sociální sítě: Kdo jsou lidé, se kterými se aktuálně bavíte o své práci nebo kteří Vás v souvislosti s Vaší prací podporují? S kým byste chtěli spolupracovat a jak byste je začlenili do své sociální sítě? Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

MOJE OSOBNÍ SOCIÁLNÍ SÍŤ Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

Sestavení vlastního plánu v oblasti kariéry Motivace podřízených a sebe sama 15.10.2017 Sestavení vlastního plánu v oblasti kariéry Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

MŮJ PLÁN Cvičení č. 10: Jakým způsobem si naplánujete aktivity, abyste dosáhl/a svých cílů (osobních, pracovních, …)? Cíle týkající se situace v práci: Cíle týkající se vzdělávání a osobního rozvoje: Vždy doplňte konkrétní datum a co vše pro splnění dílčího cíle uděláte. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

A pak jen samá pozitiva a sociální jistoty … Jak básníkům chutná život Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

ZMĚNY V PLÁNU Vzhledem k tomu, že žijeme v dynamické době, je velmi obvyklé, že změny vnější nebo i vnitřní ovlivňují naše plány. Proto je vhodné čas od času své plány aktualizovat a doplňovat. Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

NA ZMĚNY NENÍ NIKDY POZDĚ  Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem

ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ A ZPĚTNÁ VAZBA Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem