Tato prezentace byla vytvořena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Odborný výcvik II. ročník Tranzistorový stupeň se SK Vypracoval: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Odborný výcvik II. ročník Tranzistorový stupeň se SB Vypracoval: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Odborný výcvik II. ročník Tranzistorový stupeň se SE Vypracoval: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII – 3.1 ZDROJE, ROZKLADOVÉ.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Další komponenty.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3.2 Obvyklé závady elektrických.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII-2.3 ZÁSADY PÁJENÍ.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII SESTAVOVÁNÍ.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELI ZÁKLADNÍ EL.
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Martin Fojtík
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
rozhlasových přijímačů
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Transkript prezentace:

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

Obor: Mechanik elektronik Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Mahdal Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Diagnostika a odstraňování závad II Obor: Mechanik elektronik Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Mahdal Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

DIAGNOSTIKA A ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVAD ŘÁDKOVÉHO ROZKLADU TELEVIZORU MERKUR Hodně namáhaný je výkonový spínací tranzistor T4. Je častou příčinou závady řádkového rozkladu. Často se prorazí přechod báze - emitor. Tento tranzistor, při měření diodovým testem, nemusíme celý odpojovat z obvodu, stačí když odpojíme drátový přívod k bázi tranzistoru.

DIAGNOSTIKA A ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVAD ŘÁDKOVÉHO ROZKLADU TELEVIZORU MERKUR Další z příčin nefunkčnosti řádkového rozkladu může být závada na modulu ,,S“. Tuto závadu zjistíme osciloskopem měřením na pinu 7 modulu ,,S“- chybí budící impulzy. Poměrně častá je závada kondenzátoru C6 82nF - svod při vyšším špičkovém napětí. Následek této závady se projeví za nějaký čas zničením tranzistoru T4.

Proto při výměně tranzistoru T4 zkontrolujeme i kondenzátor C6 Proto při výměně tranzistoru T4 zkontrolujeme i kondenzátor C6. Jednou z častých závad je i pokles úrovně jasu obrazovky. Takto se sice projevuje i vadná obrazovka, ale častěji bývá vadná některá ze součástek v napájení 2. mřížky obrazovky (R8, D5,R15 nebo svod na C9). Stejně jako u jiných obvodů, provádíme diagnostiku především měřením orientačních hodnot napětí, uvedených ve schématu. Pouze v impulzních a signálových obvodech používáme osciloskop, popř. další měřící přístroje. Vždy však vycházíme ze znalosti funkce jednotlivých obvodů a součástek. Při měření a diagnostice musíme dodržovat zásady bezpečnosti práce , hlavně v obvodech síťového a vysokého napětí.

SCHÉMA ZAPOJENÍ ŘÁDKOVÉHO ROZKLADU

ZÁKLADNÍ DESKA TELEVIZORU MERKUR

ZÁKLADNÍ DESKA ZE STRANY SPOJŮ u

Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010 www.sps-ub.cz