Kranioplastika z pohledu sestry – kazuistika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2016 / 2017 přihlášky na střední školu podáváme do přihlášky na Sš s talentovou zkouškou podáváme do
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Mozková gliomatóza Ošetřovatelská péče o pacientku s dg. gliomatóza cerebri M.Nevařilová,I.Jankůjová Neurochirurgické odd. KNTB a.s.
Individuálně, ale společně a jinak
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Pasivní bankovní operace -přímé bankovnictví
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Tvoří ji páteř a hrudník.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Před- a pooperační péče pooperační komplikace
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Reklamština Jak ji pochopit..
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Název projektu: Moderní škola
Ambulantní blok Ambulance- 1. styk s pacientem vyšetření pacienta,
Když slova nestačí Prezentace.
Přírodověda 5.tř. opakování
Název projektu: Moderní škola
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09
9. Heterogenní a homogenní skupiny
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Děti na cestě z ústavů Zlata Brůžková, LUMOS
Mgr.Martina Dundová VY_32_INOVACE_4C_16_Přírodověda Kostra a svaly
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Vykazování postupu nebo stavu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Koordinátor podpory (terénní sociální pracovnice) v ORP Mělník
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Děti odsouzených rodičů
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Reklamština Jak ji pochopit..
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Novinky 2014 Praha Mgr.Martina Sedláková.
KOSTRA.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Věta se skládá ze slov Název školy
Každý den jsme trochu starší…
Transkript prezentace:

Kranioplastika z pohledu sestry – kazuistika. Kamila Slabáková, Alexandra Večeřová Neurochirurgické oddělení, KNTB Zlín

Hospitalizace na ARO Pacientka přijata 13.8.2011 na ARO po pádu ze 3 metrů za nejasných okolností. Dg: akutní SDH vlevo s přetlakem, nestabilní fraktura Th 11, sériová fraktura žeber, hemothorax. Při přijetí: RSS 6, intubovaná, CVK, hrudní drén, a.radiális, PMK, PŽK, ŽS, mydriáza levé zornice, oběhově stabilizovaná na podpoře katecholaminů. 13.8.- provedena rozsáhlá kraniektomie, odsátí subdurálního hematomu. 14.8.- operace nestabilní fraktury Th 11 (transped.fixace Th10-11). 25.8. přeložena na ARO dle spádu. Pacientky

Následné hospitalizace 10/2011 – plánována plastika kalvy, operace neprovedena (mozek nad niveau), 12/2011 – provedena kranioplastika vlastní kostí, 9/2012 – extrakce fixátorů ( stp.USS Th10-12).

Kranioplastika individuálním kranioimlantátem (PEEK) 6/2013 – počínající známky resorbce kostní ploténky, 12/2013 – přijata pro odstranění resorbované kostní ploténky a implantaci individuálního kranioimlantátu.

Ošetřovatelská anamnéza Informace související s hospitalizací, práva pacientů, seznámení s oddělením, pokojem, signalizací, edukace o předoperační přípravě, pooperačním sledování, dietním omezení, pohybovém režimu. Zjištění rizika pádu, rizika vzniku dekubitů, nutričním riziku, zjištění míry sebeobsluhy a užívání kompenzačních pomůcek, uvedení stupně bolesti – VAS, RSS, problémy s komunikací, vnímáním, spánkem, vylučováním, zjištění sociálního zázemí. Stanovení ošetřovatelských diagnóz, zápis intervencí…

Operační výkon Standardní předoperační příprava- ASA I.- MS, KO, Quick, aPTT, CRP, moč+sediment (O.L.), anesteziologické vyšetření, předoperační příprava, operační výkon- odstranění vlastní kostní ploténky a implantace biokompatibilní náhrady PEEK, pooperační sledování – dospávací pokoj a dále standartní oddělení.

Pooperační průběh Pooperační den Pohybový režim Operační rána Sledování bolesti Dieta Operace 0.den ležící, pohyblivá v lůžku sledování op.rány , odpadu a funkčnosti redonu VAS – 5 analgetika dle ordinace 4 hodiny po op. výkonu – dieta OS 1.poop.den posazování v lůžku převaz VAS 4-5 analgetika dle ordinace dieta č.2 2.poop.den chodící + doprovod převaz, redon ex VAS 2 analgetika dle ordinace 3.- 9. poop.den chodící oper.rána nepřevazována VAS 0 dieta č.3 10.poop.den stehy ex

Rozhovor s pacientkou Rozhor s pacientkou proběhl 2 měsíce po poslední hospitalizaci. Byl zaměřen na dvě oblasti: - Zpětná vazba- spokojenost pacientky (4x hospitalizace). - Prožívání pacientky po prodělaném úrazu.

Spokojenost pacientky Jaká zkušenost z hospitalizace byla pro Vás nejhorší? „Nejhorší pro mě bylo to, že jsem musela být na pokoji s babičkami, které chrápaly a já nemohla spát.“ Co Vás příjemně překvapilo? „Hezký koupelny, velká televize a posléze vycházky před budovu.“

Co by jste změnila na našem oddělení? „Jídlo, nechutnalo mně.“ Chtěla by jste vzkázat něco sestrám z neurochirurgie? „Že moc děkuji. Jsem moc ráda, že jste se o mě tak hezky staraly.“ Chtěla by jste něco sdělit lékařům? „Díky za hlavu, jsem za to moc vděčná.“ Co Vám chybělo na oddělení? „Wifi“

Hodnocení péče na oddělení - známkování Informovanost 3 Empatie 1 Ochota Ochrana soukromí 4 Servisní služby 2

Prožívání pacientky po úrazu Za jak dlouho po úrazu jste se vrátila do školy? „Za půl roku, nastoupila jsem do stejné školy, dodělala jsem ročník. Věděla jsem, že ten stejný ročník budu opakovat.“ Jak se změnil Váš život po úrazu? „Úplně se změnil, nechodím do klubů, mám strach, nevydržím celou noc. Chodím tak jednou za půl roku na party. Nepiju absint a nelozím po střechách. Jinak mám stejné kamarády.“

Během dvou let jste podstoupila 4 operace, byla jste 4x bez vlasů Během dvou let jste podstoupila 4 operace, byla jste 4x bez vlasů. Jak to prožívá dívka Vašeho věku? Nosila jste šátky nebo paruku? Jak jste to řešila? „Špatně, moc špatně jsem to nesla, při té třetí a poslední hospitalizaci jsem se už na to psychicky připravovala. Po tom druhém ostříhání se se mnou rozešel přítel. Nosila jsem šátky, čepice, pseudodredy. Paruku ne, to mně přišlo ponižující. Bylo to velké trauma.“

Strávila jste hodně času v nemocnici, změnilo Vás to nějak nebo poznamenalo? „Hodně mě to poznamenalo. Lituju, že jsem šla na hotelovku, šla bych na zdravku. Když jsem u Vás ležela, byla jsem sentimentální. Zavinila jsem si to sama a musel se o mě někdo starat…“ Jak se cítíte nyní? „Dobře, jsem jakž takž v pohodě. Někdy mám bolesti hlavy. Určitě jsem rychleji unavená, nesoustředěná a roztěkaná. Nemůžu se učit, neustále mně odbíhají myšlenky. Jo, jedině PC hry, to můžu.“

Děkuji Vám za pozornost