NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vendulka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Věta s podmětem, bez podmětu, větný ekvivalent Autor:
Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Podmět (Po) - opakování
Větné členy.
Věty vedlejší.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Věta jednoduchá, souvětí
Podmět a přísudek. Vedlejší věta podmětná a přísudková
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Přísudek a podmět Český jazyk – 7. ročník.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.12.  Zopakovat základní skladebné dvojice.  Rozlišit věty dvojčlenné i s nevyjádřeným podmětem od vět jednočlenných.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OP – VVP- HUM – CJL – PAV – L VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_18_Věty.
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Př PŘÍSUDEK ? ? ? TVARUJE SEDÍ KROUŽÍ USMÍVÁ SE VYTVÁŘÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
VĚTA JEDNOČLENNÁ A DVOJČLENNÁ
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
PŘÍSUDEK (Př) Základní větný člen Co dělá podmět? slovesný
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Základní větné členy – přísudek
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vendulka Ottová NÁZEV: VY_32_Inovace_Český_jazyk_8 ČÍSLO DUM: 14 TÉMA: Základní větné členy ROČNÍK: 8. OBDOBÍ REALIZACE: 5/2013

Anotace Prezentace v PowerPointu je určena k opakování učiva o základních větných členech, a to formou testu, resp. výběru správné odpovědi ze tří nabízených. U každé otázky je prostřednictvím vložené animace vyznačena správná odpověď.

Základní větné členy

1. Mezi základní větné členy nepatří podmět předmět přísudek

2. Ve větě Dnes vysílají můj oblíbený seriál. je přísudek jmenný se sponou rozvitý podmět podmět všeobecný

3. Věta jednočlenná je Bolí mě hlava. Mám bolesti hlavy. Hučí mi v hlavě.

4. Větný ekvivalent je Večer sněžilo. Večer padal sníh. Dobrý večer.

5. Mezi modální slovesa nepatří přestat musit chtít

6. Ve větě Matce v poslední době přibylo vrásek. je podmětem slovo

7. Predikát podtrhujeme rovnou čarou vlnovkou přerušovanou čarou

8. Věta Bylo nám úzko. má podmět nevyjádřený podmět nemá

9. Věta Simona začala kouřit. má přísudek slovesný přísudek několikanásobný přísudek holý

10. Podmět rozvitý je ve větě Já i bratr jsme šli nakoupit. Já jsem šla nakoupit. Můj bratr šel nakoupit.

11. Synonymem pro sloveso modální je sloveso pomocné sloveso způsobové sloveso plnovýznamové

12. Přísudek slovesný složený není ve větě Maminka šla umýt nádobí. Maminka musela umýt nádobí. Maminka začala mýt nádobí.

13. Ve větě Zítra se budu učit do matematiky. je přísudek slovesný slovesný složený jmenný se sponou

14. Synonymem slova podmět je predikát subjekt objekt

15. Mezi fázová slovesa mj. řadíme sloveso být zůstat mít povinnost

16. Přísudek slovesný je ve větě Čerti můžou zlobit. Čerti jsou zlí. Čerti nejsou.

17. Sponu v přísudku jmenném se sponou netvoří sloveso být mít stát

18. Ve větě Jeho otec je učitel. je přísudek je otec je učitel

19. Ve větě Jiný kraj – jiný mrav. je přísudek

20. V souvětí Mluviti stříbro – mlčeti zlato. jsou přísudky slovesné složené jmenné beze spony jmenné se sponou

21. Přísudek jmenný se sponou není ve větě Boty jsou mi dobře. Tužka je na stole. Už je pozdě.

22. Nejdůležitějším větným členem je podmět přísudek přívlastek

23. Věta dvojčlenná není Obloha náhle ztemněla. Zablesklo se. Ozvala se hromová rána.

24. Podmět nevyjádřený není ve větě Spí jako dudek. Hlady mu kručí v břiše. Pečlivě se učíme do češtiny.

KONEC