Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p. pro rok 2107 XIV. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. 26. října 2016 Ing. Luboš Hlinovský, MBA
Výkonnost ŘLP Strategie ŘLP - Poslání ŘLP ČR Naším posláním je poskytovat bezpečné, kvalitní a nákladově efektivní letové navigační služby, které naplní očekávání našich zákazníků v kooperativním a zároveň konkurenčním prostředí letecké dopravy jak na národní úrovni, tak v kontextu vývoje ATM v Evropě. Evropský kontext výkonnosti - měřena na 2 úrovních – EUROCOTNROL a EU EUROCOTNROL - PRR a ACE Evropská Unie - Nařízení 390/2013 - Systém sledování výkonnosti letových navigačních služeb a funkcí sítě
Výkonnost ŘLP - EUROCONTROL PRR (Performance Review Report) a ACE (ATM Cost Effectiveness report) Základy měření výkonnosti evropských ANSPs Dlouhodobost, konzistence, benchmarkingy zaměřeny na náklady pod kontrolou poskytovatelů PRR od roku 1988 ACE od roku 2002 Závěr ŘLP ČR poskytuje dlouhodobě nákladově efektivní služby s vysokou úrovní kapacity ve vzdušném prostoru se 7. nejvyšší mírou komplexity
Výkonnost ŘLP – Evropská Unie Single European Sky legislativa upravující poskytování ATM v Evropě Nařízení EK 390/2013 stanovující Systém sledování výkonnosti letových navigačních služeb a funkcí sítě: Výkonnostní plán FAB CE 4 klíčové oblasti výkonnosti (KPA) SAF, ENV, CAP a CEF Risk sharing mechanism Nařízení EK 391/2013 společný systém poplatků za LNS: Oprávněné náklady a alokace Výpočet Jednotkových cen Incentivy a fakturační jednice
Výkonnost ŘLP – Evropská Unie Výkonnostní plán FAB CE na druhé referenční období (roky 2015 - 2019) schválen EK Hodnotící zpráva PRB – všechny cíle za rok 2015 dosaženy, případně překročeny Závěr ŘLP ČR plní a případně překračuje veškeré mezinárodní závazky v oblasti výkonnosti LNS.
Výkonnost ŘLP - vývoj v roce 2016 Plnění Výkonnostního plánu Průběžný monitoring 2016 RLP ČR – všechny národní cíle budou splněny a opětovně bude výrazně překročen cíl v KPA CAP – ATFM zpoždění na provedený let Traťový provoz byl k září vyšší o 3,0% (vyjádřeno v SUs) Za rok 2016 je očekáván mírné překročení oproti Výkonnostnímu plánu Letištní provoz byl k 9. měsíci nižší o 1,8% (vyjádřeno v SUs) I zde se zvyšuje dynamika, nicméně nepředpokládáme dosažení hodnot z Výkonnostního plánu
Vývoj provozu – srovnání s r. 2008
Provoz a jednotkové ceny roku 2017 Traťová služba řízení Cena za traťové služby bude činit 1 153 Kč, respektive € 42,35 Traťová cena výrazně pod celoevropským průměrem (16. nejnižší z EUROCONTROL států; 23,6% pod průměrem) Další pokles jednotkové sazby v průběhu RP2 Letištní a přibližovací služba řízení Cena za letištní a přibližovací služby bude 6 800 Kč Dlouhodobě stabilní výše přes významný pokles provozu V zájmu udržení ceny nebude ani v roce 2017 účtován CoC Pokles sazby při vyjádření ve stálých cenách odpovídá úrovni inflace (CPI)
Provoz a jednotkové ceny roku 2017
Vývoj jednotkové ceny roku RP2
Vývoj jednotkových cen
Vývoj jednotkových cen
Děkuji za pozornost