Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická České Budějovice Návratnost investic do fotovoltaických panelů rodinného domku Autor práce: Renata Tomšovicová Vedoucí.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor práce: Jana Svitáková, UČO: Vedoucí práce: Ing. Romana.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
České Budějovice, červen 2016
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Aplikace nových forem marketingu
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Obhajoba diplomové práce
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vítejte na marketingu.
Autor práce: Zita Jílková Vedoucí práce: Ing. Romana Píchová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Transkript prezentace:

Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Autor práce: Martina Semrádová Vedoucí práce: Ing. Simona Hašková, Ph.D. Oponent práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková

Cíl práce Cílem práce je vypracování vhodné marketingové strategie včetně návrhů její praktické realizace. Za tímto účelem budou využity nástroje situační analýzy a SWOT analýzy.

Výzkumné otázky Jak se jeví současná situační analýza z pohledu marketingu ve společnosti Pivovar Ferdinand, s. r. o. ? Jaké jsou silné a slabé stránky společnosti a které příležitosti a hrozby obklopují firmu z okolí? Jaké změny v marketingových nástrojích povedou k efektivnímu posílení podniku na trhu s pivovarnictvím?

Použité metody Analýza dokumentů Interní rozhovory s vedením pivovaru SWOT analýza

Pivovar Ferdinand, s. r. o. Benešov, Středočeský kraj Historie pivovaru sahá až do 16. století Celkem 10 druhů výrobků Jednatel – Ing. Petr Dařílek ZK – 11 420 000,- Kč Roční výstav cca 23 tis. hl

Situační analýza Externí analýza Makroprostředí Mikroprostředí Sociálně-kulturní prostředí Technologické prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí Mikroprostředí Charakteristika odvětví pivovarnictví Charakteristika podniku Zákazníci Konkurence Dodavatelé Veřejnost

Makroprostředí – ekonomické prostředí

Makroprostředí – Politicko-právní prostředí Sazby spotřebních daní podle velikosti výroby pivovaru

Mikroprostředí – zákazníci, dodavatelé, veřejnost gastronomická zařízení velkoobchody podniková prodejna Dodavatelé ječmen – regionální zemědělci chmel – BOHEMIA HOP Žatec Veřejnost soukromé prohlídky pivovaru pivovarské slavnosti

Mikroprostředí - konkurence

Situační analýza Interní analýza Hmotné zdroje (80 419 tis. Kč k 31.12.2014) Nehmotné zdroje (receptura, know-how) Finanční zdroje (vývoj HV) Lidské zdroje

Interní analýza – Lidské zdroje Jednatel – Ing. Petr Dařílek Sládek – Jaroslav Lebeda Sladmistr – David Mareš Vývoj zaměstnanců a mzdových nákladů za období 2005-2014

SWOT analýza

Návrhy opatření - Produkt Výroba plechovkových piv - dražší varianta + na trhu stále oblíbenější Výroba třetinkových piv + levnější než plechovková piva Pivovar odmítá výrobu ochucených piv

Návrhy opatření - Cena Nákladově orientovaný přístup pro stanovení ceny

Návrhy opatření - Propagace Reklama Billboardy Tisk v Týdeníku 5+2 Vylepení bannerů Rádiové spoty na rádiu Impuls Podpora prodeje Soutěže na sportovních utkáních Prohlídky pivovaru spojené se zámkem Konopiště

Návrhy opatření - Propagace Public relations Zřízení pivovarské restaurace + Vlastní prostory - Velice nákladné Rozšíření služby „Ferda domů“ Rozvoz piva na Benešovsku Využití prostoru areálu pro kulturní akce Regionální hudební skupiny Dětské dny

Návrhy opatření - Distribuce Plechovková piva V obchodních řetězcích v letních měsících Třetinková piva Kavárny, lázeňské restaurace, divadelní bary Stánkový prodej na různých akcích v ČR

Doplňující otázky – Vedoucí práce Úspěch celého projektu závisí velmi na lidském faktoru - od top manažerů po výkonné manažery. Jaké znalostní předpoklady považujete za důležité pro úspěch projektu? Jaké faktory ovlivňují predikci příjmů a výdajů marketingové strategie? Str. 39, cituji: ”Pivovar má za hlavní cíl „Zvýšení prodeje při stejné úrovni marže“”. Jak tento cíl ovlivní tržní cenu piva?

Doplňující otázky – Oponent práce Které z Vámi předložených návrhů opatření byste aplikovala jako první? V jakém časovém horizontu si myslíte, že se projeví první výsledky Vámi navržené marketingové strategie?

Děkuji za pozornost!