Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Autor práce: Martina Semrádová Vedoucí práce: Ing. Simona Hašková, Ph.D. Oponent práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková
Cíl práce Cílem práce je vypracování vhodné marketingové strategie včetně návrhů její praktické realizace. Za tímto účelem budou využity nástroje situační analýzy a SWOT analýzy.
Výzkumné otázky Jak se jeví současná situační analýza z pohledu marketingu ve společnosti Pivovar Ferdinand, s. r. o. ? Jaké jsou silné a slabé stránky společnosti a které příležitosti a hrozby obklopují firmu z okolí? Jaké změny v marketingových nástrojích povedou k efektivnímu posílení podniku na trhu s pivovarnictvím?
Použité metody Analýza dokumentů Interní rozhovory s vedením pivovaru SWOT analýza
Pivovar Ferdinand, s. r. o. Benešov, Středočeský kraj Historie pivovaru sahá až do 16. století Celkem 10 druhů výrobků Jednatel – Ing. Petr Dařílek ZK – 11 420 000,- Kč Roční výstav cca 23 tis. hl
Situační analýza Externí analýza Makroprostředí Mikroprostředí Sociálně-kulturní prostředí Technologické prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí Mikroprostředí Charakteristika odvětví pivovarnictví Charakteristika podniku Zákazníci Konkurence Dodavatelé Veřejnost
Makroprostředí – ekonomické prostředí
Makroprostředí – Politicko-právní prostředí Sazby spotřebních daní podle velikosti výroby pivovaru
Mikroprostředí – zákazníci, dodavatelé, veřejnost gastronomická zařízení velkoobchody podniková prodejna Dodavatelé ječmen – regionální zemědělci chmel – BOHEMIA HOP Žatec Veřejnost soukromé prohlídky pivovaru pivovarské slavnosti
Mikroprostředí - konkurence
Situační analýza Interní analýza Hmotné zdroje (80 419 tis. Kč k 31.12.2014) Nehmotné zdroje (receptura, know-how) Finanční zdroje (vývoj HV) Lidské zdroje
Interní analýza – Lidské zdroje Jednatel – Ing. Petr Dařílek Sládek – Jaroslav Lebeda Sladmistr – David Mareš Vývoj zaměstnanců a mzdových nákladů za období 2005-2014
SWOT analýza
Návrhy opatření - Produkt Výroba plechovkových piv - dražší varianta + na trhu stále oblíbenější Výroba třetinkových piv + levnější než plechovková piva Pivovar odmítá výrobu ochucených piv
Návrhy opatření - Cena Nákladově orientovaný přístup pro stanovení ceny
Návrhy opatření - Propagace Reklama Billboardy Tisk v Týdeníku 5+2 Vylepení bannerů Rádiové spoty na rádiu Impuls Podpora prodeje Soutěže na sportovních utkáních Prohlídky pivovaru spojené se zámkem Konopiště
Návrhy opatření - Propagace Public relations Zřízení pivovarské restaurace + Vlastní prostory - Velice nákladné Rozšíření služby „Ferda domů“ Rozvoz piva na Benešovsku Využití prostoru areálu pro kulturní akce Regionální hudební skupiny Dětské dny
Návrhy opatření - Distribuce Plechovková piva V obchodních řetězcích v letních měsících Třetinková piva Kavárny, lázeňské restaurace, divadelní bary Stánkový prodej na různých akcích v ČR
Doplňující otázky – Vedoucí práce Úspěch celého projektu závisí velmi na lidském faktoru - od top manažerů po výkonné manažery. Jaké znalostní předpoklady považujete za důležité pro úspěch projektu? Jaké faktory ovlivňují predikci příjmů a výdajů marketingové strategie? Str. 39, cituji: ”Pivovar má za hlavní cíl „Zvýšení prodeje při stejné úrovni marže“”. Jak tento cíl ovlivní tržní cenu piva?
Doplňující otázky – Oponent práce Které z Vámi předložených návrhů opatření byste aplikovala jako první? V jakém časovém horizontu si myslíte, že se projeví první výsledky Vámi navržené marketingové strategie?
Děkuji za pozornost!