Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Advertisements

Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Počítač a jeho příslušenství. Počítač a jeho příslušenství.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Vstupní a výstupní zařízení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
HARDWARE II Periferie.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
1 Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského 540, Kynšperk nad Ohří, Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Autor: Filip Jelínek Rok: 2006/2007 Hardware,software, vstupní a výstupní zařízení, atd …
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE. PC – Personal Computer = Osobní počítač Počítač je zařízení, které slouží na uchování a zpracování informací. Pracuje.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT2 Vytvořeno:3. 7.
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_09_Vstupní_periférie TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Periferní zařízení počítače - opakování
Pracovní plocha, okno, schránka
Srovnání operačních systémů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výstupní zařízení počítače - skener
PC Vstupní periferie.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Software počítače - rozdělení
Výstupní zařízení - skener
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název: Základní pojmy DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_01
Vnitřek skříně počítače
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Textový editor – Microsoft WORD 2007
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Práce s počítačem Ročník: 1. ročník učebního oboru Autor: Mgr. Marie Mazurová Vstupní zařízení Anotace: Seznámit se se vstupními zařízeními počítače Klíčová slova: klávesnice, myš, dotyková obrazovka, světelné pero, gamepade, joystic, haptická rukavice, Trackball , čtečka,digitální fotoaparát, kamera, scaner, ploter… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 39 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PRPC1_05

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Vstupní zařízení klávesnice, myš, tablet, LCD tablet, dotykový displej, interaktivní tabule, skenner(scanner), digitální fotoaparát, joystick, čtečka otisků prstů, webkamera, mikrofon…… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Co to je vstupní zařízení? Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Většinou jsou součástí uživatelského rozhraní, ale může se jednat i o různé senzory. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Druhy vstupních zařízení textové (např. klávesnice, rozpoznání písma, rozpoznání řeči) ukazatelové (např. myš, trackpoint, trackball, touchpad, světelné pero, dotyková obrazovka) herní (např. joystick,gamepad, pedál) zvukové a obrazové (např. mikrofon, webkamera,videokamera, scanner, čtečka) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Klávesnice (keyboard) slouží jako základní vstupní zařízení pro zadávání údajů a ovládání počítače nebo ovládání připojeného zařízení Klávesy lze rozdělit do těchto skupin: základní alfanumerické klávesy klávesy numerické klávesnice funkční klávesy speciální klávesy klávesy určené pro konkrétní operační systém Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Klávesnice obr.1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Myš myš je základním a nejjednodušším polohovacím zařízením. Základní typy myší: myš s jedním tlačítkem se využívá pouze u počítačů Apple, druhé tlačítko se nahrazuje speciálními klávesami. dvoutlačítková myš - levé tlačítko pro kliknutí, pravé má speciální funkci. třítlačítková myš - třetí tlačítko slouží k dalším speciálním akcím, např. posouvání dokumentu, ... myš s kolečkem - tento typ myši má místo třetího tlačítka otočné kolečko. Jeho otáčení lze využít např. k posouvání dokumentu. Většinou lze tlačítko také stisknout jako třetí tlačítko. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Trackball , Světelné pero trackball je vstupní počítačové zařízení podobné myši.Jde jednoduše o kuličku umístěnou v podložce, jíž se dá pohybem prstů pohybovat - kulička je navrchu, nikoliv zespodu jako v případě myši. Bývá buď samostatně nebo zabudován v notebooku světelné pero snímá pozici pera na monitoru ve spolupráci s grafickým adaptérem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Myš Trackball obr.3 obr.2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Světelné pero obr.4

Touchpad, Dotyková obrazovka touchpad je vstupní zařízení běžně používané u notebooků. Jeho účelem je pohybovat kurzorem po obrazovce podle pohybů uživatelova prstu. dotyková obrazovka (anglicky touchscreen) je v informatice označení pro elektronický vizuální displej, který dokáže detekovat přítomnost a místo doteku na zobrazovací ploše. Termín zpravidla označuje dotýkání se prstem nebo rukou. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Touchpad, Dotyková obrazovka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Joystick, Gamepad joystick patří mezi herní zařízení. Tato zařízení byla vyvinuta, protože polohovací zařízení typu myš se pro hraní některých her příliš nehodí. Typickým příkladem jsou letecké simulace. gamepad je vstupní zařízení k ovládání počítače nebo herní konzole, používané při hraní počítačových her a videoher. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Gamepad, Joystick obr.8 obr.7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. ¨ Haptická rukavice Hmatová – haptická rukavice je určena k přenosu hmatových a silových vjemů z virtuálního či reálného prostředí na hmatové a silové stisky prstů operátora hlavními oblastmi použití hmatové rukavice jsou virtuální realita, ale i rehabilitace a další lékařské obory. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Scanner, Webová kamera scanner, skener (doslovný překlad snímač) je vstupní zařízení umožňující převedení fyzické 2D nebo 3Dpředlohy do digitální podoby pro další využití, většinou pomocí počítače webová kamera („webkamera“) patří do počítačových vstupních zařízení. Pořizuje snímky, které většinou ukládá na internet. Díky tomu je aktuální záběr dostupný uživateli na počítači s připojením k internetu kdekoliv na světě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Interaktivní tabule Interaktivní tabule je velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a datový projektor, případně jde o velkoplošnou televizi s dotykovým senzorem. Projektor promítá obraz z počítače na povrch tabule a přes ni můžeme prstem, speciálními fixy, nebo dalšími nástroji ovládat počítač nebo pracovat přímo s interaktivní tabulí. Tabule je většinou připevněna přímo na stěnu, nebo může být na stojánku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Scanner, Interaktivní tabule obr.10 obr.9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Videokamera, Webová kamera, Mikrofon,Čtečka videokamera je elektronické zařízení, sloužící k zachycení pohyblivého obrazu a synchronního zvuku. digitální fotoaparát je zařízení zaznamenávající obraz v digitální formě, takže může být okamžitě zobrazen na zabudovaném displeji nebo nahrán do počítače. mikrofon je zařízení pro přeměnu akustického (zvukového) signálu na signál elektrický. čtečka je zařízení, které umí číst čárové kódy, nebo čte paměťové karty (fotoaparát,kamera…) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje obr.1.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Microsoft_Keyboard.jpg obr2[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:3-Tastenmaus_Microsoft.jpg obr.3.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Logitech-trackball.jpg obr.4.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HypertextEditingSystemConsoleBrownUniv1969.jpg obr.5.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Touchpad_-_Trackpoint.jpg obr.6.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AcerN10Wiki.jpg obr.7.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SNES_controller.jpg obr.8.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joystick.jpg obr.9.: [online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Scanner.view.750pix.jpg obr.10.:[online]. [cit. 2012-12-02]. Dostupné z http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Interactive_whiteboard_at_CeBIT_2007.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Mazurová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.