CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předložky s, z Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_131, 7. sada, ČJ2
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME : 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma.
Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Pohádka Zpracovala: Mgr
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_III/2_INOVACE_89_Eduard Petiška
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor: Helena Jordánová, Mgr. ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor: Helena Jordánová, Mgr. VY_32_INOVACE_6,čj.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2012 Ročník1. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Věta 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-16.
Poezie v jazykové a slohové složce výuky českého jazyka.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: PhDr. BLAŽENA DACEROVÁ, 2011 – 11 – 13 NÁZEV: VY_12_INOVACE_04_LÉTO TÉMA: PRÁZDNINOVÉ.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Pohádka (čtení souvislého textu) Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP CZ.1.07
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
BEZPEČNĚ NA INTERNETU VY_32_INOVACE_13
RISKUJ!.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Toman - Měsíce Název : VY_32_inovace_03 Český jazyk a literatura.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Téma (název prezentace)
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola ZŠ a MŠ Stožec, okres Prachatice Téma Práce s básní a přirovnáním Název materiálu VY_12_INOVACE_02_TEČKA Sada 2 Předmět Český jazyk a literatura Ročník 3. a 5. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Datum vytvoření 13. 9. 2012 Klíčová slova báseň, funkce, interpunkce, přirovnání

Anotace Prezentace je určena pro čtení ve 3. a 5. ročníku. Cílem je uvědomění si úlohy a důležitosti tečky ve čteném textu. Žáci se seznamují s novými a obtížně čtenými slovy. Uvědomují si formu a obsah básně. Autor básně zároveň nabádá k zamyšlení se nad dalšími přirovnáními.

Nyní se tato dvě slova naučíme číst. Pozor, než začneš číst: V básni jsou pro tebe neznámá slova: funkce – volné vyjádření pro úkol interpunkce – rozdělovací znaménko ve větě Nyní se tato dvě slova naučíme číst.

Báseň: Tečka na konci věty Tečka má zvláštní funkci. Na konci věty dělá interpunkci. Važte si tečky. Je důležitá. Bez tečky by věta končila někde až na konci světa. Všechno má nějaký konec. Třeba ulice má na konci rohy. A lidi mají na konci hlavu nebo nohy. Pejsek na konci má ocásek až u zadečku. A tahle básnička má na konci tečku. (M. Černík-Neplašte nám švestky)

Pokyny k práci s básní: Nejdříve si přečti báseň potichu. Jak poznáš, že je to báseň? Proč v druhé sloce básník říká o tečce, že je důležitá? Ve 3. a 4. sloce básník trochu žertuje, chce, aby si každý uvědomil, že bez tečky to při čtení a psaní nejde. S kým a s čím srovnává větu a tečku za ní? Vymysli podobná přirovnání. Dovedeš si představit, že bys četl/a pohádku a nikde by nebyla za větami tečka?

Zdroje: VYKOPAL, Zdeněk. Docvičujeme čtení: pro zábavu a poučení. 1. vyd. Praha: fi Blug, 1993. ISBN 80-85635-25-9.