Právní úprava cestovního ruchu v ČR VY_32_INOVACE_Kaluzova_12-3-14-Změny cestovní smlouvy Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Změny cestovní smlouvy
Anotace orientace v podmínkách cestovní smlouvy zná práva a povinnosti cestovní kanceláře při možných změnách cestovní smlouvy zná práva a povinnosti zákazníka při změnách cestovní smlouvy
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu v cestovní smlouvě lze dohodnout, že CK je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny cena zájezdu uvedená v CS však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu, jinak cestovní kanceláři nevznikne právo na zaplacení rozdílu v ceně zájezdu
Povinnosti CK vůči zákazníkovi CK je povinna nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ji známy, pokud nejsou obsaženy již v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán
Povinnosti CK vůči zákazníkovi upřesnění údajů, které jsou cestovní kanceláři známy a nejsou obsaženy v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán podrobnosti o možnosti kontaktu s nezletilou osobou nebo zástupcem CK v místě pobytu nezletilé osoby, jde-li o zájezd, jehož účastníkem je nezletilá osoba
Povinnosti CK vůči zákazníkovi jméno, adresa a telefonní číslo osoby, na kterou se zákazník v nesnázích v průběhu zájezdu může obrátit s žádostí o pomoc, zejména místního zástupce cestovní kanceláře a adresu a telefonní číslo zastupitelského úřadu
Povinnosti CK vůči zákazníkovi informace o možnosti uzavřít pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s jeho odstoupením od cestovní smlouvy, pokud toto pojištění není zahrnuto v ceně zájezdu
Povinnosti CK vůči zákazníkovi je-li cestovní smlouva uzavřena v době kratší než 7 dnů před zahájením zájezdu, musí cestovní kancelář tyto povinnosti splnit již při uzavření cestovní smlouvy
Změna CS ze strany CK je-li CK nucena z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu CS pokud navrhovaná změna CS vede i ke změně ceny zájezdu, musí být v návrhu nová cena uvedena
Změna CS ze strany CK zákazník právo ve lhůtě ne kratší než 5 dnů od doručení návrhu na změnu CS vyjádřit se odstoupí od smlouvy souhlasí s novou smlouvou CR str. 37 nevyjádřit se souhlasí s novou smlouvou
Literatura BUSSINES CENTER. cestovní smlouva [online]. [cit. 27.1.2013]. Dostupný na WWW: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h21.aspx DROBNÁ, Daniela. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2010, ISBN 978-80-7373-079-6.