Temperament

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Advertisements

Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Název školy příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:
Místní rozpočtové jednotky
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Rozhodování 1.
Společenská odpovědnost ve školství
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Základní informace o poskytovateli
UČENÍ.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Má země Česká republika.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Temperament, charakter, motivace
Životní cyklus.
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Jak správně zacházet s knihou
Typologie osobnosti.
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Psychologie test.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Jak parkovat auta Radka Knotková.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Transsexualita.
Rysy osobnosti Temperament Charakter
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
Prezentace pro předmět 3MA381
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

Tomeš Ondřej E3A 2016/2017

Obecná definice: „Temperament je soubor převážně vrozených vlastností osobnosti, které ovlivňují dynamiku chování a prožívání jedince. Je tvořen vzrušivostí, sílou reakce a jejím trváním.“

Hippokrates 400 př. n. l. definoval 4 základní typy: – Sangvinik – Flegmatik – Melancholik – Cholerik Dále byla rozšířena o přístup k okolnímu světu: – Extrovert – Introvert – Stabilní – Labilní

Má svoje klady i zápory, které můžeme cíleně mírnit nebo posílit Charakter může překrýt temperament Neexistuje čistý temperament, při hodnocení zjišťujeme znaky dvou a více typů Není snadné spolehlivě určit vlastnosti temperamentu, nutné déletrvající pozorování jedince

Labilní (nestálý) – Často reaguje přehnaně, přecitlivěle i na slabší podněty – Neklidný, podléhá střídání nálad, kolísavý v sebehodnocení, má problémy se rozhodovat – Trpí pocity úzkosti a vnitřního napětí Introvert – Tichý, uzavřený, má jen úzký okruh přátel – Je trpělivý, spolehlivý, se sklonem k pesimismu. – Jedná spíše plánovitě, ne impulsivně

Neumí si představit život jinak než bez vzrušení, své životní zážitky také dokáže barvitě a hlasitě vyprávět Už v dětském věku byl zvědavým dítětem, nejlépe se cítil ve skupině Uplatňuje se ve vedoucích pozicích Přitáhnout ostatní vlastní energií a nadšením Často překypuje nápady, ale leckdy je nedokáže dotáhnout do zdárného konce Příliš mluví, často rád přehání Překypuje energií, nedokáže se soustředit Bývá egocentrický

Dynamická osobnost Zásadový, v životě se řídí určitými hesly Má rád ve všem navrch Nesnese pomyšlení, že by mohl mít pravdu někdo jiný Bývá netolerantní i ke slabostem ostatních lidí Netrpělivý, přehnané reakce →může vyústit v agresi Stejně jako sangvinik je vstřícným, otevřeným člověkem Je úspěšný ve vedoucích pozicích Schopnost dotáhnou věci do zdárného konce Exceluje mimořádnou soustředěností v krizových situacích

Tichý, klidný Má rád své přátele a bývá šťastný i o samotě Málokdy podléhá tlakům okolí Do ničeho nevkládá velké naděje, takže bývá vesměs smířený se životními nezdary Málokdy spěchá, těžko se dá vyvést z míry K přátelům je slušný, ohleduplný Bývá laxní a těžce se pro něco nadchne Přestože by jeho nápady mohly mít úspěch, raději se vyhýbá tomu, aby podnítil svou představivost Nedává najevo své city

Uzavřený pesimistický, nerad se dělí o své myšlenky a nápady Bývá ve vztahu rezervovaný Drží se v ústraní, často přemítá o svém životě a jeho podstatě Pro svou přemýšlivost a uváženost k nim ostatní chodí pro rady Nejsou mu cizí stavy špatné nálady, úzkost a stavy podobné depresím Nízké sebevědomí, hraničí s pocitem méněcennosti Drží Životního partnera si vybírá cíleně a obezřetně Díky vnímavosti bývají dobrými přáteli, Uplatňují se jako psychologové, psychoterapeuti a umělci. Nehodí se na vedoucí pozice.

Test:

– – – – –