Michalíková Hor č íková 2. Ro č ník VSRR Bc. Aristoteles.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

DOMOV A CENTRUM AKTIVITY, p.o.
LÁSKA.
 A) 6  B)5,22  C) 9 ABC 0,3+3,7 = 4 0,08+0,92 = 1 1/4+3/4 = = 6.
Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
Hrad Chenonceau, mistrovské dílo francouzské renesance, je známý pro nádhernou polohu na ř ece Cher. Tento nádherný hrad z šestnáctého století je.
Co napsat do pisku Co vytesat do kamene.
ČLOVĚK JAKO OBČAN STÁTU
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
 Stát je institucí, která má moc vládnout, soudit a vytvá ř et zákony spole č nosti. Stát je vymezen Státní moc (výkonnou, zákonodárnou a soudní Stálým.
Nábo ž enství  islám  nejmladší z 3 tzv. abrahamových nábo ž enství  druhé nejrozší ř en ě jší nábo ž enství  Korán  monoteismus  46 stát ů  Šárí‘a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Životní zkušenosti se stigmatem a diskriminací. Dagmar Zomerská a Jaroslav Hodbo ď Stigma a diskriminace osob s duševním onemocněním.
Ž ivot je škola Dostal jsi t ě lo. M ůž eš je mít rád nebo nenávid ě t, ale je tvou jedinou jistotou, ž e je budeš mít a ž do konce ž ivota.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Bezobratlí.
Jsou v ž ivot ě chvíle, kdy nám p ř ítomnost druhého velmi chybí, a stále by jsme jej cht ě li mít p ř i sob ě.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Aristotelés – část druhá
Prezentace o tom co nám FYZIKA dala a vzala
Filosofie a kultura Aristoteles.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Skokan hn ě dý Rana temporaria. Popis Skokan hn ě dý má velký areál rozší ř ení, ž ije v Evrop ě od Pyrenejí a ž k Uralu v č etn ě Č R. Je rozší ř en.
Blecha obecná Vypracoval: Jiří Herrgott
OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L-4-000
Photo by Aneta Brožovská Present by Aneta Brožovská.
-Dalším hr ů zostrašným místem je práv ě „uli č ka smrti“ -Pro č zrovna „uli č ka smrti“? -Šlo o to, ž e z podzemní místnosti vyšla nap ř. č ty řč.
Aristotelés ze Stageiry
ARISTOTELES OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-M 
ARISTOTELES FILOZOFIE
ARISTOTELES.
Toto je jeden z nejkrásn ě jších a nejsympati č t ě jších mail ů, který práv ě obíhají… P ř ekrásný týden p ř átelé !! Š ť astný p ř átelský týden !
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
Hlavním cílem DZ je možnost aktivního zapojení d ě tí a mládeže do zlepšování života ve m ě st ě Litom ěř ice a okolí. Dalšími p ř ínosy jsou: ZZázemí.
(384 – 322 př.n.l.) VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.09/Md Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Richard Moldrzyk CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Epikurejská a stoická etika
Uvedení do etiky Zuzana Svobodová.
Kulhánková Adéla, C4A.  Ř ecké ethos = zvyk, oby č ej, charakter  Praktická filosofie – morální jevy  Deskriptivní etika – mravní jednání a hodnoty.
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Prothágoras z Abdér Kulhánková Adéla, C4A.  481 př. n. l. Abdéra v Thrákii př. n. l.  Starořecký řečník a filosof  Nejznámější z generace sofistů.
Aristotelés – přehled díla a myšlení (původní, velmi optimistický plán…) Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled.
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Platón & „objektivní idealismus“
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Úvod do filozofie 1/Filozofie 1 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Aristotelés a peripatetici 7.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_III.Vu_SBĚR.
Atmosféra.
Dějiny evropského myšlení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE III.
Řečtí filozofové Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Formy států.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
Aristotelés - přehled díla a myšlení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Marie Curie Skłodowská Vytvořil V.Pawlas
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Aristoteles př. n. l. otec byl lékařem makedonského krále Filipa II. (otec Alexandra Velikého) řecký filozof, po dobu dvaceti let žák Platonův,
Aristoteles Spisy: Klasifikace věd: logické fyzikální teoretické
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Michalíková Hor č íková 2. Ro č ník VSRR Bc. Aristoteles

Aristotelův život 384 p ř.n.l.(Chalkidiki)-322 p ř.n.l.(Chalkida) otec – léka ř Filipa II p ř.n.l – Platonova akademie vychovatel Alexandra makedonského Založil Lykeion (Lyceum) – Athény 335 p ř.n.l. 322 p ř.n.l. nucen odejít do vyhnanství

Aristoteles a jeho myšlení shromaž ď oval veškeré v ě d ě ní své doby Aristotelova filosofie se zabývala: v ě dami, metafyzikou, p ř írodou, zoologií, etikou, geografií, rétorikou, politikou, antropologií … V mnohém se odlišoval od Platona Spisy:  logické  p ř írodov ě decké  etické a politické  rétorika a poetika

Metafyzika hledá odpov ě di na filosofické otázky:  Co je skute č né?  Jednotlivé nebo obecné?  Jaký je vztah mezi látkou a formou? to co je za p ř írodou (co p ř esahuje fyziku) jsoucno / bytí každá zm ě na má svou p ř í č inu (látkovou, tvarovou, ú č innou, ú č elovou)

Příroda V této oblasti p ř ekonán Vzorky rostlin od Alexandra Velikého Charakterizuje vše živé vlastnostmi Vše živé má duši – psyché  Vegetativní  Vnímavá  Rozumná Fysika, O nebi, O vzniku a zániku, Meteorologie, O duši, O zkoumání živo č ich ů

Politika „Kdo nem ů že žít ve spole č enství nebo je ve své sob ě sta č nosti nepot ř ebuje, není sou č ástí obce, ale bu ď divoké zví ř e nebo b ů h.“ úrove ň spol č ení lidí: rodina X stát/obec 3 právní formy státu  monarchie  aristokracie  politea 3 pokleslé formy státu  tyranie, oligarchie, demokracie spis: Politika

Etika a spravedlnost spisy: Etika Eudemova, Etika Nikomachova(po Aristotelove smrti vydal syn Nikomachos) Blaženost „Blaženost není vrtkavá jako št ě stí, ale trvalá. Blaženost je nejspíš darem boh ů, ale n ě co také pot ř ebuje: prost ř edky, podmínky a d ě ti.“ Ctnost „Cestou k blaženosti je ctnost, která se získává u č ením, zkušeností a návykem“ Spravedlnost „Ty nejd ů ležit ě jší ctnosti jsou state č nost, umírn ě nost, št ě drost, laskavost jako st ř ed v ůč i hn ě vivosti i slabošství, a v obci zejména spravedlnost. To je výkon dokonalé ctnosti v ůč i druhým“ Zákon „Zákon musí být obecný, kdežto jednání je nepravidelné, takže n ě které p ř ípady nelze spravedliv ě posoudit.“