Český ráj spoj obrázek s příběhem JAZYK A ŘEČ VYJADŘOVÁNÍ, DOROZUMÍVÁNÍ, VÝSLOVNOST, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI, VNÍMÁNI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Kdo se stará o rybník Jana Kučerová.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Ovocný salát pro maminku
Dopravní prostředky.
Nářadí – velikost, počet
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co chybí perníkové chaloupce
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
HYGIENA sebeobsluha.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
Návštěva kolomazné pece
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Český ráj spoj obrázek s příběhem JAZYK A ŘEČ VYJADŘOVÁNÍ, DOROZUMÍVÁNÍ, VÝSLOVNOST, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI, VNÍMÁNI

Použité odkazy Vlastní fotografie školy ​ Škola má udělen souhlas zákonných zástupců se sdílením fotografií na webových stránkách ​

Popis V prezentaci jsou fotografie míst, která děti navštívily, ve spojitosti s příběhy, které děti při výpravách prožívaly. Úkolem je po předchozí zkušenosti najít známé místo na obrázku a přiřadit obrázek vyjadřující příběh, který se k danému místu váže. Očekávání a cíle Děti si zapamatují názvy známých turistických cílů. Pomocí obrázků si připomenou prožité příběhy a pěstují si tak vztah k rodnému kraji. Vyprávěním prožitků si zdokonalují komunikační dovednosti. Metodický pokyn Integrovaný blok: Ochrana přírody, pěstování vztahu k místu kde žiji…) PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na sl. 2 jsou fotografie z míst, která děti navštívily. Současně jsou zde i obrázky příběhů, které zachycují, co děti na výpravě prožívaly. Učitelka čte text a děti vyhledávají příslušnou fotografii a obrázek. Po kliknutí se dvojice obrázku objeví na samostatném slidu. Pokud děti kraj neznají, učitelka v textu hlasově zvýrazní, co děti hledají. Ty po vyhledání dvojic obrázků mohou vymýšlet různé příběhy, které se mohly při výpravách odehrát, dle své fantazie. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.13

Práce s interaktivním výukovým materiálem PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14 Text: V okolí našeho města Turnova je mnoho krásných míst, která na našich výpravách navštěvujeme. Pojď objevit, kde všude putujeme a přiřaď obrázky tajuplných příběhů s místem, které poznáváme: 1.Za drakem ukrytým pod věžemi hradu Trosky 2.K víle Vodněnce u pramínků v Sedmihorkách 3.Na skalní hrádek Rotštejn k babce Perníkářce 4.Za poznáním do údolí řeky Jizery 5.Průchodem mezi klokočskými skalami za skřítkem Postojníčkem 6.Za vodníkem Šupinkou k rybníku Věžáku 7. K Hadí studánce u hradu Kost

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ  Cílem práce je umožnit dětem další způsob vyjádření prožitků:  Kresba na tabulku  Sestavování puzzle, opevnění magnetky na tabulku  Výstava přírodnin donesených z výpravy  Vystava dalších vyhledaných tištěných obrázků – upevnění na tabulky  Vytvoření modelů hradů, jeskyní apod. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

Prvky polytechnické výchovy Spontánně vyprávět zážitky ze svého okolí, z různých vyprávění, či co dítě prožilo příjemného i nepříjemného Vyjadřovat fantazijní představy Dokončit příběh, pohádku (např. vymyslet konec, jinou variantu) Vyprávět příběh s vizuální či akustickou oporou (podle obrázků, s dopomocí otázek atd.) Navrhnout další varianty řešení (co by se stalo, kdyby …) Pěstovat vztah k místu, kde žiji PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy