Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Organizační struktury
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Historické etapy vývoje managementu
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
NAUKA O PODNIKU I.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
1.Základy managementu 1.1 Základní pojmy 1.2 Pojetí managementu
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Prosperita organizace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Plánovací proces a druhy plánování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MANAGEMENT - Pojetí managementu
ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Management.
Výrobní faktory v podniku
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Personální plán pro podnikatelský plán
Management bk 505, bp 505.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
POJEM A VÝVOJ MANAGEMENTU
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový mix_P4 – distribuce (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku distribuce výrobku. Časová dotace materiálu je minut.

Management a manažer Management -z angl. manage (řídit, zvládnout, dokázat, vědět si rady, hospodařit, být ve vedoucí funkci…) -management – obratné řízení, správa, vedení -manager - správce, ředitel -poprvé F. W. Taylor (New York, v roce 1911 publikace „Shop Management“ -je systém principů, metod, technik a postupů používaných při řízení firem a jiných organizací a institucí, jako výsledku spojení vědy a řídit -definice a funkce nejsou jednoznačně vymezeny, je mnoho názorů a přístupů k dané problematice -je možno vymezit čtyři jeho obsahové oblasti: 1.je chápán jako souhrn činností, jejichž hlavní obsahovou náplní je koordinace a vedení lidí, směřující k dosahování a plnění cílů organizace 2.je chápán v širším významu než vedení lidí a je zpravidla charakterizován jako souhrn specifických aktivit zahrnujících tzv. manažerské funkce, které vykonávají manažeři, při využívání veškerých, nejen lidských, zdrojů organizace. Podle tohoto pojetí je management definován např. jako proces, který má přinést určité výsledky za pomoci co nejlepšího využití lidských, materiálních a finančních zdrojů, které má organizace a tedy i manažer k dispozici 3.je používán pro označení pracovníků, kteří v organizaci vykonávají manažerské činnosti a funkce. V tomto obsahovém pojetí bývá management definován jako určitá skupina osob, vedoucí síly organizace, tj. manažeři a funkce, tj. vedoucí funkce, které tyto osoby v podnikání přejímají 4.jako vědní disciplína, tj. uspořádaný soubor poznatků, většinou odpozorovaných z praxe, které jsou zpracovány formou návodů pro jednání nebo jako principy. Je to nauka o obsahu, metodách a technikách řízení organizací. Je to vědní obor, praktická činnost i umění zároveň

Management a manažer Management a podnikání Vznik a rozvoj managementu je těsně spojený s rozvojem podnikání = samostatná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku Obecnou organizační a právní formou podnikání je podnik = cílově zakládaná a plánovitě organizovaná hospodářská jednotka, v níž se zhotovují a prodávají věcné statky nebo služby = je chápán jako objekt právních vztahů, jako soubor hmotných, osobních a nehmotných složek podnikání -rozlišování managementu na podnikový management a management neziskových organizací. Manažer V organizacích existuje vztah vlastník – manažer – zaměstnanec: vlastníci – rozhodování a schvalování strategických záměrů organizace, dohled nad činností manažerů, zvláště pak nad plněním strategických záměrů, sledování výkonnosti organizace, apod. manažeři – mají dominantní postavení v řízení organizace, připravují koncepce rozvoje organizace, řídí běžnou provozní činnost, zabezpečují její finanční zdraví, atd. zaměstnanci – realizují stanovené úkoly Manažer a podnikatel někdy se pojmy od sebe výrazně neodlišují (u menších firem je vlastník firmy současně ředitelem a firmu řídí) většinou je třeba tyto pojmy odlišit – (manažeři nenesou riziko podnikání - manažer při krachu firmy může přijít maximálně o místo, podnikatel o peníze) v současné době se pojem manažer, zejména v anglosaských zemích, používá pro označování všech osob, které zodpovídají za chod organizace nebo její části, ať již se jedná o podnikání, veřejnou správu nebo o společenské neziskové organizace.

Management a manažer Charakteristické rysy manažera řídí práci a přebírá odpovědnost za výsledky práce jiných lidí (náplň práce manažera je v podstatě plnění řídících činností) čím je manažer postaven výše, tím více se musí řídit principem univerzálnosti manažer musí mít specifické vlastnosti vrozené a získané intenzivním studiem odborníci tvrdí, že pouze asi 30% řídící práce se dá naučit, zbytek je individuální umění každého manažera Vrozené vlastnosti potřeba řídit a mít moc umění vcítit se do potřeb spolupracovníků Získané znalosti a dovednosti praxe teorie podnikání ekonomické teorie psychologické znalost metody řízení dobrá tělesná a duševní kondice Obsah práce manažera Každý manažer vykonává velké množství velmi rozdílných, plánovaných i neplánovaných, technických, personálních, administrativních aj. činností. Konkrétní obsah a náplň práce jednotlivých manažerů (řídících či vedoucích pracovníků) je velmi variabilní a závisí zejména na: · druhu, velikosti, organizační kultuře a cílech organizace, · typu organizační a řídící struktury a na řídícím stupni, na kterém manažer plní úkoly, · profesním zaměření manažera tzn. zda pracuje v oblasti výrobní, marketingové, finanční aj., · technické a technologické úrovni procesů v organizaci, · počtu a kvalifikaci spolupracovníků a podřízených pracovníků, · stadiu rozvoje odvětví, konkurenci v odvětví a na situaci ve vnějším prostředí. Při bližší charakteristice a klasifikaci obsahu práce manažera se nejčastěji rozlišují manažerské funkce a manažerské role.

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,