STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_01_VEŘEJNÝ.
Změny v Dokumentaci o začlenění do kategorie činností se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím kpt. Bc. Tomáš Hoffmann.
STS/S 10 Obsluha, používání a údržba MPT v jednotce podle návodů k obsluze a interních aktů řízení Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1. Požární ochrana Obor:Elektrikář.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
POVODEŇ Povodeň je přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda zaplavuje území mimo koryto vodního toku.
Horská služba ČR NONSTOP SOS
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Typová činnost složek IZS při společném zásahu u mimořádné události s velkým počtem raněných a obětí STČ – 09/IZS.
Technické prostředky v požární ochraně
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Hradec Králové, 17. září 2014.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Bojový řád jednotek požární ochrany Činnost hasičů na místě zásahu
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Dopravní výchova 8. ročník
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Systémy řízení silniční dopravy
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Technické prostředky v požární ochraně
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Přídavná zařízení.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
NEJČASTĚJŠÍ PŘÍČINY POŽÁRŮ V BYTOVÝCH DOMECH
AUTONOMNÍ HASÍCÍ SYSTÉMY PROTENG a SAPHIR
DOMOVNÍ ROZVODY * přípojky nn *
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Bilanční tisková konference OSDP
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Terénní krizová služba
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Výstrahy ČHMÚ DISTRIBUCE
Dotace pro jednotky SDH obcí
Transkript prezentace:

STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje

Příjezd na místo zásahu je činnost, jejíž cílem je zaujetí optimálního postavení sil a prostředků jednotky s ohledem na její bezpečnost a další předpokládané nasazení v souladu s doporučenými taktickými postupy.

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje Při příjezdu na místo zásahu je nutné počítat s následujícími komplikacemi:  neznámý terén a jeho únosnost pro požární techniku  parkování požární techniky v nebezpečném prostoru (např. nebezpečí zřícení konstrukcí, vysoké napětí el. proudu, nebezpečí zasažení toxickými plyny, radioaktivitou a jinými nebezpečnými látkami, nebezpečí výbuchu, nebezpečí sálavého tepla, přítomnost hořlavých látek)  poškození požární techniky vlivem zvláštností vyplývajících z druhu události  nepoužitelné nebo malé nástupní plochy  přítomnost nepovolaných osob  neúplná znalost situace na místě zásahu

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje Ustavení MPT  požární techniku je nutné ustavit tak, aby co nejméně omezovala průchodnost vchodů, vjezdů, komunikací a bránila využití dalších technických zařízení potřebných k likvidaci mimořádné události. Dále musí vytvořit prostor pro předpokládané nasazení výškové a jiné speciální techniky a rozvinutí dalších jednotek a součinnostních složek a služeb.  požární technika musí být ustavena tak, aby v případě ohrožení byl umožněn co nejrychlejší ústup.

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje  při zásahu na komunikacích v nepřehledném úseku (např. za zatáčkou, za snížené viditelnosti) musí být požární technika označena jako překážka s ohledem na bezpečnost silničního provozu.  pro zvýraznění místa zásahu využít všech dostupných prostředků, zejména zvláštních výstražných zařízení, varovných světel, výstražných oranžových blikajících světel na zádi vozidel, přenosné zábrany a kužely, vytyčovací pásky, výstražné trojúhelníky.

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje  s ohledem na zajištění bezpečnosti zasahujících před následky silničního provozu je vhodným řešením tzv. „nárazníkové“ postavení, kdy požární vozidla oddělují místo zásahu od okolního provozu a tím chrání zasahující

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje  při řešení události v blízkosti traťového vedení pod napětím je nutné odstavit MPT v bezpečné vzdálenosti  při ustavování výškové techniky je nutné kromě již uvedených zásad dbát na podmínky stanovené výrobcem např.:  možnosti ustavení s ohledem na pracovní prostor nástavby a její dosah  způsob ustavení ve svahu, povolený maximální sklon  ustavení na dostatečně pevném podkladu, proto je zakázáno zadní kola nebo podpěry stavět na krytech šachet, kanálech, zakrytých jámách nebo na měkkých, nepevných půdách.

Použitá literatura: Bojový řád jednotek požární ochrany - Metodické listy: 1/D - Dopravní nehoda na pozemních komunikacích – obecně 5/O - Příjezd na místo zásahu 5/S - Zásah pod trakčním vedením Návod k obsluze Iveco Magirus DLK 23 – 12 Vario CC Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje

Děkuji za pozornost. Dotazy a diskuse. Autor: por. Bc. Martin Hrabina HZS Olomouckého kraje Územní odbor Šumperk Stanice Šumperk Telefon: Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje