EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Countable and uncountable nouns Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 29 Šablona: II/2 Inovace a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Členy.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počítatelná a nepočítatelná podstatná jména. Počítatelná podstatná jména  Věci, které se dají spočítat na kusy  Vyjadřujeme počet  Př.: people, books,
Počitatelná podstatná jména
POČITATELNOST PODSTATNÝCH JMEN
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA, OSTRAVA - VÍTKOVICE, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. DAGMAR ANDRYSOVÁ DATUM: NÁZEV: VY_22_INOVACE_1_2_17.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_435_Počitatelnost podstatných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Počitatelné – nepočitatelné Některá podstatná jména můžeme počítat:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_01
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Countability – some, any VY_22_INOVACE_03 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině How much, how many VY_22_INOVACE_34 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Some, any VY_22_INOVACE_33 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_51.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_678_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_KRÁTKÁ.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: House Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-8 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_11.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_14_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Podstatná.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Avoid Common Mistakes I. Číslo vzdělávacího materiálu: AJ Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Relationships Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 28 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
POČITATELNÁ A NEPOČITATELNÁ PODSTATNÁ JMÉNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
EU peníze středním školám
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
EU peníze středním školám
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_119_POČITATELNOST Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_20
Quantifiers.
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_17Množství.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Countable X Uncountable nouns
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Vloženo: much_many.ppt Začátek. Vloženo: much_many.ppt Začátek.
SO + (adjective) + THAT TAk+ přídavné jméno + že Používáme pro vyjádření důsledku. The coffee is so hot that I can’t drink it.
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Countable and uncountable nouns Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Název sady vzdělávacích materiálů: Materiály pro přípravu k maturitě Autor: Mgr. Jarmila Jurečková Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Michala Nyklesová Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Téma: Zdokonalení praktického jazyka – počitatelnost a nepočitatelnost Metodika/anotace: Powerpointová prezentace. Problémová slova z oblasti nepočitatelnosti a počitatelnosti podstatných jmen. Časový rozvrh: 30 min Zdroje: uvedeno v závěru Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

opakování základních rozdílů v počitatelnosti  počitatelná podstatná jména tvoří množné číslo, nepočitatelná nikoli (snows?)  počitatelná podstatná jména v jednotném čísle nemohou být bez členu (He sits at table by window?)  nepočitatelná jména mohou být bez členu (Snow is cold)  počitatelná jména mohou mít neurčitý člen (a boy), nepočitatelná nikoli (a snow?)  počitatelná podstatná jména tvoří množné číslo, nepočitatelná nikoli (snows?)  počitatelná podstatná jména v jednotném čísle nemohou být bez členu (He sits at table by window?)  nepočitatelná jména mohou být bez členu (Snow is cold)  počitatelná jména mohou mít neurčitý člen (a boy), nepočitatelná nikoli (a snow?)

opakování základních rozdílů v počitatelnosti  nepočitatelná jména nahrazují neurčitý člen slovem SOME  počitatelná jména naopak v jednotném čísle nemohou mít slova SOME a ANY (some dog?, some man?)  vyjádření hodně: a lot of, lots of– pro počitatelná i nepočitatelná  v záporných větách rozlišujeme many (počitatelná) a much (nepočitatelná)  málo: few (počitatelná) a little (nepočitatelná)  nepočitatelná jména nahrazují neurčitý člen slovem SOME  počitatelná jména naopak v jednotném čísle nemohou mít slova SOME a ANY (some dog?, some man?)  vyjádření hodně: a lot of, lots of– pro počitatelná i nepočitatelná  v záporných větách rozlišujeme many (počitatelná) a much (nepočitatelná)  málo: few (počitatelná) a little (nepočitatelná)

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb - jehně

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb - jehně Chocolate – čokoládaA chocolate -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb - jehně Chocolate – čokoládaA chocolate – čokoládový bonbon

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb - jehně Chocolate – čokoládaA chocolate – čokoládový bonbon Iron – železoAn iron -

počitatelná i nepočitatelná  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy:  některá jména mají dva významy – počitatelná a nepočitatelný  odhadněte významy: UncountableCountable Paper – papírA paper – noviny, esej Room – prostorA room – místnost, pokoj Experience – zkušenostAn experience - zážitek Pepper – pepřA pepper – paprika Lamb – jehněčíA lamb - jehně Chocolate – čokoládaA chocolate – čokoládový bonbon Iron – železoAn iron - žehlička

information, news, advice  v angličtině jsou tato slova nepočitatelná  nelze použít spojení: some information, one advice, a lot of news  použijte se slovem some: I need some information. She gave me some advice.  Pozor: slovo news je singulár, tedy: That was good news.  advice, information a news nikdy nejsou v množném čísle, nikdy s číslovkou!  množství vyjádříme pomocí a lot of, much, little

information, news, advice  pokud chceme počítat:  pomohou nám výrazy a bit of/a piece of  Two bits of news were essential for my decision.  I have two pieces of advice for you.  Have you got a piece of information about the test for me?

experience/experiences an experience, some experiences – zážitek, zážitky some experience – zkušenost, praxe Příkladové věty: The trip was an unforgetable experience for me. She lacks any relevant experience.

Check your knowledge  1. Mám hodně zkušeností s vrcholovým sportem.  2. Jako dítě jsem měla zážitek s rozzlobenou labutí.  3. O situaci na Ukrajině dnes zveřejnili jen dvě krátké zprávy.  4. Před cestou jsem jako vždy dostal několik „nezbytných“ rad.  5. Díky internetu jsou všechny informace ihned k dispozici.  6. Potřebuji novou žehličku!  7. Jehněčí je poměrně drahé, ale chutné.  8. Kup mi nějakou dobrou čokoládu a pár čokoládových bonbónů!  1. Mám hodně zkušeností s vrcholovým sportem.  2. Jako dítě jsem měla zážitek s rozzlobenou labutí.  3. O situaci na Ukrajině dnes zveřejnili jen dvě krátké zprávy.  4. Před cestou jsem jako vždy dostal několik „nezbytných“ rad.  5. Díky internetu jsou všechny informace ihned k dispozici.  6. Potřebuji novou žehličku!  7. Jehněčí je poměrně drahé, ale chutné.  8. Kup mi nějakou dobrou čokoládu a pár čokoládových bonbónů!

 zdroje:   English or Czenglish? Don Sparling, SPN 1989