1 Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:
Obchod, trh Základy hospodaření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál:
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Technika obsluhy – Pěstování kávy
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Pražské červnové povstání
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Období vlády jedné strany
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OSVOBOZENÍ ČSR Autor: Lenka Mulačová
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
Má země Česká republika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Revoluce ve Francii
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 06
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
válka se Sovětským svazem NAPADENÍ SSSR válka se Sovětským svazem průběh bojů.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
  ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 19
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Transkript prezentace:

1 Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: Tematická oblast: Dějepis Název vzdělávacího materiálu: Druhá světová válka – plán Barbarossa Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-3SY-D Ročník: sekunda šestiletého gymnázia Datum odučení vzdělávacího materiálu: Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková

2 Druhá světová válka Plán Barbarossa – útok na SSSR

3 Operace Barbarossa, vznik východní fronty: Navzdory smlouvě o neútočení napadení SSSR Něm.armády Sever, Střed a Jih Hlavní cíle: Leningrad, Kyjev, Moskva, Stalingrad, Krym-Baku, Oděssa, Sevastopol… Proti nim sovětská Rudá armáda Počátek Velká vlastenecká válka (VVV), taktika „spálené země“, odsun obyvatelstva+podniků za Ural) Prvních 14 dní postup Němců km! Sebeobětování Rusů, nasazení kozáků proti něm.tankům, ženy a děti ve zbrojovkách na hod.směnách, heslo „Vše pro frontu“ Cesta na Murmansk obsazena Němci Němci zabavují Rusům výzbroj

4 Karikatura Davida Lowa z r. 1939

5 Napadení SSSR

6 Období

7 Boje o Kyjev Snaha Rusů vyklidit tuto oblast konflikt mezi Stalinem a Žukovem početní převaha je sice na straně Rusů( x ), ale v technice nikoli V čele vojenských akcí méně schopný gen.Buďonyj, Rusové obklíčeni a poraženi (něm.velitel Heinz Guderian) „Rudá armáda utrpěla tak ohromnou porážku, při které bylo zabito, zraněno či zajato téměř 700 tisíc vojáků. Němci ukořistili přes 400 tanků, 28 tisíc děl a minometů a 340 bojových letadel…“ Semjon Buďonyj Heinz Guderian

8 Blokáda Leningradu – Stalinem nenáviděné město, byl ochoten ho i obětovat! Něm.-finsko-italské síly, x Žukov, Pův.Petrohrad, prům.centrum, strateg.místo Blokáda 900 dní (po válce titul Město hrdina) Přes 1mil.Rusů zemře hladem,cca voj.obětí (pův.2,8mil.obyv.,0,5mil.stihlo odejít před blokádou) Počet něm.obětí nezjištěn, hl. oběti zimy (až 52ºmrazu!) Kanibalismus Prolomení blokády kombinace dělostřel.palby, pozemního a leteckého útoku „Úklid“ Něvského prospektu po bombardování

9 Mapa obležení, Ladožské jezero „Cesta života“

10 Ruští vojáci v létě 1941, zatím neohrožováni 11-letá Tatiana a její záznamy o úmrtí příbuzných a kamarádů Kontrola síly ledu na jezeře Cesta života v praxi

11 Výpovědi lidí, kteří zažili blokádu: „…Velká část zásob pro dobu nouze byla v neudržovaném stavu. Dílem plesnivé,rozmáčené či znehodnocené krysami a roztoči. Nebylo palivo a nastupuje krutá zima (40 a více stupňů mrazu).“ „V listopadu 1941 hlad dosahuje obrovských rozměrů. Pracující dostával příděl 250g chleba a 50g masa - rodinní příslušníci 125g/ 26g. Děti do 12let jen 13g masa.“ „Obrovským způsobem vzrostl počet krádeží a vražd pro potravinové lístky. Z ulic a bytů zmizeli psi, kočky a veškerá zvířata(i potkani, krysy…). Množily se útoky na obchody, vozy s chlebem a na pekárny. Zaznamenán je i případ, kdy drožkáři padl kůň, lidé se seběhli se sekerami a noži, koně rozřezali a odnesli domů. Leningrad se stal velkým hřbitovem, ulice se staly „prospekty mrtvých“. Skoro v každém domě byl sklad mrtvol. Jen v lednu a únoru 1942 zemřelo hlady a mrazem lidí.“

12 „V prosinci 1941 byly zaznamenány první případy kanibalismu. V archivu leningradského NKVD (Národní komisariát vnitřních záležitostí) jsou zaevidované údaje o počtu zatčených z důvodu kanibalismu. Zde konkrétní měsíční počty lidí zatčených za kanibalismus: 12/41: 43, 01/42: 366, 02/42: 612, 03/42: 399, 04/42: 300, 05/42: 326, 06/42: 56. Otřesné jsou i okolnosti jednotlivých případů: Lidé jedli mrtvoly sebrané na ulici, těla kradli i na hřbitovech, jedli zemřelé příbuzné. Osmnáctiletá Věra utopila v umyvadle novorozenou dceru a s matkou snědla. Sousedi ukradli mrtvolu 6-leté dívky a snědli. Vlákali souseda pod záminkou výměny potravin,zabili a snědli. Vylákali děti na bonbón - zabili,snědli. Muž zabil manželku a její maso dal neteřím s tím, že je psí. Dvě starší sestry zabily svou 14-ti letou sestru a snědly ji. 69-letá žena zabila vnučku a nakrmila jejím masem její rodiče a sourozence. Otec zabil 4 a 10-letého syna a snědl.

13 Komentuj obrázek a vysvětli, jak souvisí s probíraným tématem: …12/41: 43, 01/42: 366, 02/42: 612, 03/42: 399, 04/42: 300, 05/42: 326, 06/42: 56…

14 Zdroje informací a obrázků