NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
Zřizování nových příček - opakování
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
Inf Počítač a lidé s handicapem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
TÉMA: Počítačové systémy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TÉMA: Počítačové systémy
Inf Ovládání operačního systému
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
TÉMA: Počítačové systémy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
TEMA: Homonyma, synonyma, antonyma, paronyma
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
TÉMA: Počítačové systémy
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ TÉMA: Počítačové systémy

Firewall Zařízení sloužící k zabezpečení síťového provozu Důvody použití: Oddělení sítí Ochrana před neoprávněným přístupem do sítě Ochrana před neoprávněným čtením provozu sítě Brání přístupu malwaru do sítě

Dělení firewallů Hardwarové - aktivní prvek (lze virtualilzovat) Výrobci: Juniper, Cisco, Microtik Softwarové – aplikace Výrobci: Microsoft, Kerio

Druhy firewallů - nepoužívané Paketový filtr síťová vrstva, kontroluje hlavičky paketů + rychlost, jednoduchost -nízké zabezpečení Aplikační brána aplikační vrstva, prostředník (proxy) + úplné oddělení (NAT), bezpečný, známé protokoly - rychlost, HW nároky, omezený počet protokolů

Druhy firewallů - používaný Stavový paketový filtr s pokročilými funkcemi síťová vrstva, kontroluje hlavičky paketů Informace o předchozích spojení Kontrola protokolů (proti tunelování) IDS – detekce útoků (vzorce útoků) IPS – prevence útoků (inteligentní algoritmus) + práce s porty (jednoduché řízení) + rychlost, bezpečnost - složitý systém, cena

Parametry pro výběr Hardwarové Propustnost: paketů, IPsec VPN tunelů, antiviru Počet souběžných spojení Softwarové Antivir, antispam, filtrace obsahu, webová filtrace, řízení provozu, aplikační kontrola, podpora virtualizace, IPsec a SSL VPN tunelů, wifi kontroler, propojení s AD

Zdroje informací: [1] [2] [3] Citace: [4] security-appliances-firewall-asa aip5-k9/

Metodický list č. 8 – Firewall Zpracoval: Bc. Petr Poledník Cílová skupina: žáci středních škol Rok vytvoření: 2012 Anotace a cíl: Firewall Předpokládaný přínos (výstup): žáci se seznámí s fungováním firewallu Pomůcky: dataprojektor, počítač Předpokládaný čas: 30 minut Postup: Prezentace slouží pro výklad nového učiva, s možností použít ji i jako učebnici. Souhlasím se zveřejněním mého příspěvku v knižní či elektronické podobě, jako metodického materiálu.