 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
HODNOCENÍ EVALUACE - Hodnoticí procesy, ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají -Zaujímání a vyjadřování kladného nebo záporného stanoviska k různým.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Vzájemná hospitační činnost
Diagnostika ve sportovních hrách
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Metody pedagogické diagnostiky
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Řídící činnost učitele/trenéra
Hodnocení IVP.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Pedagogická diagnostika
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Pedagogická diagnostika
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktika geografie.
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Organizační formy práce v tělesné výchově
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
Školní hodnocení a zkoušení
Pedagogická diagnostika
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Sociální práce s rodinou 4
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Didaktika TV; Martina Matúšková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Sociální dovednosti učitele
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Školní hodnocení a zkoušení
Úvod do psychologie II. přednáška
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Hospitace v hodině zeměpisu
Transkript prezentace:

 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování a hodnocení úrovně jeho osobnosti, jeho učební a pracovní činnosti v tělesné výchově a chování v hodinách ve škole, ale i mimo školu.“ (Antal, 1993)

 Kontrola  Evidence  Klasifikace

 Symboly  Neverbální  Klasifikace  Slovní hodnocení

 Informativní  Motivační  Diagnostický

 Prediktivní  Formativní  Sumativní

 Normativní  Kriteriální  Individualizované

 Dílčí  Souhrnné

 Interní:  učitel TV  vzájemné hodnocení  sebehodnocení  Externí

 Tělesný rozvoj  Pohybové dovednosti žáků  Motorická výkonnost  Vědomosti žáků  Vztah žáka k TV  Sociální projevy

 nesrovnávat žáka s ostatními  ocenit podaný výkon  nehodnotit výkony – neznámkovat co žák neumí ale naopak co umí  pokud výkonové hodnocení, pak ve vztahu k žákovu zlepšení či zhoršení  hodnocení snahy, zájmu pozorováním  hodnocení dovedností – kontrolní cviky, výkon u měřitelných disciplín  hodnocení výkonnosti – motorické testy  hodnocení vědomostí – vědomostní testy, pravidla, chování…