odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování a hodnocení úrovně jeho osobnosti, jeho učební a pracovní činnosti v tělesné výchově a chování v hodinách ve škole, ale i mimo školu.“ (Antal, 1993)
Kontrola Evidence Klasifikace
Symboly Neverbální Klasifikace Slovní hodnocení
Informativní Motivační Diagnostický
Prediktivní Formativní Sumativní
Normativní Kriteriální Individualizované
Dílčí Souhrnné
Interní: učitel TV vzájemné hodnocení sebehodnocení Externí
Tělesný rozvoj Pohybové dovednosti žáků Motorická výkonnost Vědomosti žáků Vztah žáka k TV Sociální projevy
nesrovnávat žáka s ostatními ocenit podaný výkon nehodnotit výkony – neznámkovat co žák neumí ale naopak co umí pokud výkonové hodnocení, pak ve vztahu k žákovu zlepšení či zhoršení hodnocení snahy, zájmu pozorováním hodnocení dovedností – kontrolní cviky, výkon u měřitelných disciplín hodnocení výkonnosti – motorické testy hodnocení vědomostí – vědomostní testy, pravidla, chování…