Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační gramotnost na středních školách
Advertisements

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Objektivní faktory.
Hodnotová orientace svobodné generace
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Výzkumy realizované v roce Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových.
Horizontální témata EU
Podprogram Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2014 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011 Koho a na co jsme se ptali Filip Karel, Šimon Stiburek, Jan Hučín Scio Praha.
Vlastní hodnocení školy
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Hudba jako prostředek vyladění a kontroly emocí v období adolescence
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Komunitní a otevřená škola
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
PhDr. Veronika Girglová
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Životní úroveň obyvatel v České republice
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na víceleté gymnázium Poznatky z longitudinálního výzkumu CLoSE Jana Straková, David Greger.
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Téma Hypotézy ve výzkumu
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
EUROSTUDENT VI Postoje a životní podmínky vysokoškolských studentů přicházejících z gymnázií Jakub Fischer, Kristýna Vltavská Karlovy Vary, 30.
Projekt Mapa školy Jihlava,
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Program RP04-17 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2017
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Transkript prezentace:

Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ MEZI STUDENTY Josef Šimek METCENAS, o.p.s. Seminář Praha,

Základní údaje Seminář Praha, Dotazníkový průzkum ve 4 školách kraje Vysočina: Základní škola Otokara Březiny v Jihlavě Gymnázium Jihlava Gymnázium Humpolec Česká zemědělská akademie Humpolec Shromážděno celkem 965 platně vyplněných dotazníků Dotazník zahrnul 24 otázek hodnocených respondenty v pětistupňové škále: 1 - Rozhodně ano 2 - Spíše ano 3 - Neutrální 4 - Spíše ne 5 - Rozhodně ne

Rozdělení respondentů podle charakteristik (faktorů) Seminář Praha,

Statistické vyhodnocení  Hlavním cílem statistického vyhodnocení bylo otestovat, zda a v jaké míře je vnímání studentů ovlivněno nezávislými faktory - navštěvovanou školou, pohlavím, věkem, velikostí místa bydliště, dosaženou úrovní vzdělání (typem školy) a specializací (školy, třídy).  Míra závislosti odpovědí studentů na jednotlivých faktorech byla testována neparametrickou metodou - zobecněnými lineárními modely, která umožnila identifikovat jednotlivé statisticky průkazné faktory. Seminář Praha,

Průkazné faktory pro jednotlivé otázky v základním souboru dat

Statisticky významné (průkazné) faktory  Nejvýznamnějším faktorem ovlivňujícím charakter odpovědí je pohlaví respondentů (průkazný pro 14 z 24 otázek).  V menší míře se projevuje věk respondentů a specializace školy či třídy (oba faktory průkazné pro 6 otázek).  Ještě menší vliv má velikost místa bydliště a typ školy (4 otázky).  Statisticky téměř zanedbatelné je, jakou konkrétní školu student navštěvuje (3 otázky).  Pro celkem 5 otázek (č. 10, 12, a 18) nebyl žádný z uvedených faktorů průkazný. Seminář Praha,

Hlavní výsledky a trendy 1.Otázky s průkazným faktorem „pohlaví“  Dívky hodnotily tyto otázky většinou pozitivněji a některé z nich (položené v obráceném smyslu) i kritičtěji než chlapci.  K výjimkám patří otázky „Hlavní funkcí zemědělské krajiny by mělo být zvýšení produkce potravin“ a „Pěstování plodin pro nepotravinářské účely (řepka, kukuřice) na zemědělské půdě snižuje naši potravinovou soběstačnost “, na které reagovali chlapci pozitivněji než dívky.  Naproti tomu otázku „Dobrá kvalita potravin je pro mě důležitá“ hodnotili chlapci i dívky téměř stejně. 2. Otázky s průkazným faktorem „věk“  Mladší studenti vnímali většinu těchto otázek pozitivněji než studenti starší.  Negativního hodnocení směrem od mladších studentů ke starším zřetelně přibývalo i u dvou specifických otázek – „Zapojení do přírodovědných zájmových volnočasových aktivit“ a „Zapojení do dobrovolných přírodovědných aktivit školy“. Seminář Praha,

Hlavní výsledky a trendy 3. Otázky s průkazným faktorem „specializace“  Studenti všeobecné specializace reagovali na tyto otázky pozitivněji než studenti sportovní a zemědělské specializace.  Otázku „Dobrý stav životního prostředí je ve veřejném zájmu“ hodnotily (v kombinaci 2 faktorů) dívky všeobecné a sportovní specializace pozitivněji než jejich chlapecké protějšky, zatímco u zemědělské specializace tomu bylo opačně. 4. Otázky s průkazným faktorem „velikost místa bydliště“  Studenti z menších obcí odpovídali pozitivněji než studenti z měst. Seminář Praha,

Hlavní výsledky a trendy 5. Otázky s průkazným faktorem „typ školy “  Studenti víceletého gymnázia je hodnotili vždy pozitivněji než studenti čtyřletého gymnázia.  Dvě z těchto otázek – „Zapojení do přírodovědných zájmových volnočasových aktivit“ a „Zapojení do dobrovolných přírodovědných aktivit školy“ vnímali nejvíce negativně studenti čtyřletého gymnázia. Druhou z otázek naopak nejkladněji posoudili žáci základní školy. 6. Otázky s průkazným faktorem „škola“ Otázky „Dobrý stav životního prostředí je ve veřejném zájmu“ a „Ke zhoršení životního prostředí přispívá nadměrné používání hnojiv a pesticidů“ hodnotili nejkladněji studenti z obou gymnázií. Na otázku „Vzdělávání studentů v oblasti životního prostředí je na dobré úrovni“ odpověděli nejvíce pozitivně žáci ZŠ Otokara Březiny z Jihlavy. Seminář Praha,

Závěry skupinové diskuse s učiteli Ze skupinové diskuse vyplynulo, že výsledky dotazníkového šetření mezi studenty se poměrně dobře shodují se zkušenostmi učitelů z jejich každodenní praxe: 1)Dívky jsou společenštější, více empatické a komunikativní, ochotné spolupracovat, environmentální problematika je jim bližší. 2)Pro chlapce je nejvýznamnější funkcí krajiny a půdy produkce potravin. 3)Pro obě pohlaví je kvalita potravin důležitá z jiných důvodů – chlapci kladou důraz na jejich původ (upřednostňují domácí produkci před dovozem), pro dívky je významnější jejich nutriční hodnota (zdravé stravování). 4)Mladší studenti mají tendenci přejímat spíše názory rodičů a učitelů, zatímco pro starší studenty je typická větší kritičnost a vyhraněnost názorů. Seminář Praha,

Závěry skupinové diskuse s učiteli 5)Problematika zemědělství a životního prostředí je bližší studentům z malých obcí oproti studentům z měst. Tento rozdíl se však postupně stírá s rozvojem vzdělanosti a dostupnosti informací. 6)Studenti se všeobecným zaměřením mají obsáhlejší vědomosti, lepší vzdělanostní základ a větší motivaci ke studiu. 7)Pro studenty střední zemědělské školy je zemědělská produkce na obhospodařované půdě důležitější než související environmentální problematika. Výsledky dotazníkového šetření rovněž prokázaly, že výjimečný osobní přístup pedagoga v oblasti environmentální výchovy (Mgr. Petr Filip, Gymnázium Humpolec) má pozitivní vliv na zájem studentů o otázky souvislostí zemědělství a ochrany životního prostředí. Seminář Praha,

Podrobný popis postupu vyhodnocení a výsledků dotazníkového šetření mezi studenty je obsahem publikovaného článku: „Perceptions of Secondary School Students’ Towards Environmental Services: A Case Study from Czechia“. International Journal of Environmental & Science Education, Vol. 11, No. 12: (Mehreteab Tesfai, Udaya Sekhar Nagothu, Josef Šimek, Petr Fučík, 2016) Full text PDF: Seminář Praha,

Děkuji za pozornost! Seminář Praha,