Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Sčítání zlomků..
Advertisements

Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
7.
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky Smíšená čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Matematika a její aplikace
Sčítání a odčítání mnohočlenů
9.
Násobení lomených výrazů
5.
2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Racionální čísla.
10.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Sčítání zlomků..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Základní škola Čelákovice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora

Odčítání zlomků s různými jmenovateli Př. Nelze odčítat dva zlomky s různými jmenovateli !!! Vždy musíme nejprve zlomky rozšířit na stejného (společného) jmenovatele. Postup: 1) určíme společného jmenovatele obou zlomků (nejmenší spol. násobek) 2) oba zlomky rozšíříme 3) odečteme čitatele a jmenovatele opíšeme n(4,5) =

Sčítání zlomků s různými jmenovateli Správné výsledky 5678P a) b) c) d) 910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 5) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 6) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 7) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 8) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 9) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Sčítání zlomků s různými jmenovateli 10) Odečtěte zlomky (výsledek uveďte v zákl. tvaru): 5678P910

Konec prezentace Sčítání zlomků s různými jmenovateli