Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_16_2_Zlomky – sčítání zlomků Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Číslo a proměnná Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí prezentace seznámení se sčítáním zlomků se stejnými a různými jmenovateli. Následné řešení příkladů na sčítání zlomků. Ověřeno ve třídě: VII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Zlomky Sčítání zlomků

3 Sčítání zlomků se stejnými jmenovateli
+ = = + = U sčítání zlomků se stejnými jmenovateli postupujeme tak, že sečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme.

4 Sečti zlomky se stejnými jmenovateli

5 Sčítání zlomků s různými jmenovateli
Převedeme zlomky na zlomky se společným jmenovatelem. Poté zlomky se stejnými jmenovateli sečteme. Není – li součet v základním tvaru, tak zlomek zkrátíme!

6 Sčítání zlomků s různými jmenovateli
Převedeme zlomky na zlomky se společným jmenovatelem, který je nejmenším společným násobkem obou jmenovatelů.

7 Příklad Nejvýhodnější je sčítat zlomky s nejmenším společným násobkem jmenovatelů.

8 Příklady

9 Příklady

10 Zdroje Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google