Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Advertisements

Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Inf Počítač a lidé s handicapem
Podpora krajského akčního plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
VY_32_INOVACE_Salamonova_ Polevy - význam
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Zvuky hudebních nástrojů
Pedagogická psychologie
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Specifika výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Informační gramotnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Jak nám roste krokus vnímání.
Vzdělávání.
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Bc. Miloslava Vavříková
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Andragogika Vzdělávání.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
HODINY - poznej stejný čas, velikost
UK01-KA
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Malujeme vodovkami vnímání.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Poznatky ze života zvířat
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Hudební nástroje vnímání.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor: Mgr. Pavel Olšovský Recenzent: Prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc. Ostravská univerzita Přírodovědecká fakulta Katedra fyziky EVROPSKÁ UNIE EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ SPOLEČNĚ BEZ HRANIC

Obsah 1.Úvod 2.Dovednosti z fyziky 3. Prezentace zajímavých úloh 4. Prezentace projektů 5. Závěr

1.Úvod Klíčové kompetence představují soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, které jsou důležité pro osobní rozvoj jedince, jeho aktivní zapojení do společnosti a budoucí uplatnění v životě. Pro potřeby středních škol se jedná o následující klíčové kompetence: ● kompetence k celoživotnímu učení ● kompetence k efektivní komunikaci ● kompetence ke kooperaci (k týmové spolupráci) ● kompetence k podnikavosti ● kompetence k řešení problému ● kompetence využívat prostředky ICT a pracovat s informacemi

2. Dovednosti z fyziky Každá klíčová kompetence se skládá z mnoha dovedností, které by každý jedinec měl být schopen získávat, osvojovat si je, zpracovávat je, vstřebávat je a především je rozvíjet. Na středních školách se jedná o tyto dovednosti z fyziky: ● Identifikace a správné používání pojmů ● Kvalitativní a kvantitativní popis objektů, systémů, jevů a jejich klasifikace ● Vysvětlování a předvídání jevů a kauzálních souvislostí ● Grafické vnímání, tvorba a interpretace grafů, tvorba a interpretace schémat a náčrtů ● Aplikace poznatků, užití fyzikálních zákonů k řešení problémů z praxe, řešení výpočtových a problémových úloh ● Pozorování, experimentování a měření

3. Prezentace zajímavých úloh

4. Prezentace projektů ● Atmosféra Země a její složení ● Skleníkový efekt ● Narušování ozonové vrstvy ● Kyselé deště

5. Závěr Didaktické materiály z fyziky jsou zaměřeny na rozvoj dovedností z fyziky žáků středních škol v České republice a na Slovensku. Tyto výukové a metodické materiály vznikly v rámci mezinárodního projektu. Didaktické materiály obsahují šedesát úloh rozdělených na šest dovedností z fyziky a čtyři projekty z fyziky. V rámci projektové výuky ve fyzice. Na závěr přeji všem učitelům fyziky hodně úspěchu při práci s těmito výukovými a metodickými materiály.