Filosofie v česky psané literatuře Příprava antologie literárních textů k filosofickému hledání s žáky a studenty Pedagogická sekce České křesťanské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Využití ICT ve výuce anglického jazyka Autor:  Mgr. Markéta Šimková  PaedDr. Iva Jinková Brno Využití ICT ve výuce AJ1.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Úvod do databází MS Access (1).
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Příjmy ze samostatné činnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Název vzdělávacího materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Základní informace o poskytovateli

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Osudy dobrého vojáka Švejka
Autor: Mgr. Nováková Jana
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen  rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
jak budovat kulturu školy společně
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Úvod do studia literatury
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Stanislava Andršová Josef Vlach
Psychologie test.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Dějepisné soutěže pro SŠ
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Inovace VOV informace o projektu
Preromantismus.
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Filosofie v česky psané literatuře Příprava antologie literárních textů k filosofickému hledání s žáky a studenty Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

Cíl vytvořit antologii literárních textů, které by podněcovaly k filosofickému hledání Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

Cílová skupina žáci základní školy – 2. stupeň středoškoláci učitelé Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

texty literárně kvalitní umělecká literatura v českém jazyce (próza i poezie) – původní česky psaná – i překlady v češtině (publikované) Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

kategorie (návrh – otevřené změnám) narození smrt nemoc postižení svoboda - nesvoboda (závislosti) domov příroda, ekologie hledání, tápání emoce (smutek, vztek, radost, …) tělesnost vztahovost (dialog, relačnost, otevřenost) vzpomínky (vina, odpuštění, smíření) … Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

příklad ČAPEK, Josef. Kulhavý poutník: co jsem na světě uviděl. HALÍK, Miroslav, ed. 8. vyd., V ČS 1. Praha: Československý spisovatel, , [3] s. Dílo bratří Čapků. S ČAPEK, Josef. kategorie: (hlavní) hledání, tápáníhledání (další) domov, vztahovost, vzpomínky „Vpravdě jdu odnikud nikam, jen putuji v něčem; nejsou to místa, kudy vede ta cesta: mnohem spíše je to určité trvání, napětí v čase, spíše jen stav. Poutník, pobelhávaje odkudsi vpřed, není tu na světě ani výletníkem, ani na prázdninách; vykonává svou danou cestu mezi začátkem a koncem, mezi zrozením a smrtí. Odtud a tam jde. Odkudže, poutníče? A poutník neví. Přicházím, odpovídá Poutník, ze svého zrození. Ale odkud jsem se to vlastně vydal, to nevím. Vyšel jsem ze svých rodičů, dědů, z bezejmenné řady předků…“ (s. 23) Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

Plán hledání vhodných textů on-line databáze textů (registrovaný spolupracovník – pokud máte zájem, napište mi)napište mi publikace web (databáze volně k dispozici, otevřená rozšiřování) → nabízení učitelům, volnočasovým pracovníkům, žákům a studentům Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

Další postup do dubna připravit texty k tématům: – (ne)svoboda (ne)svoboda – domov domov 24. dubna 2014 v 18 hodin na Jaboku (Salmovská 8, Praha 2) se zájemci o projekt setkají a dohodnou se na další fázi Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok

KONTAKT Zuzana Svobodová Pedagogická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s VOŠ Jabok