  Vznik univerzit v Evropě, Karlova univerzita  Zakladatel?   4 fakulty  V čele univerzity? V čele fakulty?  Bratrská výchova  Ideál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Matusová.
Reformace VY_32_Inovace_08SJ-4 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ A MŠ Nedašov Květen 2012.
{ MARIE TEREZIE PATRIK KRET.  1. Marie Alžběta (1737–1740)  2. Marie Anna (1738–1789), žila později v Klagenfurtu  3. Marie Karolína (1740–1741) 
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Václav Švec. Rodiče – Alžběta Kristýna Brunšvická, Karel VI. Děti - Marie Alžběta, Marie Anna, Marie Karolína, Josef II, Marie Kristýna, Marie Alžběta,
Školní život Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 39.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Výuka dějepisu v našich zemích Přednáška č. 2 ZS AR 2014/2015.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Lidé a čas PRO ROČNÍK:
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
MARIE TEREZIE – česká a uherská královna,arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgunská, hraběnka tyrolská Autor: Lenka Mulačová Vytvořeno v rámci.
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Jan Amos Komenský Učitel národů. Jan žil s rodiči v Uherském Brodě. Jeho otec byl členem Jednoty bratrské. Rodný dům Jana Amose Komenského.
Školství na Novém Zélandu
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Doba husitská.
Podpora v nezaměstnanosti
Uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
VÝUKA V PŘÍRODĚ Mgr. Luboš Medek
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_30_Hádej_kdo_jsem _(1310 _1790)_šg2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Lucembursko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Středověká kolonizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název a číslo materiálu:
Název projektu: Moderní škola
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Nevolnictví x Poddanství
Stavební právo.
Informace z učebnice I..
Název projektu: Moderní škola
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Tělesná kultura v českých zemích do roku 1918
MLÁDÍ VÁCLAVA HAVLA
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
České národní obrození
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Osvícenský absolutismus
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Pojišťování exportu do ruska
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_24_Marie Terezie a Josef II.
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
HABSBURSKÁ MONARCHIE DO ROKU 1848
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
Reformy Marie Terezie.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Podpora polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

  Vznik univerzit v Evropě, Karlova univerzita  Zakladatel?   4 fakulty  V čele univerzity? V čele fakulty?  Bratrská výchova  Ideál všeobecné gramotnosti  (Hus, Jan Blahoslav)  MV  Při bratrských sborech zakládány školy  Elementární  Nižší bratrské  Vyšší bratrské

  Jezuitské školství  Řád založen Ignácem z Loyoly  Jezuitské koleje  Učilo se jazykem?  7+ náboženství  TV – poslušnost + disciplína  Divadelní hry  Didaktické hry  Systém odměn a trestů

  Rozvoj manufaktur  Zrušení čeho?  Hospodářský a politický vývoj ->připravení dělníci  Johann Ignáz von Felbiger (1724 – 1788) - pozván Tereziánské reformy

  Marie Terezie vydala Všeobecný školní řád pro německé normální, hlavní a triviální školy  Elementární školství  Výchova koho? (chlapci nebo dívky)  Nařízení ve vesnicích i městech stavět školy  POVINNÁ ŠKOLNÍ DOCHÁZKA (od 6 do kolika let?  Trestání za porušení? Možnost úlev?  Reforma učitelského vzdělávání

  Triviální školy  Pro vesnickou a městskou chudinu  Zakládány při?  Učí se jazykem?  Čtení, psaní počítání, náboženství, základy zemědělství  Dívky – domácí práce  Hlavní školy  Středná vrstvy  Vždy alespoň jedna kde?  Učí se jazykem? (čeština, němčina)  Čtení, psaní, počítání, náboženství, německá gramatika, latina  Normální školy  V zemských městech, šíře než v hlavních  Jazyk?

  Preparandy  Co to bylo?  Při normálních školách 1-2 roky  Při hlavních školách 3 měsíce  Dostávalo se osvědčení  Dozor nad školami  Triviální  Farář nad?  Školní dozorce nad financemi  Dozorce byl …………………. ve vesnici  Hlavní + normální  Zemské školské komise

  Reorganizace středních škol v Čechách  1775 reforma Gratiana Marxe  5 třídní, později 6 třídní gymnázium  jazyk? (němčina latina)  1848/9 Exner-Bonitzova reforma  Osmileté humanisticky zaměřené gymnázium (jazyk?)  Sedmiletá matematicko-přírodovědná reálka

  1869 osmiletá povinná školní docházka  8 letá obecná, 3 letá měšťanská  1922 Malý školský zákon  Oficiální školy, pokusné školy  Kolik jich bylo?  Důraz na?  1948 koncepce jednotného školství Další vývoj českého školství