OPAKOVÁNÍ DĚJEPIS 7. ROČNÍK.   JAK SE DĚLILA SPOLEČNOST? DĚLILA SE NA 3 VRSTVY: PANOVNÍK, DUCHOVENSTVO, PRACUJÍCÍ LIDÉ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RANÝ STŘEDOVĚK.
Advertisements

Dějiny českých zemí a habsburské monarchie
Husitství v kostce.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
Dějiny Tělesné výchovy a Sportu
CÍRKEV VE STŘEDOVĚKU.
Struktura středověké společnosti
FRANSKÁ ŘÍŠE.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Středověká společnost
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Zánik říše západořímské
Struktura středověké společnosti
Všeználek vypravuje o středověku.
Číslo v digitálním archivu školy
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RANÝ STŘEDOVĚK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ERBY Heraldika.
Středověk, gotický sloh
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
KNÍŽECÍ DRUŽINA A ŠLECHTA
Charakteristika starověku
Feudální systém.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VENKOV VE VRCHOLNÉM A POZDNÍM STŘEDOVĚKU 7. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Středověk Periodizace a charakteristika
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Archaické období Dagmar Zemanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
České země za Josefa II. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3605_ České_ země_ za_ Josefa_II Autor: Mgr. Kočíř.
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Zemědělství, pole, louky, obilí, sklizeň. VENKOV VE STŘEDOVĚKU Co se nám vybaví,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.5 Křesťanská církev Název sady: Raný a vrcholný středověk.
RANÝ STŘEDOVĚK. Úvod do středověku rozpad ŘŘ – neexistovala žádná ochrana hranic úpadek obchodu a řemesel, vzdělanosti a umění vznik nových států.
Dějepis a společenskovědní seminář Mgr. Milan Šimek
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Habsburská monarchie po třicetileté válce
Marie Terezie a Josef II.
Život na vesnici VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_10_ŽIVOT NA VESNICI
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_O životě na vesnici
, spoluvládce od roku 1765, samostatná vláda od roku 1780
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_06_francie.ppt
INDIE.
Úvod do středověku.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Historické počátky středověké Evropy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ DĚJEPIS 7. ROČNÍK

  JAK SE DĚLILA SPOLEČNOST? DĚLILA SE NA 3 VRSTVY: PANOVNÍK, DUCHOVENSTVO, PRACUJÍCÍ LIDÉ

  KDO BYL NEJVÝŠE POSTAVENÝ Z PANOVNÍKŮ? CÍSAŘ

  CO JE TO LÉNO? PROPŮJČENÁ PŮDA

  KDO JE TO LENÍK? TEN KOMU PANOVNÍK PŮDU PROPŮJČIL

  KDO JE LENNÍ PÁN? MAJITEL PŮDY

  JAK SE ŘÍKALO STŘEDOVĚKÉ SPOLEČNOSTI? FEUDÁLNÍ SPOLEČNOST

  S KOHO BYLO VYTVOŘENO DUCHOVENSTVO? Z KNĚŽÍ, MNICHŮ A JEPTIŠEK

  VYSVĚTLI CO JE TO CELIBÁT A ŘEHOLE? ŘEHOLE SOUPIS PRAVIDEL PRO ŽIVOT V KLÁŠTEŘE A CELIBÁT, ŽE SE NESMĚLI ŽENIT A VDÁVAT

  KDO TVOŘIL PRACUJÍCÍ LID? ZEMĚDĚLCI A NEVOLNÍCI

  JAKÁ BYLA FORMA DANÍ? NEUTRÁLNÍ A PENĚŽNÍ DÁVKY

  KDO BYLI NEVOLNÍCI A SVOBODNÍ ZEMĚDĚLCI? NEVOLNÍCI: BEZ SVOLENÍ PÁNA NEMOHLI NIC UDĚLAT SVOBODNÍ ZEMĚDĚLCI: MĚLI NAVÍC VOJENSKOU POVINNOST