ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. NÁZEV:Světové strany AUTOR:Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE ( OBSAH, DATUM PILOTÁŽE ): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT ( VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN ): Čtení OČEKÁVANÝ VÝSTUP ( INOVACE ):Porozumění textu, práce s textem, doplnění PL VĚKOVÁ SKUPINA:5. ročník praktická škola METODICKÝ POKYN:Společné čtení, vysvětlení, odpovídat na otázky, práce s PL ANOTACE
SVĚTOVÉ STRANY Určování světových stran je velmi důležité. Potřebujeme jej ke SPRÁVNÉMU POLOŽENÍ MAPY tak, aby sever na mapě souhlasil se severem ve skutečnosti. Horní okraje map i plánů směřují k severu. Sever si můžeme určit ve třídě i v přírodě pomocí kompasu. Určujeme sever – S jih – J východ – V západ - Z K přesnějšímu určování směru slouží vedlejší světové strany: mezi severem a západem je severozápad - SZ mezi jihem a západem je jihozápad – JZ mezi severem a východem je severovýchod – SV mezi jihem a východem je jihovýchod - JV Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Odpověz na otázky: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Kdy je mapa správně orientovaná? Jaké znáš další způsoby určení světových stran v přírodě? POPIŠ SVĚTOVÉ STRANY: S ZV J SV JV JZ SZ
Doplň názvy hlavních a vedlejších světových stran: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vlastivěda pro pátý ročník zvláštní školy. Praha: Septima, 1995, 18,19. ISBN ISBN Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. CITACE Windrose. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, [cit ]. Dostupné z: