Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh komunitního plánu na rok
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Dobrovolnictví v Soběslavi Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci - jak na to?“ podpořeného finančními prostředky z.
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
CENTRUM SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PRUNÉŘOV. Investor: Město Kadaň, Mírové náměstí 1, Kadaň 43201, Ústecký kraj Projektant: Ing. Jiří Kučera, Mírové náměstí 117,
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Prevence rizikového chování a situace v Moravskoslezském kraji
. PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE PROJEKT SVAZU MĚST A OBCÍ ZBRASLAVICE 4. PROSINCE 2014.
Sdružení Podané ruce, o.s.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Komunitní a otevřená škola
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Projekt dětská skupina MOTÝL
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Městský ústav sociálních služeb Chomutov příspěvková organizace města Chomutova Poskytované služby  stravovací a ubytovací služby  zdravotnická péče.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Monitoring a vyhodnocování KPSS na Otrokovicku PŘEDVÁNOČNÍ SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN A ŘÍDICÍ SKUPINY.
2. oficiální setkání představitelů obcí v územním obvodu ORP Cheb Místo: KC Svoboda Cheb Dne:
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Aktuální informace o stavu
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Vazba na Operační programy
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Výsledky projednávání
Školská sociální práce
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd. Senioři sociální problém i příležitost venkova Sociální rozvoj, senioři nejsou jednou skupinou, které by bylo dobré se věnovat (mládež – nezájem, vandalismus, drogy; a kdo další) Školská zařízení – finanční zátěž pro obce Školy a školky jako priorita obcí, školy jako místa setkávání a nabídky volnočasových aktivit, pomoc pracovníkům škol Dopravní obslužnost regionu Problém, který máme všichni, ale bojíme se ho řešit Zaměstnanost Chybí především pracovní příležitosti pro ženy Mládež Vztah k místu,kde žijí Mezilidské vztahy A zájem o věci veřejné ZMV SPOLUPRÁCESPOLUPRÁCE

Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd. Iniciace setkávání Vyhledávání lokálních lídrů a podpora „testování“ jejich aktivit Budování zázemí „Investiční“ akce Motivace a podpora lidí „v provozu“ Aby dosavadní investice do vyhledávání aktivních lídrů a budování zázemí nepřišly vniveč Grantový program STARTÉR Malá finanční, případně nefinanční podpora - vyhledávání partnerů, propagace, půjčování vybavení atd. Základní vybavenost v malých obcích Klubové (spolkové) zařízení v každé obci,kde o ně mají zájem – podpora setkávání na úrovni obcí Centra volnočasových aktivit Podpora široké nabídky volnočasových a vzdělávacích aktivit Jaká forma podpory by byla nejvhodnější (investice do zázemí a vybavení,podpora propagace, zajištění dopravy)? Jak podpořit spolupráci a nekonkurenční vztah mezi oběma variantami MV Logický vývoj Jak na to ??? Už jsme podporovali aktivity Iniciace setkávání i Budování zázemí, ale Motivací a podporou lidí v provozu jsme se zatím nezabývali Jaká forma podpory by byla nejvhodnější? VM Z VM 1 22

Senioři sociální problém i příležitost venkova Sociální rozvoj, senioři nejsou jednou skupinou, které by bylo dobré se věnovat (mládež – nezájem, vandalismus, drogy; a kdo další) Služby osobní asistence a odlehčovací služby O terénní služby „není“ u klientů zájem Co je potřeba podporovat pro zavedení a rozšíření služeb osobní asistence a odlehčovacích služeb? Nebudeme se zabývat pobytovými zařízeními – je to jiný koncept, než který chceme podporovat. Jaká je návratnost příspěvku na péči zpět do služeb – JAK změnit uvažování lidí o nakládání s tímto příspěvkem? Jaký je v regionu vyplacený příspěvek vs. jaké jsou příjmy poskytovatelů služeb? Dopravní obslužnost Je samostatným problémem k řešení, nicméně je potřeba zdůraznit, že je problémem především seniorů, žen a mládeže Prevence duševního stavu Podpora aktivního žití v jakémkoli věku Je potřeba působit nejen přímo na skupinu 65+, ale preventivně i na nižší věkové skupiny, až školní mládež Jakými aktivitami? V Z VM Sociální rozvoj Z

Senioři sociální problém i příležitost venkova Sociální rozvoj, senioři nejsou jednou skupinou, které by bylo dobré se věnovat (mládež – nezájem, vandalismus, drogy; a kdo další) Aktivní senioři Potenciál venkova Jaké aktivity a jak je podporovat? Mládež Vztah mládeže k místu, kde žijí je horizontálním (průřezovým) tématem Byly uvedeny problémy jako vandalismus, užívání drog (s rostoucím trendem) Necháme to pouze jako horizontální téma, nebo si „mládež“ zvolme jako samostatnou problémovou oblast? V M Sociální rozvoj

Školská zařízení – finanční zátěž pro obce Školy a školky jako priorita obcí, školy jako místa setkávání a nabídky volnočasových aktivit, pomoc pracovníkům škol Vybavenost školských zařízení Směřovat podporu na tělocvičny, specializované učebny, technické zázemí – kuchyně, vybavení pro zkvalitnění výuky, zahrady a jejich zázemí, dopravní prostředky. Uspořené finanční prostředky ve školách za pořízení vybavení používat na motivaci a podporu pedagogů Volnočasové aktivity nejen pro děti ve školských zařízeních Školy většinou mají dobré zázemí, vybavení i kvalifikovaný personál. Řešit je potřeba motivaci pedagogů k takovým aktivitám. Jak tomu lze pomoci? M Nové patologické jevy ve školách,na které nejsou pracovníci školských zařízení připraveni Preventista do škol. Jakou podobu by měla mít pomoc? M M Z 233

Školská zařízení – finanční zátěž pro obce Školy a školky jako priorita obcí, školy jako místa setkávání a nabídky volnočasových aktivit, pomoc pracovníkům škol Pomoc pedagogům U pedagogů každý předpokládá, že je jeho povinností vypořádat se se všemi úkoly, povinnostmi, psychickým tlakem atd.,který je s jejich prací spojen. Mnoho se nemluví o jejich motivaci k práci o potřebě pomoci. Jaká forma pomoci by byla nejvhodnější? M Zatím jsme se bavili o: - pomoc psychologa (psychohygiena) - odlehčovací a odpočinkové aktivity, ale také o: - zahraničních výměnách pro pedagogy, - vzdělávání pedagogů - manažerském vzdělávání vedoucích pracovníků 3 Dotační management pro školská zařízení Spolupráce škol v území, společné dotační poradenství, společné projekty. Jaká forma pomoci by byla nejvhodnější? 2

Dopravní obslužnost regionu Problém, který máme všichni, ale bojíme se ho řešit Vymyslet systém, který by mohl fungovat ??? Může to být důležité pro poskytování služeb pro seniory, v podpoře aktivit školských zařízení, v podpoře volnočasových aktivit atd. M ZV