Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Pronájem nebo prodej objektu bývalé základní školy č.p Kamenný vrch v Chomutově.
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Ing. Jaroslav Kořínek – výkonný ředitel společnosti KIC Odpady a.s. KRAJSKÉ INTEGROVANÉ CENTRUM NAKLÁDÁNÍ S KOMUNÁLNÍMI ODPADY v MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Alternativní formy veřejné dopravy na venkově
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Prezentace pro setkání se starosty LK
Kód vzdělávacího materiálu:
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Hlavní město praha a integrace cizinců
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
hejtman Pardubického kraje
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
České dráhy a požadavky objednatelů
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Integrace tramvaje se železnicí
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Úvodní informace o Fondu malých projektů
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Vodní autobusy a vodní taxi
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák Koordinátor ODIS s.r.o. Konference IDS 2016 Seminář IDS Žďár nad Sázavou

statutární město Ostrava spolu s 10 městy a obcemi obsluhovanými autobusovou dopravou DPO založili Koordinátora ODIS s.r.o pilotní projekt IDS (vlaky Hlučín - Kravaře + návazný autobus) oficiální vznik ODIS (5 příměstských autobusových linek integrováno tarifně i dopravně) Od roku 1998 další příměstské autobusové linky a železniční tratě postupně po oblastech tarifně integrovány do ODIS – jen v některých dílčích projektech i dopravní integrace Od roku 2008 společníky Koordinátora ODIS jen statutární město Ostrava a Moravskoslezský kraj Od postupně u dopravců zaváděna jednotná čipová karta ODISka Stručná historie ODIS Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS

Konference IDS 2016 Současný rozsah integrace do ODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Železniční doprava na celém území MSK, avšak s výjimkou části dálkové dopravy a kromě 2 úseků pouze na předplatní jízdenky Příměstská autobusová doprava na celém území MSK s výjimkou 1 linky MHD zapojena ve všech městech mimo Frýdku-Místku, Karviné, N.Jičína a Orlové, ale s četnými tarifními výjimkami

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Současný rozsah území ODIS

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Tarif ODIS Oblast Ostrava XXL – okres Ostrava-město a další obce sousedící s Ostravou : Tarif pro jednotlivé jízdné časový – stanovuje RMO Tarif pro předplatní jízdné zónový – v zónách 1-4 stanovuje RMO, v ostatních RMSK Oblast Region: Tarif pro jednotlivé jízdné kilometrický – stanovuje RMSK Tarif pro předplatní jízdné zónový – stanovuje RMSK Oblasti jiných měst: Tarif pro jednotlivé jízdné v MHD pevný (stanovuje rada města) a v PAD kilometrický (stanovuje RMSK) Tarif pro předplatní jízdné zónový – stanovuje rada města

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Činnosti zajišťované Koordinátorem ODIS s.r.o. Finanční zajištění ODIS: dělba tržeb, výpočty ztrát, příprava smluv, návrhy změn financování a tarifu, provoz e- shopu, přepravní kontrola u části dopravců Informační zajištění ODIS: tisk jízdních řádů, příprava schématu dopravy, vydávání propagačních materiálů, provoz webových stránek, call centra, dopravního infocentra a elektronických panelů Dopravně–organizační zajištění ODIS: dopravní průzkumy, projekty změn organizace dopravy (především pro nové dopravní stavby nebo dle podnětů samospráv), příprava realizace změn Rozvojové projekty k prohloubení integrace: ODISka, standardy ODIS, dispečink ODIS, ODISbus Plnění operativních úkolů pro objednatele: vydávání stanovisek, řešení připomínek samospráv

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Hlavní úkol roku: Dopravní integrace v rámci zprovozňování terminálů na území statutárního města Ostravy

Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů Stávající trolejbusová smyčka S. Tůmy vzdálena od tramvajové zastávky 2 prvky:  Prodloužení trolejbusové tratě ze stávající konečné S. Tůmy na Hulváky  Vybudování nové smyčky pro trolejbusy a autobusy v blízkosti tramvajové zastávky Zprovoznění Ukončeny 4 trolejbusové linky a 1 návazná autobusová linka Nový přestupní bod Hulváky Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Dubina Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů Ke stávající tramvajové smyčce na okraji města u hypermarketu v blízkosti silnice I/58 byla přistavěna chybějící odstavná plocha s autobusovými zastávkami v sousedství tramvajových Zprovoznění Do terminálu zajíždí a částečně končí všechny městské autobusové linky z jižních předměstí Ostravy a příměstské autobusové linky přijíždějící od jihu po silnici I/58 Zároveň provedena optimalizace příměstských autobusových linek z tohoto směru

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Společná investice statutárního města Ostravy a Ministerstva financí (rekultivace poddolovaných území) Bývalá tramvajová smyčka cca 2 km od centra města přestavěna a doplněna o obratiště autobusů Zároveň zprovozněna nová trolejbusová trať do centra financovaná z Programu švýcarsko-české spolupráce Zprovoznění V terminálu ukončeny 2 tramvajové, 3 trolejbusové a 8 městských a 7 příměstských autobusových linek Zároveň provedena optimalizace příměstských autobusových linek (především od Havířova) a dokončena integrace Havířova

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Oblast Jablunkovska a Třinecka První oblast obsluhovaná dopravcem vzešlým z výběrového řízení (dle zákona o veřejných zakázkách) Od zde provozuje příměstskou autobusovou dopravu ČSAD Vsetín a.s. (nový dopravce ODIS) Koordinátor ODIS s.r.o. se významně podílel na přípravě zadávací dokumentace, zejména přípravou jízdních řádů (provedeny drobné změny dopravní obsluhy) Koordinátor ODIS s.r.o. trvale převzal v oblasti některé úkoly - úpravy jízdních řádů, provoz infocenter, přepravní kontrolu

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Inteligentní zastávky Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů KODIS zajišťuje správu Celkem umístěny na 38 zastávkách (stanovištích) Zprovoznění zatím jen s daty jízdních řádů V průběhu října po zprovoznění nového dispečerského systému DPO budou zobrazovat údaje o aktuálním čase odjezdu dle polohy vozidla

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Zastávky na znamení Od roku 1991 nebyla žádná zastávka na znamení v MHD Ostrava Důvody zavedení:  Snaha některých starostů městských obvodů o zrychlení dopravy nebo rozšíření zastavování na méně využitých zastávkách o další linky či období  Snaha KODIS a DPO uspořit provozní náklady Od autobusových zastávek Jedná se o pilotní projekt – zavedeny zastávky požadované obvody a na 3 linkách doplněny o další pro ověření přínosů v jízdní době a nákladech

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Změny v oblasti tarifu a odbavování zprovozněny čtečky čipových karet DPO – možnost platby jednotlivého jízdného v MHD Ostrava také elektronickou peněženkou čipové karty ODISka Od v Ostravě mírné zvýšení ceny některých papírových jízdenek a rozšíření bezplatné přepravy i pro občany let Od platí čipová karta ODISka u všech dopravců v ODIS ukončení prodeje dlouhodobých jízdenek v podobě papírového kupónu (již jen na čipové kartě ODISka)

Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Připravované nové záměry Zavedení možnosti platby bezkontaktní bankovní kartou ve vozidlech DPO (později i u příměstských dopravců) – předpoklad Zavedení vybraných zastávek na znamení v celé síti trolejbusů a autobusů – předpoklad Zavedení jednotlivého jízdného ODIS v celé síti integrovaných železničních linek – předpoklad Převzetí příměstské autobusové dopravy na Těšínsku novým dopravcem ČSAD Havířov včetně optimalizace dopravy od Příprava zadávací dokumentace pro další výběrová řízení (vyhlášeno Karvinsko)

Děkuji za pozornost Ing. Jan Dvořák Koordinátor ODIS s.r.o. Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o ODIS