Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2216_VO8 PRÁVO – právní minimum
Způsobilost k právním a protiprávním úkonům
Pozitivní hodnocení sebe
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Občanská výchova Milan Šimek
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Organizace spojených národů
Vítám vás! Školní rok 2006/2007 Gymnázium a SOŠ Orlová Lutyně JUDr. Ladislav Hýža.
Emoce (city).
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
City Pavel Šuranský.
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
Zrušení a zánik obchodní společnosti Zrušení obchodní společnosti je právní skutečnost způsobující, že společnost již nadále nevykonává činnost, kterou.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Moc soudní Pavel Šuranský.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
PŘEDNÁŠKA Č. 4 SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ.
Trestní právo hmotné II.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Rozvoj a vedení týmu.
Právní subjektivita Petr Machala.
Obecné výklady o TPH a trestní odpovědnosti Přednáška
Martin Heidegger. Rok narození 1889 –C–C–C–Ch. Chaplin –L–L–L–L. Wittgenstein –A–A–A–A. Schickelgruber.
Úvod do estetiky estetika.
Obecné výklady o TPH a trestní odpovědnosti
- k valné hromadě – hlasování za každou 1 Kč vkladu – 1 hlas (možno odlišně upravit ve SS)
Druhy lásky podle filosofie a etiky
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Právo souhrn pravidel stanovených a vynutitelných státem organizuje a řídí lidské soužití.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 19. Etika, základní etické pojmy Název sady: Občanská nauka Ročník:
S YSTÉM PRÁVA Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Květen 2016.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Právo sociálního zabezpečení
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
Pravidla chování, právo a morálka
Rozhodčí řízení Přednáška 6 VŠFS 2016.
ČLOVĚK A PRÁVO Základní právní pojmy
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Slovo života Duben 2013.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název vzdělávacího materiálu
Stát Definice, funkce, typy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
MOTIVACE.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Náročné životní situace
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zahájení a průběh správního řízení Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A

Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno výchovou, kulturními a společenskými podněty tvořeno do značné míry minulými zkušenostmi dělí se na 3 části: skrupulózní (přehnaně citlivé) laxní (omlouvá chyby a nedostatky) bludné (nejlepší východisko z mnoha; při špatném rozhodnutí člověk nenese zodpovědnost)

Vina stav vědomí při vědomém překročení etických či právních norem předpoklady k pocitu viny: přijetí a osvojení si norem stanovených v daném společenství cítit určitou zodpovědnost za své činy pocit viny – uvědomění si spáchání něčeho špatného a následná povinnost konat dobré věci

HORVÁTOVÁ, ŠEVČÍKOVÁ. Svědomí a otázka viny. 2012, [cit ]. Dostupné z: Chybí druhý zdroj Chybí pojetí svědomí v průběhu dějin filosofie, dělení svědomí a viny