ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_527 ROZMANITOST V PŘÍRODĚ I. Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ I. Mgr. Zdenka Zavičáková Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Ukázka tvorby DUMu v Powerpointu - seznamuje žáky s informacemi o veličině ČAS a TEPLOTA.
ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA PŘÍRODOVĚDA - 4. ROČNÍK
ZKOUMÁME ČAS
Měřidla času :
Převody jednotek času už znáte. Zopakujte si je. Doplňte správně : 1 d = h 1 h = min 1 h = s 1 min = s
Seřaďte časové úseky od nejmenšího po největší: 20 min, 300 s, 1 d, 1 rok, 2 týdny, 8 h, s, 2 h
Spojte čarou odpovídající dvojice časových úseků (různě vyjádřené): 2 min 240 s 3 d 1 týden květen 4 min 168 h 120 s 31 d 72 h
Hodiny ukazují, v kolik hodin je na letním táboře večerka a budíček. Jak dlouho účastníci tábora spí?
V kolik hodin chodíš spát ty? V kolik hodin vstáváš? Dokresli hodinám ručičky a doplň délku tvého spánku: Jdu spát: Vstávám: Spím:
Toto je jízdní řád autobusu. Podle prvního řádku zjisti intervaly, v jakých autobus jezdí, doplň správně tabulku 13 h 12 min27 min42 min57 min 14 h09 min
Kontrola :
Převody jednotek času už znáte. Zopakujte si je. Doplňte správně : 1 d = 24 h 1 h = 60 min 1 h = 3600 s 1 min = 60 s
Seřaďte časové úseky od nejmenšího po největší: 20 min, 300 s, 1 d, 1 rok, 2 týdny, 8 h, s, 2 h 20 min300 s3 600 s2 h1 d2 h 1 rok2 týdny
Spojte čarou odpovídající dvojice časových úseků (různě vyjádřené): 2 min 240 s 3 d 1 týden květen 4 min 168 h 120 s 31 d 72 h
Hodiny ukazují, v kolik hodin je na letním táboře večerka a budíček. Kolik je to hodin, minut, sekund ? Jak dlouho účastníci tábora spí? 9 h 540 min s
Toto je jízdní řád autobusu. Podle prvního řádku zjisti intervaly, v jakých autobus jezdí, doplň správně tabulku: 13 h 12 min27 min42 min57 min h09 min17 min30 min43 min 56 min
ZKOUMÁME TEPLOTU
Měřidla teploty:
Z následujících teploměrů, jejichž stupnice je ve °C, odečti teplotu: t = _____ °C
Na následujícím obrázku jsou znázorněny stupnice teploměrů. Vyznač do nich teploty, které jsou pod nimi napsány: t = 38,3 °C t = – 3 °Ct = 86 °C
Do následující tabulky doplň, zda se v daných případech teplota snižuje, či zvyšuje a jaký je rozdíl teplot (velikost změny teploty). Změna teplotyZvýšení / snížení teploty Rozdíl teplot 7 °C 26 °C…………………………….………….. 19 °C 3 °C…………………………….………….. –25 °C –11 °C…………………………….………….. –9 °C 9 °C…………………………….………….. –1 °C –5 °C…………………………….………….. –11 °C 4 °C…………………………….…………..
Doplň následující větu: Za norm á ln í ch podm í nek mrzne voda přiZa norm á ln í ch podm í nek mrzne voda při ______________ a vře při ________________.
OT Á ZKA ODPOVĚĎ ČÍSLO Jak se nazýv á z á kladn í jednotka teploty? Jakým znam é nkem se označuje teplota niž ší než 0 º C? Jak se nazýv á měřidlo teploty? Jak se nazýv á teploměr, kterým měř í me tělesnou teplotu? Jak se nazýv á nejuž í vaněj ší stupnice na teploměru? Jakými kapalinami mohou být teploměry naplněny? Jak se na teploměru nazýv á 100 º C? Jakou tělesnou teplotu m á zdravý člověk? Jak se na teploměru nazýv á 0 º C?
TEPLOTA TEPLOMĚR 36 – 37 ºC 1 STUPEŇ C LÉKAŘSKÝ TEPLOMĚR BOD MRAZU ZNAMÉNKO MÍNUS / - / BOD VARU RTUŤ LÍH CELSIOVA STUPNICE BOD VARU Vyber správnou odpověď:
Zdroje: Klipart : Office Microsoft PowerPointffice Microsoft Ilustrace :
Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná KONEC