Projekt:OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce:9. 11. 2010 Ročník:8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
David Foller 8.B. Energie pro vodu v domácnosti. David Foller 8.B. Druhy energií 1. Tepelná energie pro teplou užitkovou vodu 2. Mechanická energie pro.
Advertisements

HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
HALOGENY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_26.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Vzduch – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Směsi-II USAZOVÁNÍ, ODSTŘEĎOVÁNÍ, FILTRACE, KRYSTALIZACE, DESTILACE, REKTIFIKACE, SUBLIMACE Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
ČISTÁ VODA. Čistota vody  pojem vyjadřující obsah cizích látek ve vodě  skutečně chemicky čistou vodu lze připravit pouze laboratorně  čistotu vody.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK07 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 9 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Chemické reakce AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. Ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
Voda H2O. Voda H2O Typy vod V přírodě se voda nikdy nevyskytuje čistá, obsahuje vždy určité množství rozpuštěných látek, plynů a nerozpuštěných pevných.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Čistírna odpadních vod
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
VY_32_INOVACE_01_20_Chemické rovnice, úpravy rovnic
Autor: Stejskalová Hana
Odpadní voda ČOV Praha Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Autor: Stejskalová Hana
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Ekologické a biologické aspekty vody
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Čistírna odpadních vod
Neživá příroda - vzduch
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základy chemických technologií
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Základy chemických technologií
Transkript prezentace:

Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:8. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Chemie Tematický okruh:Voda a vzduch – základ života Téma:Vodárny,ČOV

Anotace Prezentace žáky seznamuje s úpravou pitné vody Je doplněna i odkazem na stránky s rozborem pitné vody v místě bydliště V druhé části obsahuje principy čištění odpadní vody

Vodárny, ČOV

Pitná voda Musí být zdravotně nezávadná Ani při dlouhodobém používání nesmí být příčinou zdravotních potíží člověka Získává se z podzemních pramenů nebo úpravou povrchové vody ve vodárnách

Schéma úpravny povrchové vody

Postup úpravy povrchové vody Usazování – odstranění pevných nečistot v usazovacích nádržích Filtrování – přes pískový filtr Dezinfekce - působením chloru, ozonu nebo UV zářením

Model vodárenského filtru

Výroba pitné vody Je stále náročnější a dražší Je nutné vodou šetřit a-cena- vody?rt=1&vasp_found_id=1285&n=Dyj%C3%A1kov ice a-cena- vody?rt=1&vasp_found_id=1285&n=Dyj%C3%A1kov ice

Odpadní voda Vzniká činností člověka Je třeba ji vyčistit Při nedostatečné úpravě odpadní vody jsou vodní toky znečišťovány To má za následek porušení přírodní rovnováhy a ve vodních tocích úbytek organismů

Samočištění vody Je to přirozený děj, který probíhá ve vodních tocích Je to odstraňování nečistot z vody činností mikroorganismů a kyslíku

Čistírna odpadních vod Buduje se ve městech i ve vesnicích V závodech – papírny, hutě, cukrovary,… Ve více znečištěných vodách probíhá samočištění velmi obtížně a pomalu, proto se budují ČOV

Princip ČOV Usazování – odstranění větších nečistot Filtrace Chemické čištění – působením chemických látek Biologické čištění – použitím kyslíku a mikroorganismů

Vedlejší produkty čištění Kaly – používají se jako hnojivo v zemědělství Plynné produkty – se spalují a používají k ohřívání vody v čistících nádržích

Zdroje Úvod do obecné a anorganické chemie, Josef Mach, Irena Plucková, Jiří Šibor, nakladatelství Nová škola Základy chemie I, Pavel Beneš, Václav Pumpr, Jiří Banýr, nakladatelství SPN Chemie, Jiří Škoda, Pavel Doulík, nakladatelství Fraus kanalizace.aspx