Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, 739 01 Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Voda a vzduch = základ života
HYDROSFÉRA - Vodní obal.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
17.1 Rozmanitost přírody – ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Součásti neživé přírody
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_32_INOVACE_
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
VY_52_INOVACE_Atmosféra a hydrosféra- kontrolní otázky
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: , 3.třída Vyučovací předmět: Prvouka Vzdělávací oblast: Rozmanitost přírody Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_Prv II. Neživá příroda-voda

ZŠ a MŠ Baška př. org Baška 137 Práce zpracovaná v rámci projektu:

Modrá planeta Naší planetě se říká modrá, protože je z větší části pokryta vodou.

Kde všude je voda? Nejvíce vody se nachází v oceánech a mořích. Je to voda slaná a pro člověka nepoživatelná.

Sladká voda V přehradách, rybnících, jezerech, řekách a potocích je voda, která se v úpravnách vody přeměňuje na pitnou. Je to voda sladká

Podzemní voda Podzemní voda zahrnuje všechnu vodu, která se nachází pod zemským povrchem. Využívá se často jako zdroj vody.

Další podoby vody v přírodě:  déšť  vodní pára  sníh  kroupy  led  jinovatka  rosa Také těla živočichů a rostlin obsahují vodu. Voda je v přírodě téměř všude.

Koloběh vody v přírodě voda z půdy voda z vodních ploch voda z těl rostlin voda z hladin moří a oceánů Slunce dodává energii potřebnou k odpařování. Voda se ve výškách ochlazuje a vrací zpět na zem.

Dešťová voda proniká ke kořenům rostlin nebo do spodních vod. Voda na povrchu odteče do řek a pak do moří a oceánů. Voda z tajícího sněhu a ledovců se také vrací do moří a oceánů. Voda se odpařuje, mění se ve vodní páru a stoupá vzhůru. Ve větších výškách se pára ochlazuje a v podobě deště, sněhu nebo ledových krup se vrací zpět na zem.

Čističky odpadních vod Jsou určeny k čištění odpadních vod splaškových, případně jiných odpadních vod podobného charakteru.

Zdroje informací: Prvouka 3,učebnice pro 3.ročník základní školy. Brno : Nová škola, Neživá příroda, s. 75. PRVOUKA 3. Brno : Nová škola, neživá příroda, s [online] [cit ]. Čističky odpadních vod. Dostupné z WWW: Název:Wonga wetlands sewage plant,autor:Fir0002,licence:WikimediaCommons,dostupný z : Název:Whole world - land and oceans 12000,autor:NASA/Goddard Space Flight Center, licence:WikimediaCommons, dostupné z: Název:Orlik-prehradni hraz,autor:Honza Groh,licence:WikimediaCommons,dostupné z: Název:North Sea 01 ubt,autor:Tomasz Sienicki,licence:Creative Commons,dostupné z: [online] [cit ]. Aquifer Source of Pure Water. Dostupné z WWW:.dostupné z: