Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Osobnost manažera a styly řízení
Řídící struktury v organizaci
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Prosperita organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podniková Ekonomika Základní pojmy managementu manažerské funkce
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MANAGEMENT - Pojetí managementu
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Management.
Personální plán pro podnikatelský plán
Management bk 505, bp 505.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Management a řízení hotelu
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Profil a osobnost manažera
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podniková Ekonomika Základy managementu, manažerské funkce
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 622 Klíčová slova: Manager, vlastnosti a dovednosti managera, managerské role. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma Manager a jeho profese.

Manager a jeho profese

Manager je profese nebo profesionální řídící pracovník (vedoucí pracovník) na určitém stupni podnikové hierarchie, zodpovídá za dosahování vytčených cílů jemu svěřených organizačních jednotek. Specifický pracovník odlišující se od zaměstnance výší platu, odpovědností, pravomocemi, zaměstnanec podniku odlišující se od zaměstnance specifickým a viditelným způsobem.

Vznik profese manager 1. Vlastník (podnikatel) 2. Vydělení profese zaměstnance (vlastník – zaměstnanec) Henry Ford, Tomáš Baťa, aj.– řídily své podniky autokratickým způsobem – stářím či nemocí jejich výkonnost klesala a podnik se dostával do obtíží. Museli tedy volit jinou cestu pro řízení svého podniku.

Vznik profese manager 3. Vydělení profese manager a postupná diferenciace do jednotlivých úrovní. vlastník – manažer – zaměstnanec, úrovně managementu – TOP, střední, 1. linie – hierarchická struktura. 4. Samosprávná firma, účast (participace) na rozhodování, zisku, vlastnictví.

Profil managera tvůrčí myšlení a intelektuální schopnosti, speciální organizátorské a řídící dovednosti a schopnosti, tvůrčí motivace, pro inovační postoje, odolnost vůči psychické zátěži, dobrá tělesná a duševní kondice, pozitivní myšlení, komunikační a výrazové dovednosti, schopnost sociální interakce, metodická připravenost pro řízení, úroveň řídícího stylu, morální vlastnosti, image – vnější prezentace, jistota, odvaha, rozhodnost, gestikulace atd.

Vrozené předpoklady managera inteligence, potřeba řídit, potřeba moci (potřeba ovládat lidi), schopnost empatie, temperament, představivost, fantazie, invence, tvořivost, komunikativnost atd.

Získané předpoklady managera znalosti získané studiem, ekonomická teorie, podnikatelské znalosti, sociálně – psychologické znalosti atd. zkušenosti získané praxí, zvládání mezilidských vztahů, zvládání emocí, efektivnější komunikace, lepší plánování atd., dobrá duševní a psychická odolnost atd.

Ideální manager Za ideálního managera je považován ten, který je schopen: Minimalizovat náklady, Mít možnost rozhodovat, Vyhledávat nejvhodnější oblasti podnikání, Musí být schopen rozhodovat a řídit, Musí chtít řídit.

Obecné cíle managerů v managementu tvorba hodnot pro společnost – zákazníky, dosahování vysoké produktivity, úspěch na trhu – udržení si zákazníků, dosahování trvalé prosperity, tvorba zisku, nadhodnoty (přidané hodnoty produkce).

Manageři vykonávají v podniku tyto funkce základní funkce plánování organizování operativní řízení (realizace) kontrola průběžné funkce rozhodování koordinování regulování vedení lidí, motivování Komunikování zabezpečovací funkce zabezpečení informacemi zabezpečení personální zabezpečení prostředky

Managerská role

Managerské role 1. Interpersonální role Představitel - reprezentant prezentace podniku (obědy, schůzky, sympozia) Vedoucí odpovědnost za chod podniku, vyrovnání se s úkoly. Spojovatel - koordinátor vyjednávání s lidmi mimo podnik (odběratelé, dodavatelé)

2. Informační role Pozorovatel - monitor shromažďování a vyhodnocování informací o podniku, výrobcích. Šiřitel - rozsévač rozděluje těžko nedostupné informace svým podřízeným Mluvčí zajištění informovanosti nadřízených a externího prostředí

Managerské role 3. Rozhodovací role Podnikatel iniciování změn v podniku, uvádění nových myšlenek v život Řešitel - zachránce snaží se dostat vzniklou situaci pod kontrolu (bankrot, nebezpečí, pohroma) Distributor zdrojů - Alokátor rozhoduje jak využít či použít omezené finance či čas Vyjednavač hledá přijatelný kompromis mezi jednotlivými skupinami v podniku (podnik x odbory ; podnik x státní správa)

Kontrolní otázky Popište vznik profese managera. Jaký je rozdíl mezi vrozenými a získanými dovednostmi managera? Jaké funkce vykonává manager v podniku?

Použitá Literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN