Metodická schůzka RŠPP – VIP II 10.2.2011 Dr. Anna Kucharská, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Rozvoj a metodická podpora poradenských služeb RAMPS - VIP III
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Školní poradenské pracoviště
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců -
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Hotel ATRIUM Otrokovice 25. června 2014 Projekt „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“, reg: č.: CZ.1.07/1.1.00/ , je.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Rozvoj a metodická podpora Poradenských služeb RAMPS VIP.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Tisková konference
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.

Z formulářů aktivit metodiků speciálních pedagogů prosinec a leden Metodická podpora pro MZ 7, komunikace pro MZ, kontrola, případně někdy i v aktivní podobě ze strany metodiků Práce se třídami a jejich podpora, metodické vedení práce se třídami,kyberšikana Metodická podpora nově zapojeným specialistům Setkávání skupin (metodiky – specialisti) Slabé a silné stránky ŠPP, řešením problémových míst ŠPP Integrace, práce se žáky s SVP, ZP či SZ, identifikace MP žáka, AS Vzdělávání pro ŠSP, vhodná literatura, pomůcky Předčasný nástup do školy, zápisy do 1.tř., screeningy Práce s asistenty Logopedická péče Vzdělávání žáků – cizinců, minoritní skupiny ve škole Jak zvládnout všechny stanovené úkoly Co po ukončení projektu? Řešení aktuálních problémů (odchod specialistů, změny na školách aj.)

Metodická zpráva č. 7 Metodiky (A 14 x) Příklady dobré praxe (42x) Metodická zpráva začínající (C, 10x) Sebráno 66 metodických zpráv ze škol s metodiky Průměrně délka textu 3 -5 strany / 1 školu Minimální délka 1 strany / 1 školu Maximální délka 15 stran / 1 školu 16 A či B – pro propracování či doplnění možno publikovat 3-4 materiály jen drobné úpravy, vhodné k publikování

Témata metodik

Obecná témata metodik Obecná témata metodik – týkala se školy obecně, vzdělávání, poradenství na škole, práce s učiteli a rodiči Prevence rizik ve vzdělávání (2x) Nejobtížnější typy poradenské práce na škole Práce s rodiči – participace rodičů na intervenci v komunitním systému, dobrá praxe práce s rodiči v prostředí školy Práce s učiteli – jedna dobrá praxe – vzdělávání v oblasti rizikového chování Zápis do 1.třídy – nové formy (2x) Třídní schůzky – nové formy Smlouva mezi problémovým žákem, školou a rodinou

Témata zaměřená na školní úspěšnost Předškolní věk: Stimulační skupiny Intervenční či rozvojové programy (2x) Diagnostika předškoláka Školní věk: Programy prevence počátečního školního selhávání (3x) Prevence SPU – rozvojové programy, zaměřené na dílčí oblasti nápravy (např. čtení 4x, psaní 1x), logopedie (1x) Programy pro rozvoj v Čj ( Vietnamci, dílčí gramická témata) Kazuistiky integrace (2x) Vzdělávání a následná péče žáků se SVP, patronský program u žáků se SVP Péče o žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (2x) Muzikoterapie Dobrá praxe s FIE Stimulační program u DMO

Témata zaměřená na rizikové jednání Řešení šikany, včetně programu pro žáky s LMP (3x) Práce se třídou, včetně Skrytého vrstevnického programu (3x) Minimální plán prevence, prevenci rizikového chování (2x) Výchovný rozhovor se žáky Televizní okruh jako prostředek prevence Umím se bránit

Začínající (n=10) Spolupráce a komunikace s ředitelem: Vynikající, dobrá, formální, neformální Pravidelná i nepravidelná (1x týdně, 14 dní, měsíc) Intenzivnější před zahájením působení na škola a v době začátků účasti v projektu Přímá i zprostředkovaná (přes zástupce, přes vedoucí ŠPP, přes VP) Individuální i „systémová“ (účast na ped. radě, schůze učitelů, schůze ŠPP, řešení problémů) Formy: osobní, mailové, telefonické… ŠPP a školní řád Je zakomponován jen obecně (např. přes GS) Je zakomponován, s konkrétními specifiky Je součástí ŠVP Doplněn v plánu pro daný školní rok včetně konkrétních úkolů či aktivit Připravujeme směrnici pro ŠPP

Začínající (n=10) Nejnáročnější poradenské služby Nelze specifikovat Začít něco nového, co nemá ve škole tradici či oporu Vybudovat si postavení ve škole, respekt, důvěru Řešení náhlých situací, na které se nemohu připravit, dopředu si naplánovat Diagnostika, diagnostika SPU Práce s učiteli Práce s rodiči (romští rodiče, nerealistické vidění rodiče, ŠSP má vše zařídit…) Práce se třídou, šikana Práce s dětmi s ADD, výchovnými obtížemi, agresivními

Těšíme se na spolupráci!