 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
X EXEL.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Informační technologie 2 Informační technologie Jarní semestr 2005.
Školení počítače Excel
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – editace ( formát ) buněk
Tabulkový procesor (spreadsheet) program zpracovávající tabulku informací umožňuje zapisovat čísla a krátké texty do tabulek a pak tyto zapsané údaje zpracovat.
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Tabulkový program MS Office Excel , SB 305, – h
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Excel – editace a formát tabulky Ing. Bohumil Bareš.
Práce s tabulkami.
2.0 TABULKOVÝ PROCESOR MICROSOFT EXCEL
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Tabulky v Microsoft Excel Vypracovala: Mgr. Drahoslava Drábková Dne: ICT2/1/3/15.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Je to soubor programů, určených nejen pro práci v kanceláři.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
MS EXCEL Charakteristika
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Tabulkový procesor Operace s řádky a sloupci, filtry – výběrová kriteria Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Digitální učební materiál
Název: Tabulka ve Wordu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_09
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
Inf Tabulkový procesor
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace  Výpočty neprobíhají s konkrétními čísly, ale s odkazy (adresami) na buňky, ve kterých se tato čísla nachází  Dále v něm lze zpracovávat protokoly, skládat data do úpravných forem, dokáže spočítat výsledky, součty, průměry, kreslí grafy

 jeden z prvních tabulkových procesorů (ang. spreadsheet) vytvořil student Harvardské university R. Birklin při studiu finančního plánování, aby nemusel přepočítávat data rozsáhlých tabulek

 Buňka – je prostor-obdélník, který vznikne protnutím vnějších čar sloupce a řádku, každá má svoji adresu, která je složena z písmene sloupce a čísla řádku, ve kterém se právě nachází  Sloupec – množství buněk ve svislé poloze pod sebou  Řádek – množství buněk ve vodorovné poloze za sebou  List – samostatná část, která obsahuje mnoho sloupců a řádků, každý soubor může mít libovolný počet listů  Sešit – soubor vytvořený a uložený v programu, který se skládá z jednotlivých listů

 V případě, že chceme změnit text v buňce, můžeme využít Řádku vzorců.  Popřípadě se lze dvojklikem dostat do buňky a upravit text přímo přes buňku.  V případě označení buňky a psaní nového textu se automaticky předchozí smaže.

 V případě delšího textu, než je šířka buňky dojde ke schování textu za sousední buňku.  V tomto případě je potřeba buňku zvětšit – roztáhnout.

 Pomocí levého tlačítka a tažením myší.  Označené buňky jsou začerněné, s výjimkou první rohové buňky (i když je tato buňka bílá, je také označená a při změně parametrů se mění i ona)

 Využívá se stejných nástrojů jako ve Wordu.

 Označte tabulku a najeďte kurzorem na okraj označené části.  Zde uchopte tabulku a přesuňte na nové místo.

 Řádek označíme klepnutím na číselnou souřadnici po levé straně okna.  Sloupec označíme klepnutím na písmenko v horní části okna.  Lze označovat více řádků/sloupců najednou.

 Vložíme tak, že klepneme do nějaké buňky a použijeme příkaz Vložit > Řádek.  Řádek se vloží nad označenou buňku.  Vkládání sloupců je totožné, akorát použijeme příkaz Vložit > Sloupec.

 Vyberte řádek nebo sloupec a v nabídce Úpravy vyberte příkaz Odstranit.

 Výhodou programu je zpracování dat.  Následně zadáme data do buněk.  Poté vybereme funkci, kterou chceme aplikovat a následně vybereme oblast, na které chceme danou funkci aplikovat.

 Nejčastěji používaná funkce.  Má svoji ikonu nazvanou Suma.  Výsledek součtu se vloží do buňky, které jsme přiřadili funkci Suma.  Pro potvrzení oblasti hodnot stačí stisknout Enter.

 Práce je obdobná jako u součtu.  Nejdříve klikneme do buňky, kde chceme mít výsledek.  Následně využijeme nabídku Vložit > Funkce a zvolíme Průměr.  Následně potvrdíme oblast dat, kterou chceme zahrnout do výpočtu a potvrdíme Entrem.

 Opět vložíme přes nabídku Vložit > Graf.  Druhá možnost je použít průvodce grafem v panelu nástrojů.  Po označení celé tabulky i s názvy sloupců a řádků použijeme daný příkaz.  Následně se řídíme podle průvodce (výběr typu grafu, pojmenování grafu, řádků, sloupců…)

 Kopírování v jednom sloupci je nejrychlejší přetažením za roh horní buňky.  Kopírování funguje i jako v jiných programech přes Ctrl+C a vkládání Ctrl+V.

 Výhoda této funkce je například při tvorbě číslovaných seznamů, či jiných přednastavených slov (po – ne, leden – prosinec).  Zapíšeme první znak a následně pomocí roztažení vytvoříme čísel- nou řadu.

 V případě zapsání data může po Enteru sám program přeformátovat danou buňku do předem nastaveného formátu – buňce je přiřazen jiný formát, než s jakým počítáme.  Kdykoliv lze tento formát změnit na obecný v záložce číslo.

 Buňky, které chceme formátovat musíme označit.  Následně využijeme příkaz Formát > Buňky.

 Před tiskem využijeme příkazu Soubor > Náhled – dozvíme se, jak bude náš výtvor vypadat na stránce.  Další nastavení umožňuje Soubor > Vzhled stránky.  Zde lze posouvat okraje, centrovat tabulky na stránce, záhlaví a zápatí a další.