Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika přírodopisu 2
Advertisements

Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
DIDAKTIKA FYZIKY Václav Piskač
Pedagogická psychologie
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Didaktika přírodopisu 2
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výklad jako jedna z metod výuky
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Logistika a Supply Chain Management
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Didaktika přírodopisu 2 Přednáška Úvodní informace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Pedagogická psychologie
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Didaktika přírodopisu 2
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Gymnasium Jižní Město Praha
Myšlenková mapa Zařízení prodejny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Didaktika přírodopisu 2 7. seminář Konstrukce didaktického testu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Téma: Slepá mapa – státy Evropy Číslo projektu: 02
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Tereza Bížová Představení se.
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Didaktika přírodopisu
UA104 – Didaktika informatiky I
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU

Zápočet Výstupem ze semináře a podmínkou zápočtu je Receptář začínajícího učitele Tvoří jej samostatně vypracované úkoly: 1) Zhodnocení přírodopisné učebnice 2) Baterie učebních úloh na konkrétní hodinu přírodopisu 3) Typologie testových položek s příklady 4) Pracovní list pro hodinu přírodopisu (s řešením) 5) Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) 6) Návrh aktivizační metody použitelné při výuce přírodopisu na ZŠ

…. na základě vlastností určit vybrané aktivizující metody …. navrhnout úlohy pro použití konkrétní aktivizující metody v hodině přírodopisu Po absolvování semináře bude student schopen….

Zadání úkolu do receptáře  zvolte si libovolnou hodinu přírodopisu  Na základě výukových cílů vyberete aktivizující metodu, kterou v hodině použijete  Rozpracujte návrh pro použití této aktivizující metody v hodině přírodopisu  Součástí návrhu je: název metody stručný popis principu a použití metody návrh úloh pro realizaci metody

Literatura na toto téma…  MAŇÁK,Josef a ŠVEC, Vlastimil: Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 220 s.  SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009, 149 s.