Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Zápočet Výstupem ze semináře a podmínkou zápočtu je Receptář začínajícího učitele Tvoří jej samostatně vypracované úkoly: 1) Zhodnocení přírodopisné učebnice 2) Baterie učebních úloh na konkrétní hodinu přírodopisu 3) Typologie testových položek s příklady 4) Pracovní list pro hodinu přírodopisu (s řešením) 5) Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) 6) Návrh aktivizační metody použitelné při výuce přírodopisu na ZŠ
…. na základě vlastností určit vybrané aktivizující metody …. navrhnout úlohy pro použití konkrétní aktivizující metody v hodině přírodopisu Po absolvování semináře bude student schopen….
Zadání úkolu do receptáře zvolte si libovolnou hodinu přírodopisu Na základě výukových cílů vyberete aktivizující metodu, kterou v hodině použijete Rozpracujte návrh pro použití této aktivizující metody v hodině přírodopisu Součástí návrhu je: název metody stručný popis principu a použití metody návrh úloh pro realizaci metody
Literatura na toto téma… MAŇÁK,Josef a ŠVEC, Vlastimil: Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 220 s. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009, 149 s.