DIDAKTIKA ZÁKLADNEJ A REKREAČNEJ TELESNEJ VÝCHOVY sylaby predmetu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika školní tělesné výchovy
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Požadavky k získání známky
Vědy o sportu (Sport sciencis)
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Bp 2316 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
dotazníkové šetření na vysokých školách
Základní infomace: Počet přednášek a seminářů 11
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Západočeská univerzita v Plzni
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Pedagogická komunikace
Vědy o sportu (Sport sciencis)
Argumentace (logické aspekty), argumentace v právu: přednáška č. 11
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Organizační formy práce v tělesné výchově
jen pro vnitřní potřebu
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Pedagogické disciplíny
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
4. Pedagogika sportu v systému věd
Seminář ke speciální pedagogice 1
Teorie rekreace a výchovy v přírodě
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Zdenko Reguli Lucie Mlejnková
ANTROPOMOTORIKA.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
3. Vznik a vývoj pedagogiky sportu
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Základná škola v Raslaviciach
Tréningová jednotka SEPTIMA
Imricha Karvaša Bratislava
Plánovanie a príprava hodiny
Plán inšpekčnej činnosti v zš v šk. roku 2011/2012
CIELE VYUČOVACIEHO PROCESU
DIDAKTIKA ODBORNÉHO VÝCVIKU Vyučujúci: PaedDr. Ján STEBILA, PhD.
AUTOEVALVÁCIA V PRAXI DOTAZNÍK AKO NÁSTROJ AUTOEVALVÁCIE V PODMIENKACH ZŠ PANKÚCHOVA 4 DOMÉNA: Procesy na úrovni triedy OBLASŤ: Kvalita učenia.
Inovácia obsahu a metód vzdelávania na ZŠ P.O. Hviezdoslava
Studijní obory Speciální edukace bezpečnostních složek Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek.
Transkript prezentace:

DIDAKTIKA ZÁKLADNEJ A REKREAČNEJ TELESNEJ VÝCHOVY sylaby predmetu - prednášky

1. Základné pojmy v ŠaR terminológia, názvoslovie telesných cvičení 2. Úvod do Didaktiky športu a rekreácie 3. Obsah rekreačnej TV a prehľad jeho základných foriem

5. Štruktúra TVP v rekreačnom športe 4. Telovýchovný proces, druhy TVP 5. Štruktúra TVP v rekreačnom športe 6. Organizačné formy a organizačné formy práce v RTV 7. Tvorba a manažovanie cvičebnej jednotky

8. Vyučovacie spôsoby, zásady, 9. Didaktické postupy a metódy v rekreačnej TV 10. Metódy sledovania a hodnotenia účinnosti telovýchovného procesu

11. Zameranie TVP v RTVŠ z hľadiska vývojových a vekových osobitostí mládeže a dospelých 12. Základy tvorby pohybového programu, pohybové režimy 13. Tvorba pohybovej skladby

Odporúčaná literatúra KOLEKTÍV: Šport a rekreácia. Košice, 2013. NEMČEK D. a kol.: Tvorba a manažovanie cvičebnej jednotky. Bratislava: 2008. HRČKA, J.: Fitness podnikateľa a manažéra. Bratislava: 1999. DRDÁCKÁ,B.: Didaktika základní a rekreační tělesné výchovy – pohybové rekreace. Praha:1983.

HRČKA. J. - DRDÁCKÁ,B. : Rekreačná telesná výchova a šport HRČKA. J.- DRDÁCKÁ,B.: Rekreačná telesná výchova a šport. Bratislava: 1992. LABUDOVÁ, J. a kol.: Teória športu pre všetkých. Bratislava: 2012. JUNGER, J.: Didaktika športu pre všetkých. Košice, 1991. LIBA, J.: Didaktika telesnej a športovej výchovy žiakov mladšieho školského veku. Prešov: 1996. s. ŽIGA, L. Didaktika školskej TV pre I. stupeň ZŠ. Prešov: 1993.

BELEJ, M.: Motorické učenie. Prešov: 2001. COOPER, K.H.: Aerobický program pre aktívne zdravie. Bratislava: 1986. ČELIKOVSKÝ, S.: Antropomotorika pro studujíci TV. Praha: 1984. DANĚK, K. – TEPLÝ, Z.: Neodpočívejte v pokoji aneb umění rekreace. Praha: 1974. DOVALIL, J.: Pohybové schopnosti a jejich rozvoj ve sportovním tréninku. Praha: 1986.

HRČKA, J. et al.: Základy športovej edukológie CHOUTKA, M. – DOVALIL, J.: Sportovní trénink. Praha: 1991. CHROMÍK M. et al.: Didaktika telesnej výchovy. Bratislava: 1993. KOLEKTÍV: Didaktika školskej TV. Bratislava: 2001, SÝKORA,F.: Didaktika telesnej výchovy. Bratislava:1983. (1993) SÝKORA, F.: Telesná výchova a šport. Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: 1995.

LABUDOVÁ, J. : Teória a didaktika telesnej výchovy oslabených LABUDOVÁ, J.: Teória a didaktika telesnej výchovy oslabených. Bratislava: 1985. LABUDOVÁ, J. – THURZOVÁ, E.: Teória a didaktika zdravotnej telesnej výchovy. Bratislava: 1992. NÁKONEČNÝ, M.: Psychologie osobnosti. Praha: 1997 NÁKONEČNÝ, M.: Základy obecní psychologie. Praha: 1998.

PETLÁK, E.: Pedagogicko-didaktická práca učiteľa. Bratislava: 2000. PLÍVA, M et al.: Didaktika tělesné výchovy. Praha: 1991. RYCHTECKÝ, A. – FIALOVÁ, L.: Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: 1998. SKALKOVÁ,J.: Obecná didaktika. Praha, 1993. SKALKOVÁ, J. et al.: Úvod do metodologie a metod výskumu. Praha: 1983.

STARŠÍ, J. et al.: Didaktika TV pre 1.stupeň ZŠ. Bratislava: 1992. ŠVEC,Š.: Metodológia vied o výchove. Bratislava: 1998. VILÍMOVÁ,V.: Didaktika tělesné výchovy, Brno, 2002. s. 103 s. ISBN 80-7315-033-6.