Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Strategie.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Zavádění nového produktu na trh
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Marketingové nástroje
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Plánování Marketingový plán.
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Marketingové nástroje
CENA.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Prodeji produktu nebo služby
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Analýzy a strategie Analýzy

Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení

Základní firemní cíle; S-W Soulad  Akcionáři  Pracovníci  Dodavatelé  Zákazníci  Veřejnost

Sociální kompetence; S-W Motivace Kooperace Výběr pracovníků Vzdělávání Delegování Řízení pomocí cílů

Marketingové faktory; S-W, O-T Produktový mix Efektivita cenových strategií Účinnost distribuce, dostupnost Propagační mix a jeho účinnost Publicita Image u veřejnosti

Faktory související se zákazníky; S-W, O-T Celkové množství zákazníků Vývoj trhu, schopnost reakce na něj Kvalita a reklamace Sezónnost Segmentace Složení zákazníků (homogennost nebo různorodost) Procento zákazníků přicházejících opakovaně Procento zákazníků využívajících ziskové služby Atraktivita pro komerční (firemní) zákazníky Atraktivita pro zahraniční trhy Využívání věrnostních programů

Organizační faktory; S-W Vhodná organizačně právní forma Počet úrovní řízení Dělba práce a pracovní klima Úroveň, předvídavost a schopnosti managementu Nadšení pro věc a věrnost u zaměstnanců Odborné i individuální předpoklady všech pracovníků Styl řízení a prostředí, které podporují nové nápady, inovace Odpovědnost vyplývající ze služby veřejnosti Zákaznická orientace managementu i řadových pracovníků Flexibilita, přizpůsobivost a podnikatelské schopnosti (v rámci možností i u neziskové organizace)

Informační systém; S-W Dostupnost informací Odpovídající technologie Kontrolní systém

Finanční faktory; S-W Finanční stabilita Dostupnost kapitálu Cash flow Náklady Příjmy Zisky Státní dotace Dotace z místních zdrojů Dostupnost a čerpání fondů a grantů (domácích i z EU)

Faktory související s nabídkou, její šíří a úrovní; S-W, O-T Význam a úroveň hlavních produktů Vnímání značky Vyváženost nabídky jako celku Sortiment a výrobní řady Partnerství a kooperace Životní cyklus produktů Zavádění nových produktů Množství a úroveň doprovodných služeb Celková pověst firmy

Vnější analýza O-T Hospodářský vývoj Vládní resp. regionální politika (Daně, úvěry, protekcionismus, cla…) Legislativa (lidské zdroje) Společenské faktory (móda, volný čas…) Technologie Ekologie Konkurence (i potenciální) Dodavatelé a zdroje (dostupnost, ceny, počet) Vývoj poptávky

Příležitosti a ohrožení Ideální aktivity P o Spekulativní aktivity PO Vyzrálé aktivity po Znepokojivé aktivity p O

Strategie

Definování cílů Čeho chce dosáhnout? Jaké to bude mít vedlejší důsledky? Existují pro tyto cíle nějaká měřítka? Jak je měřit? Jsou cíle realistické a dosažitelné? Odpovídají cíle zdrojům dostupným organizaci (finančním i hmotným – fondy, prostory)? Dokáže to instituce efektivněji než jiné organizace? Čím se bude odlišovat od nabídky svých konkurentů?

Základní trojúhelník hodnot Image Produkt (nabídka) Publikum (poptávka)

Portfoliové modely BCG  Boston Consulting Group GE  General Electric

Výhody a nevýhody portfoliových modelů Výhody Strategické myšlení Plánování Ekonomické vlivy Vazba na řízení SBU Eliminace slabých Posílení dobrých Rozhodování Nevýhody Používat obezřetně Citlivé na hodnocení Citlivé na váhu vlivů Přílišný důraz na růst trhu a prodeje Postavení v matici Kompromisy Neukazuje souvislosti Riskantní

Strategické plánování Ansoffova matice produkt – trh Intenzívní růst  Strategie penetrace trhu  Strategie rozvoje nebo posílení trhu  Strategie rozvoje produktu Integrační růst  Zpětná integrace  Integrace vpřed  Horizontální integrace Diverzifikační růst  Koncentrická diversifikace  Horizontální diversifikace  Konglomerativní diversifikace

Strategie Nákladová priorita Diferenciace Ohnisko soustředění Trading up, trading down ABC

Je důležitější dělat správné věci než dělat věci správně. Peter Drucker

Úkolem marketingu není určovat strategické cíle firmy. Marketing je prostředníkem mezi firmou a veřejností, jedním z nástrojů, který pomůže k dosažení některých ze strategických cílů.

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Mkt_3_Strategie Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2010