Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_01_VEŘEJNÝ.
Advertisements

Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Aktualizace Rámcové strategie rozvoje města Chomutov Výsledky dotazníkové šetření.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
1 R ozpočet města Police nad Metují na rok Rozpočet 2014 Rozpočet je navrhován jako schodkový s celkovými příjmy a výdaji ve výši tis.Kč.
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Desatero problémů Chrudimi otevřena 1. etapa obchvatu doprava rozdělena Pce - Žďár i Pce - Vysové Mýto po obchvatu vybudování okružní křižovatky.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Sekce pro školy a neziskovky Gabriela Kaločová
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zpráva o kriminalitě na území hlavního města Prahy za rok 2011.
Výsledky dotazníkového průzkumu Průzkum názorů obyvatel v obci Křoví proběhl v září 2008 v rámci shromažďování podkladů pro tvorbu Strategického plánu.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Jsou venkovské školy horší než městské?
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategický plán obce Herink
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Úřad práce České republiky
Centrum společných služeb
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Společné a koordinované politiky EU
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
Rozpočet města Police nad Metují na rok 2017
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Praktické rady pro účast v Ceně hejtmana
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Organizace Oldcastle Area Development
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Přehled nejdůležitějších novinek
Dostupné bydlení v Hradci Králové jako nástroj sociální práce vedoucí k sociální změně PhDr. Marek Šimůnek, MBA Magistrát města Hradec Králové ANNO,
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měření škodlivin v ovzduší a osvětová kampaň na ochranu ovzduší ve vybraných lokalitách Zlínského kraje.
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Hledáme klíč k právům dětí
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Rozpočet a plány na rok 2019 Město Vimperk.
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Klíčové aktivity projektu
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Programy na podporu bydlení
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Transkript prezentace:

Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2009

Dotazníkové šetření mezi občany města Kladna (9/2009) – stručný souhrn Dotazníkové šetření týkající se spokojenosti občanů s místním společenstvím a bezpečností bylo realizováno v období měsíců května až září Rozhodnutí o provedení tohoto šetření, bylo učiněno vedením města Kladna z důvodu opětovného zjištění názoru obyvatel na otázky spojené s všeobecnou spokojeností a úrovní života ve městě. Tato část dotazníku byla obdobná jako v roce 2008, pro možnost porovnání vývoje názoru obyvatel města. Druhá část dotazníku, zaměřená na bezpečnost, byla realizována z důvodu zjištění statistických dat v rámci Programu prevence kriminality, který je dlouhodobě realizován z rozpočtu Statutárního města Kladna a dotačních prostředků Ministerstva vnitra ČR. Samotné dotazování bylo provedeno tazateli, kteří byli převážně z řad studentů Gymnázia Kladno, kterým byly předány seznamy náhodně vytipovaných občanů města z registru obyvatel, vedeného Magistrátem města Kladna. Celkový počet respondentů byl stanoven na 1 400, přičemž záměrem bylo získání dat od 1% obyvatel, tedy od 700 občanů. Výběr respondentů byl proveden dle jednotlivých městských částí a ulic v poměru k počtu obyvatel. Tazatelé provedli rozhovor s celkem 508 občany města Kladna. Nedodržení zamýšleného počtu respondentů bylo ovlivněno především neochotou obyvatel ke spolupráci. Ač byla akce opakovaně avizována v měsíčníku Kladno 2009, na webu města a tiskovými zprávami, byla část občanů překvapena oslovením a nedůvěra ke sdělování odpovědí poznamenala celkovou výtěžnost získaných dat.

Úvod dotazníku byl věnován statistickým datům o osobách respondentů, následovaly dotazy u nichž bylo nutné určit skóre spokojenosti, či nespokojenosti s obecnou úrovní školství, zdravotnictví, dopravy, sociálních služeb a místního plánování, atd… Závěr této části byl věnován podnětům občanů pro zlepšení života ve města Kladně. Druhá část, zaměřená na bezpečnost, byla směrována především na dotazy zaměřené na pocity bezpečí, městský kamerový dohlížecí systém a závěr byl opět věnován námětům občanů na řešení problémů z jejich okolí bydliště. Mezi hlavní indikátory spokojenosti občanů s městem, kde žijí a pracují, patří ukazatel podílu spokojených a nespokojených občanů. Spokojených (velmi, mírně) občanů je ve městě Kladně 81% obyvatel města. Již tento ukazatel je v porovnání s výsledky loňského roku vyšší, loňská spokojenost (velmi, mírně) byla ve výši 74,3%. Průměrné ohodnocení spokojenosti občanů s městem, kde žijí a pracují na škále od 0 (nejméně spokojeni) do 10 (nejvíce spokojeni) bylo v loňském roce 6,53 oproti letošním výsledkům, kdy nejvíce respondentů hodnotilo svou spokojenost koeficientem 8. V části dotazníku, věnované oblasti bezpečnosti pociťuje 79% obyvatel pocit bezpečí či částečného bezpečí v místě bydliště, ač je zároveň požadavkem obyvatel další snižování kriminality, dohled nad veřejným pořádkem a dodržováním nočního klidu. K jednotlivým zjištěním následuje prezentace výsledků průzkumu.

Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím zastoupení pohlaví respondentů bylo v poměru 59% žen ku 41% mužů

věková struktura respondentů

rozdělení respondentů dle zaměstnání

rozdělení respondentů dle městských částí Kladno - městoKročehlavyRozdělovŠvermov a Dubí

úroveň spokojenosti na bodové stupnici (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6, spokojenost s obcí, jako s místem, kde žijeme a pracujeme 23,8%

spokojenost s mezilidskými vztahy (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost s možnostmi trávení volného času (sport, záliby, koníčky, aj.) (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6 18,5% Ø 6,7 19,5%

spokojenost se základními veřejnými službami (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost se základními veřejnými službami z toho se zdravotními službami (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6,5 21,6%20,6% Ø 6,7

spokojenost se základními veřejnými službami z toho se sociálními službami (např. pečovatelská služba, domovy důchodců) (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost se základními veřejnými službami z toho s mateřskými a základními školami (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6 20,1% Ø 7 26,9%

spokojenost se základními veřejnými službami z toho se středními a vysokými školami (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost se základními veřejnými službami z toho s veřejnou městskou dopravou (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6,5 19,1% Ø 5,8 17,9%

spokojenost se základními veřejnými službami z toho s prací kladenské radnice (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost se základními veřejnými službami z toho s čistotou a pořádkem (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 6,5 18,3% Ø 5,7 16,6%

spokojenost se základními veřejnými službami z toho s oblastí bezpečnosti občanů a kriminality (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost s kvalitou okolního životního prostředí (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 5,4 21,9% Ø 6,1 17,4%

spokojenost s možnostmi získání dobrého zaměstnání, pracovními příležitostmi (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) spokojenost s možnostmi účastnit se místního plánování, rozhodování či kulatých stolů (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 4,5 24% Ø 4,3 24,8%

hodnocení oblastí dle osobní důležitosti respondentů mezilidské vztahy (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) možnost uplatnění zájmů a zálib (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

základní veřejné služby (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) kvalita okolního životního prostředí (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

možnost zaměstnání (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) možnost účasti na místním plánování (např. územní plán, místní Agenda 21) (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

souhlasíte s tím, aby nájemníci v městských bytech byli dotováni z daňových příjmů města na úkor oprav chodníků, komunikací, údržby zeleně, úklidu města, apod. přístup k internetu anone

hodnocení kvality služeb sportovních zařízení (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality služeb divadel a kin (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 7,9 24,4% 19,3% Ø 6,3

hodnocení kvality služeb muzeí a výstavních síní (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality služeb kulturních domů (10 kvalitní až 0 nekvalitní) ,2% Ø 5,5Ø 5,2 17,8%

hodnocení kvality služeb knihoven (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení dostupnosti základních služeb-praktických lékařů (10 dobré až 0 špatné) Ø 6,9 18,6% Ø 7,9 29,5%

hodnocení dostupnosti základních služeb-sociálních služeb (10 dobré až 0 špatné) hodnocení dostupnosti základních služeb- nemocnic (10 dobré až 0 špatné) Ø 6,3 Ø 7,7 27,7% 19,1%18,9%

hodnocení dostupnosti základních služeb- policie (10 dobré až 0 špatné) hodnocení dostupnosti základních služeb-škol (10 dobré až 0 špatné) Ø 6,5 17,9% Ø 7,9 27,2%

hodnocení dostupnosti základních služeb- veřejná doprava (10 dobré až 0 špatné) hodnocení kvality -veřejné parky, příměstské lesy, trávníky, apod. (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 7,5 23,2% Ø 6,9 22,3%

hodnocení kvality –odvoz odpadů a čištění ulic (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality –zastavěné prostory (zastavěné plochy, výstavba ve městě) (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 5,9Ø 5,4 16,3% 18,1%

hodnocení kvality –hlučnost v noci (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality ovzduší (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 6,1 18,3% Ø 6,2 16,2%

hodnocení kvality –hlučnost ve dne (10 kvalitní až 0 nekvalitní) vyjádření názoru na možnosti odborné rekvalifikace (10 dobré až 0 špatné) Ø 6 17,3% Ø 6,1 21,9%

vyjádření názoru na úroveň nezaměstnanosti ve městě (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na možnosti podpory nových podnikatelských záměrů (10 dobré až 0 špatné) ,8% Ø 5,6 Ø 4,5 20,3%

vyjádření názoru na spokojenost s investičními akcemi města (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na účelné a vyvážené užití příjmů obce (10 dobré až 0 špatné) Ø 5,4 25,7% Ø 5,4 27%

vyjádření názoru na možnost získat byt (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na dopravní spojení s Prahou (10 dobré až 0 špatné) ,1% Ø 8Ø 8 21,7% Ø 3,9

vyjádření názoru na nahrazení autobusové dopravy ekobusy (zemní plyn aj.) (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na výstavbu nových komunikací a rekonstrukce stávajících (10 dobré až 0 špatné) Ø 5 16,8% Ø 6,8 27,3%

hodnocení možností stát se členem místní nevládní organizace, zájmových organizací, spolků (10 vysoké až 0 nízké) hodnocení možností podílet se na místním plánovacím procesu (příprava územního plánu apod.) (10 vysoké až 0 nízké) Ø 3,9 22% Ø 4,3 24,8%

hodnocení možností podávat přímé žádosti/dotazy na místní úřad (10 vysoké až 0 nízké) hodnocení možností účasti v komunálních volbách/referendech (10 vysoké až 0 nízké) Ø 5,6 22,1% Ø 6,7 23,4%

Podněty občanů pro zlepšení života ve městě silnice, chodníky, parkoviště176 čistota, pořádek139 kultura, sport109 práce úřadů a policie105 parky,zeleň, trávníky, ovzduší76 autobusy, vlaky, rychlodráha71 zaměstnanost35 lepší zdravotní péče30 zrušení herny, hlučnost26 školy, školky25 nepřizpůsobiví občané24 domovy pro seniory,sociální služby20 bytová situace, oprava panel.domů16 více obchodů11 bezbariérovost8 drogy3 parky pro psy3

Oblast bezpečnosti, městského kamerového systému a prevence kriminality vyjádření pocitu bezpečí v místě bydliště

jak bezpečné je být přes den doma s nezamknutými dveřmi (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je nechat přes noc otevřené okno ((10 bezpečné až 0 nebezpečné)

jak bezpečné je chodit v noci po hlavních ulicích (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je chodit v noci po otevřených prostranstvích (10 bezpečné až 0 nebezpečné)

na jakou oblast kriminality ve městě Kladně by měla být zaměřena větší pozornost hospodář.kriminalita krádežekorupce násilná kriminalitamravnostní trestné činy drogyvraždyžádná

dostatečnost informování o plošném pokrytí městského kamerového dohlížecího systému, který provozuje Městská policie Kladno ano částečné nedostatečněnejsem ano informován

podporujete záměr rozšíření městského kamerového dohlížecího systému (dále jen MKDS) hodnotíte MKDS jako nástroj pro posílení bezpečnosti ve městě anone anone 47823

přejete si rozšířit MKDS do okolí Vašeho bydliště pokud se pohybujete v území monitorovaném MKDS, pociťujete vyšší pocit bezpečí anone anone

pro zajištění bezpečnosti v širším slova smyslu, považujete za vhodné informovat občany o hrozícím nebezpečí pomocí SMS zpráv vnímáte aktivity města realizované v oblasti Prevence kriminality anone anone

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – děti (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – dospívající (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – produktivní věk (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – senioři (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – fyzická ochrana (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – městský kamerový dohlížecí systém (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – preventivní sociální programy (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – informování občanů (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

považujete za vhodný způsob zvýšení osobního bezpečí technickými signalizačními prostředky (bytové tlačítko pro přivolání pomoci, kapesní přístroj s tlačítkem pro přivolání pomoci) závadové činnosti ve vašem okolí, které neřeší orgány veřejné správy a je nutné začít se jimi zabývat, nebo jsou řešeny nedostatečně anone nepořádek, zakládání zeleně46 kriminalita42 vandalismus, bezdomovci34 hluk, rušení nočního klidu37 policie ČR, městská policie29 problémoví občané, Romové27 silnice, chodníky21 parkování-rozšíření21 drogy18 podávání alkoholu mladistvým14 nedostatečné osvětlení13 ovzduší6 kanalizace4 aktivity mládeže2 volný pohyb psů2

jaké aktivity navrhujete realizovat pro zvýšení bezpečí ve vašem okolí práce policie ČR, městské policie229 kamerový systém61 informovanost občanů12 nepřizpůsobiví občané, vandalové7 povinné zamykání domů6 osvětlení5 herny4 aktivity pro mládež3 špatné parkování3 doprava,MHD3