Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třídění odpadu na naší škole
Advertisements

ODPADY.
Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
Řešení komunálního odpadu v městech a obcích
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Monitorování výuky odborných předmětů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kdo jsme Zpracovatelé odpadu, dodavatelé surovin a energie Aktivní v celém odpadovém řetězci Roční obrat €1.2 miliardy V osmi zemích Mezi Top 5-ti hráči.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Perspektivy ve zpracování anorganických odpadů
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Recyklace odpadu v ČR.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
CESTA ODPADŮ Start: město Horšovský Týn.
KAM S NÍM ? prezentace nového soutěžního systému
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Odpadové hospodářství
Proč se zabývat odpady?. Obec § Legislativa EU, stát Hygienické odstranění odpadu Spokojenost občana (voliče) Proč Za co Výběr poplatky od občanů Snižovat.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SBĚRNÝ DVŮR ČESKÁ TŘEBOVÁ
Odpadové hospodářství
RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ
Osnova k právní úpravě odpadového hospodářství
HYPOTÉZY. V obci je dostatek kontejnerů na tříděný odpad.
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
LÁTKY A TĚLESA.
Právní režim nakládání s odpady
Recyklace MU PŘF 2 DOPLNĚK RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ RNDr. Ladislav Pospíšil, CSc
Recyklace VUT FCH 2 DOPLNĚK RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ RNDr. Ladislav Pospíšil, CSc
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Energetické využívání v ČR, pozice MŽP a jak vlastně dál?? Jaromír Manhart Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí STEO seminář: Odpady 2015 a jak.
Recyklační hra.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Problematika třídění a likvidace odpadů. Zásady domácí ekologie.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
SBĚRNÝ DVŮR ODPADŮ TŘANOVICE Základní škola v Dobré kolektiv žáků 8. ročníku.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad nakládání s odpady a recyklace jednotlivých.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Proč třídit bioodpad Prezentace pro Zastupitelstvo města Valašské Meziříčí
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05- 12
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Regionální vlivy na životní prostředí a možnosti jejich řešení – odpady VY_32_INOVACE_ Autor Ing. Helena Vacková Tematická oblast Člověk a prostředí pro 4. ročník přírodovědného lycea Ročník 4. lyceum Datum tvorby říjen 2012 Anotace Materiál vysvětluje studentům pojmy odpadového hospodářství, uvádí možnosti zpětného využití zpětného využití Metodický pokyn Prezentace látky + procvičení pomocí kontrolních otázek

Odpad - pojem Odpad je movitá věc, které se člověk chce nebo má povinnost zbavit Odpad vzniká při každé lidské činnosti Odpad může mít skupenství pevné, kapalné, plynné nebo směsné (např. kaly) Odpady nemusí zatěžovat ŽP, mohou být zdrojem surovin či energie Odpady a hospodaření s nimi přináší problémy Nejlepší odpad je ten, který vůbec nevznikne

Komunální odpad Je odpad, který vznikne na území obce běžnou činností občanů Občané jsou povinni odpad třídit a odkládat na místa určená obcí (obecní vyhláška) Dělení komunálního odpadu: A) objemný odpad (sběrný dvůr, velkoobjemové kontejnery) B) nebezpečný odpad (sběrný dvůr, mobilní svoz) C) využitelný odpad (barevné nádoby či pytle) D) bioodpad (kompostéry, bionádoby, sběrný dvůr) E) výrobky podléhající zpětnému odběru (vrátit prodejci, místa zpětného odběru) F) autovraky G) směsný komunální odpad (odpad nezařazený do výše uvedených skupin)

Průmyslový odpad Původce je povinen doložit, zda s odpadem naložil zákonným způsobem (zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech, zákon č. 477/2001 Sb. o obalech, vyhláška č. 381/2001 Sb. katalog odpadů)

likvidace odpadu x recyklace odpadu Správně vytříděný odpad se může dále využívat – recyklovat Směsný komunální odpad (nevytříděný odpad) a některé druhy průmyslových odpadů ze musí zlikvidovat: A) spalování (lze získat elektrickou energii nebo teplo) B) skládkování (v České republice nejčastější způsob)

´ Recyklace ´ Recyklace Recyklace je výraz pro takové nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití. Recyklace je výraz pro takové nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití. Recyklace umožňuje šetřit obnovitelné a neobnovitelné zdroje a často může snižovat zátěž životního prostředí. Recyklace umožňuje šetřit obnovitelné a neobnovitelné zdroje a často může snižovat zátěž životního prostředí.

Druhy recyklace Přímá: Přímá recyklace znamená znovuvyužití věci bez další úpravy (typickou přímou recyklací je znovuvyužití automobilových součástek z vrakoviště). Přímá: Přímá recyklace znamená znovuvyužití věci bez další úpravy (typickou přímou recyklací je znovuvyužití automobilových součástek z vrakoviště). Nepřímá: Nepřímá recyklace zahrnuje znovuvyužití pomocí znovuzpracování materiálu z odpadu (typické je použití sběrového papíru při výrobě nového). Nepřímá: Nepřímá recyklace zahrnuje znovuvyužití pomocí znovuzpracování materiálu z odpadu (typické je použití sběrového papíru při výrobě nového).

Recyklovatelné materiály (tříděné odpady) Recyklovatelné materiály (tříděné odpady) Kovy (železo,hliník a měď) PapírTextilieSkloPlastyBioodpad Nebezpečný odpad(baterky,žárovky a elektronika) olejerozpouštědla

Recyklace plastů Ze směsi plastů putující na pásu se ručně vybírají PET lahve, nádobky, fólie, pěnový polystyren aj. Ze směsi plastů putující na pásu se ručně vybírají PET lahve, nádobky, fólie, pěnový polystyren aj. Výsledkem tohoto procesu jsou pak balíky slisovaných plastů, které již mají stejné chemické složení. Výsledkem tohoto procesu jsou pak balíky slisovaných plastů, které již mají stejné chemické složení. Balíky se prodávají zpracovatelům, kteří se specializují na konkrétní druhy plastů. Balíky se prodávají zpracovatelům, kteří se specializují na konkrétní druhy plastů.

Dotřiďovací linky Plastové věci se od sebe lišící chemickým složením, tvarem, barvou. Proto se dotřiďují na dotřiďovací lince. Plastové věci se od sebe lišící chemickým složením, tvarem, barvou. Proto se dotřiďují na dotřiďovací lince.

Regranulát Výsledkem recyklace plastů bývá ve většině případů tzv. regranulát, což je vstupní surovina pro výrobu nových plastů. Plasty se totiž většinou vyrábějí z malých peciček materiálu (granulátu), který se zahřívá a pak vytlačuje do forem.

Recyklace skla Sklo je významná druhotná surovina, která je velmi dobře recyklovatelná a mnohonásobně zpětně použitelná.

Dotřiďování skla Sklo z kontejneru se postupně zbavuje všech nečistot, nevhodných příměsí i veškerého nežádoucího materiálu. Velké a hrubé nečistoty se vytřiďují zprvu nejprve ručně tak aby nepoškodily nebo neucpaly recyklační stroje. Poté jsou nečistoty a nežádoucí příměsi postupně oddělovány strojně a to jak mechanicky (například mnohonásobným odsáváním či vyfukováním lehkých materiálů) i opticky.

Opakovací otázky 1. Co je odpad? 2. Který odpad se obvykle třídí? 3. Popište rozdíl mezi průmyslovým a komunálním odpadem.

Zdroje EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, s. EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, s. EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, s. EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, s (staženo ) samolepky-tri sklo-green-prislusenstvi-recyklace.jpg (staženo ) samolepky-tri sklo-green-prislusenstvi-recyklace.jpg